رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد

برای اعتلای بسیج باید به جوانان خلاق میدان داد/ دولت اسلامی با دیوان‌سالاری محقق نمی‌شود

سردار سلیمانی گفت: میدان دادن به نیروی خلاق و مبتکر بسیجی و اعتلای این تشکیلات در گام دوم حائز اهمیت است و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز در همایش فرماندهان پایگاه های بسیج استان گلستان که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان یکی از استان های پیشرو تاثیرگذار در عرصه انقلاب به‌شمار می‌رود و در همه عرصه ها از جمله  ایام کرونا و  مواسات و دستگیری از نیازمندان نقش پررنگی داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه شجره بسیج پس از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی  به یک درخت تنومند تبدیل شده است، افزود: گام نخست انقلاب را پشت سر گذاشتیم و از ۲۳ بهمن ۹۷ وارد گام دوم انقلاب اسلامی شدیم وباید تلاش کنیم که در این عرصه همه نقش آفرین باشیم.

سردار سلیمانی یادآور شد: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی یک تبیین و تعریفی دارد و باید براساس آرمان و اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم .

وی افزود: مردم سالاری دینی که توسط امام (ره) در انقلاب اسلامی شکل گرفت باعث شده که بیش از ۹۸ درصد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آری بگویند.

این مقام مسئول رسیدن به تمدن نوین اسلامی را یکی از آرمان های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: برای تحقق این مهم مقام معظم رهبری پنج مرحله ترسیم کردند که در مرحله سوم که اصلی ترین مرحله میل و ثمره انقلاب اسلامی به شمار می رود یعنی تحقق دولت اسلامی قرار داریم.

سردار سلیمانی افزود: با ظرفیت زیادی که درون کشور وجود دارد می توانیم مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی را محقق کنیم و بیانیه گام دوم این مسیر را مشخص کرده است.

وی گفت: در این مسیر باید از تجربه تاریخی استفاده شود و ظرفیت های موجود را به کار بگیریم و مقام معظم رهبری به چهار مولفه میدان داری توسط جوانان، امید به موفقیت و امید به آینده، باور ما می توانیم،  نترسیدن از دشمن  و جهش انقلاب تاکید دارد.

رئیس سازمان بسیج بسیج مستضعفین تاکید کرد: پس از این مولفه مقام معظم رهبری  علم و دانش، اخلاق و معونیت، عزت اسلامی و سبک زندگی اسلامی را از جمله هفت اولویت برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی ذکر کرده است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: میدان دادن به نیروی خلاق و مبتکر بسیجی و اعتلای تشکیلات بسیج در گام دوم  انقلاب حائز اهمیت است و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: بسیج باید به عنوان لوکوموتیو انقلاب اسلامی مردم را در عرصه های مختلف وارد میدان کند و باید آنگونه انسجام یابد که مردم به حد نیاز در برنامه هایی مثل نهضت کمک مومنانه، طرح سپهبد شهید سلیمانی و دوران دفاع مقدس وارد میدان شوند.

این مقام مسئول متذکر شد: برای تحقق این اهداف برنامه ریزی صورت گرفته است و بر اساس ظرفیت هر منطقه برنامه ریزی ها برعهده پایگاه های بسیج است و نظام برنامه ریزی پیامد محور را در این مسیر پیش گرفتیم.

سردار سلیمانی تاکید کرد: ملت ایران مورد تحسین دنیا قرار دارد چرا که در این اپیدمی کرونا ملت ایران حماسه آفریدند، برای پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران یک عده به میدان می آیند و این فرهنگ در سطح دنیا در حال انتشار است.

وی افزود: در کشورهای دنیا تفکر انقلاب اسلامی در گسترش است و کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی الگو خواهند گرفت و برخی از کشورهای منطقه دقیقا این مدل را پیاده سازی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: در سطح کشور ۵۰ هزار پایگاه مقاومت داریم که این بسیجیان ظرفیت های بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می روند و می تواند یک حرکت عمومی را در کشور شکل دهند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: از راه دیوان سالاری نمی توانیم به تحقق دولت اسلامی برسیم و باید دیوان سالاری و سیستم اداری کشور کوچک شود و باید به سمت مردم سالاری اسلامی پیش برویم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29200
اخبار مرتبط

نظرات شما