رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم:

بقاع متبرکه هیچ بودجه دولتی ندارند/ نذورات داخل ضریح کفاف فعالیت‌های فرهنگی را هم نمی‌دهد

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با اشاره به اینکه نذورات داخل ضریح کفاف فعالیت‌های فرهنگی را هم نمی‌دهد، گفت: حرم‌های امامزادگان از بودجه عمومی برخودار نیستند، از رسانه‌ها می‌خواهیم برای توسعه فرهنگ وقف، همراه و همیار اوقاف باشند.

سید سجاد موسوی قیداری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه باید عملکرد بقاع متبرکه توسط رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد، اظهار داشت: اگر در این مسیر با شفافیت گام برداریم، مردم هم با اقدامات گسترده‌ای که صورت می‌گیرد بیشتر آشنا می‌شوند و ما هم در کارمان موفق‌تر خواهیم بود.
وی ادامه داد: حواشی و شایعاتی در مورد اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه وجود دارد که باید به درستی مطرح و کمبودها هم نقد شوند و اگر راهکاری هم به نظر می‌رسد، ارائه شود.
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با بیان اینکه هر چند سازمان اوقاف یک نهاد دولتی است ولی هیچ منبع مالی دولتی برای انجام وظایف در اختیار این سازمان قرار نمی‌گیرد گفت: نذورات داخل ضریح بقاع متبرکه، مساعدت خیرین و نیکوکاران، حق الدفن اموات و نیز موقوفات؛ چهار منبع درآمد حرم‌های مطهر امامزادگان هستند.
وی بیان داشت: نکته حائز اهمیت اینکه املاک بقاع متبرکه وقف قبرستان برای دفن اموات نیستند بلکه عرصه و اعیان برای بقعه متبرکه است که گاهی بخشی از آن اجاره داده می‌شود تا از درآمد حاصله برای بهسازی بقعه و همچنین امور فرهنگی و مذهبی و رفاه زائران هزینه شود.
موسوی قیداری خاطرنشان کرد: نذورات ضریح در بسیاری از بقاع متبرکه، کفاف فعالیت‌های فرهنگی را هم نمی‌دهد بنابراین اگر بخواهیم در حوزه عمرانی فعالیت‌های چشمگیرتری داشته باشیم، نیازمند کمک‌های خیرین هستیم و در این زمینه، رسانه‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.
وی با اشاره به اینکه حرم‌های امامزادگان از بودجه عمومی برخودار نیستند، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم برای توسعه فرهنگ وقف، همراه و همیار اوقاف باشند.موقوفات در بسیاری از بحران‌ها می‌توانند به داد جامعه برسند.
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم اضافه کرد: نگاه اعتقادی به وقف به عنوان یک سنت حسنه نبوی فارغ از رویه‌های اداری، می‌تواند در ترویج این فرهنگ ناب موثر باشد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/29494
اخبار مرتبط

نظرات شما