مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفتگو با قم فردا:

انتخاب درست محتوا و صحت سنجی آن با سواد رسانه ای امکان پذیر است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه باید برای فضای مجازی تولیدات فاخر داشته باشیم، گفت: انتخاب درست محتوا ، کیفیت سنجی و صحت سنجی آن با سواد رسانه ای امکان پذیر است که امروز باید برای ارتقاء آن در بین تمام اقشار جامعه اقدامات مناسب صورت بگیرد.

 سید موسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به فضای مجازی، اظهار داشت: یکی از دغدغه ها در سال های اخیر که مدنظر حضرت آقا هم بوده است و مدام به مسئولین تاکید شده است توجه ویژه به فضای مجازی و تولید محتوا و مقابله با آسیب های این فضا می باشد.
وی ادامه داد: هر چقدر در زمینه تولید محتوا موفق تر باشیم زمینه مقابله با آسیب هایی که در این فضا وجود دارد بیشتر خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه با اشاره به نقش سواد رسانه ای در این فضا، گفت: امروز بیشتر مردم از مخاطبان فضای مجازی هستند و از تولیدات فضای مجازی استفاده می کنند.
وی بیان داشت: این گستردگی مخاطبان در فضای مجازی یکی از معضلات است که باید گروه های تولید برای این مخاطبان تولید داشته باشند.
حسینی کاشانی با اشاره به اینکه امروز هر نفر درجامعه می تواند مولد و تولید کننده برای فضای مجازی باشد، گفت: بنابراین وقتی این تعداد محتوا در فضای مجازی منتشر می شود طبیعی است که باید سواد انتخاب درست محتوا، کیفیت سنجی و صحت سنجی آن را بدانیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز هر شخصی درجامعه از مسئولین تا مردم عادی که با فضای مجازی سروکار دارند باید سواد رسانه ای خود را بالا ببرند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: اداره کل ارشاد قم در برنامه ارتقا سواد رسانه ای با مجموعه های مختلف برنامه های مشترکی برای اقشار مختلف برگزار کرده و می کند و امیدواریم روز به روز به آن سواد رسانه ای لازم است برسیم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/29599
اخبار مرتبط

نظرات شما