مطمئنم دولت توافق عادلانه را در سیاست خارجی رقم می‌زند

رئیس مجلس گفت: مطمئنم دولت سیزدهم برای احقاق حق ملت ایران در حوزه سیاست خارجی و رفع تحریم مذاکره خوب و توافق عادلانه را رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک نمایندگان پارلمان و دولت گفت: مطمئنم دولت در سیاست خارجی و رفع تحریم با تلاش خود، مذاکره خوب و عزتمندانه و توافق عادلانه را رقم خواهد زد تا حق ملت گرفته شود و تحریم ظالمانه از این ملت برداشته شود.

جدیدترین دوره مذاکرات برجامی که از آن به عنوان مذاکرات رفع تحریم یاد می‌کنند، ۸ آذر ماه در وین آغاز شد.

بر اساس گزارش‌ها این مذاکرات میان ایران، ۴+۱ و آمریکا در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه کشورها در هتل کوبورگ وین برگزار می شود.

روز گذشته امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، گفته است برخلاف بدعهدی و بی عملی آمریکا و سه کشور اروپایی، تهران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات هسته‌ای وین شده تا به یک توافق خوب دست پیدا کند. در مقابل دبیرکل سازمان ملل متحد هم از این مذاکرات استقبال کرده و با اعلام حمایت خود از احیای کامل برجام، از نتیجه بخشی مذاکرات ابراز امیدواری کرده است. این در حالی است که دولت سیزدهم از زمان آغاز به کارش بر عملگرایی در مذاکرات تاکید داشته است.

گوترش نیز درخواست ایران در مورد راستی‌آزمایی جهت رفع تحریم‌ها را عاقلانه توصیف کرده است.

رئیس مجلس حل مسائلی مانند بورس، معیشت، اشتغال، تامین مسکن، جوانی جمعیت و بالا بردن قدرت خرید مردم را از توقعات این دوره از پارلمان دانسته است اما در ادامه گفت که مردم برای تحقق برخی اولویت ها دارند لِه می شوند و به آنها سخت می گذرد.

قالیباف در سخنرانی اش به سهم کمتر از ۵ درصدی مردم و دولت از حوزه صنایع، معادن و انرژی اشاره کرد و گفت که انتشار اوراق قرضه در شرایط فعلی کشور اشتباه است.

تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و برخورد جدی با سودگران از دیگر مسائلی بود که رئیس مجلس به آن اشاره کرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29984
اخبار مرتبط

نظرات شما