کارشناس ارشد کشاورزی با اشاره به اینکه باید درختان و گیاهانی در استان کاشته شود که با اقلیم قم سازگار باشد، گفت: کاشت درختان میوه‌دار در حاشیه خیابان و وسط بلوار اشتباه است.
استاد دانشگاه تهران با بیان این که عرق ریختن کارگر در جهت ساختن جامعه اسلامی یک حرکت مقدس و باارزش است، گفت:رشد تولید در گرو توانمندسازی کارگر است.
کارآفرین قمی گفت: حمایت از کارگاه های کوچک می تواند در کاهش بیکاری در جامعه موثر باشد چرا که این کارگاه ها نیاز به آورده اولیه زیادی ندارد.
مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم گفت: قم رتبه سوم تولید تخم‌مرغ در کشور است سال گذشته بیش ۳۶ هزار تن تخم‌مرغ توسط شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار قم فروخته‌شده است.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت بتن سبک کیمیای بهروزی گفت: یکی از عوامل اقتدار نظام افزایش تولید است و باید توجه داشته باشم که افزایش تولید بدون توجه به جامعه کارگری رقم نخواهد خورد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: وضعیت و کیفیت گل محمدی استان قم مطلوب است سال گذشته ۷۴۳ تن گل محمدی از باغات قم برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۳۰ تن گل محمدی از باغات استان قم برداشت شود.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۲۰۰ تُن پرتقال و ۱۰۰ تُن سیب برای تنظیم بازار شب عید در قم با همکاری شرکت مباشر بخش خصوصی و با مدیریت تعاون روستایی استان خریداری و تامین شده‌است
مدیرکل اداره پست استان قم با اشاره به اینکه لجستیک پست قم یکی از لجستیک‌های درجه یک پست کشور است، گفت: پست یکی از سکوهای پرتابی برای استارت‌آپ‌ها است.
مدیر مهندسی اجرای شرکت گاز از بهره‌برداری ایستگاه پردیسان در اواخر اردیبهشت خبر داد و گفت: در این ایستگاه برای پروژه ۵۶۰ هکتاری، بیمارستان و مناطق مجاور پیش‌بینی‌های لازم صورت‌گرفته است تا در زمان نیاز گاز قطع نشود.
مدیرکل اداره پست استان قم از دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا بازدید کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ایام دهه مبارک فجر امسال ۳۷۲ واحد و طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش‌ از ۲۲ هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۱ هزار ۵۰۰ نفر با مشارکت بخش خصوصی در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
ساخت مسکن برای محرومان و مستضعفان یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم است و دراین راستا مسئولان استان قم با حمایت دولتمردان، ساخت یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی درقم را با جدیت دنبال می‌کنند تا مرهمی بر دل‌ محرومان این استان باشد.
انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز شکوفایی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی شد که در این، بین راهداری قم نیز در گذر ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با انجام طرح های مختلف در خدمت رسانی به مردم، شکوفایی را به خود دیده است.
مدیر دفتر توسعه پایدار و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به آب خاکستری و آب سیاه گفت: در تمام دنیا آب خاکستری و آب سیاه مطرح است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری،‌ ۹۱ کارت بازرگانی،‌ ۵۹ فقره در بخش تولیدی و ۳۲ مورد در بخش تجاری، در قم صادر شد.