مدیر منطقه دو شهرداری قم با تشریح بخشی از پروژه‌های عمرانی منطقه دو گفت: در حال حاضر سطح خدمات شهری در منطقه ٢ از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و مصوبات سفر مقام معظم رهبری در منطقه دو نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
کتابخانه شهدای محله نوبهار قم با حضور استاندار قم افتتاح شد.
حوزه نه به معنای وضعیت مطلوب و نه به معنای وضعیت واقع بینانه کنونی، حوزه انقلابی به حساب نمی آید؛ یعنی علیرغم تمام تلاش های خوبی که انجام می شود، از وضعیت مطلوب بعد از چهل سال انقلاب، فاصله نگران کننده ای داریم و نمی توان آن را انکار کرد.
تنی چند از خبرنگاران و عکاسان قمی ضمن بیان خاطرات و حس و حال خویش از سفر سال ۸۹ مقام معظم رهبری به قم، این سفر را زمینه ساز رشد و تحولی ارزشمند و مبارک برای شهر و استان قم برشمردند.
فرمایش آقا در مورد استقلال حوزه اهمیت زیادی دارد بسیاری از علما و روحانیت در مسیحیت یا سایر ادیان و مذاهب، استقلال ندارند و حقوق بگیر دولت و کارمند هستند و طبق خواسته دولت باید حرف بزنند تنها روحانیت شیعه است که مستقل است و مستقل بوده و آقا سعی دارد این استقلال حفظ شود.
نزدیک به نیمی از جمعیت قم در مناطق 2 و 6 شهرداری که به محله نیروگاه معروف است قرار دارد اهالی این محله ها از انقلابی ترین و ولایت مدارترین مردمان قم هستند که گاهی در تبعیض جغرافیایی با مناطق دیگر قرار می گیرند اما به یمن سفر رهبر انقلاب سهم قابل توجهی از پروژه های عمرانی به این مناطق اختصاص یافت.
نیروگاه متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه قم است، مقام معظم رهبری در سفر به قم به تنها محله ای که مستقیما اشاره کردند و نسبت به رسیدگی به محرومیت های آن تاکید کردند همین منطقه نیروگاه بود.
سهیل اسعد گفت: دیداررهبر معظم انقلاب با طلاب جامعه المصطفی، ملاقات با رهبران آینده جامعه تشیع در سایر کشورها است، افرادی که آینده عالم تشیع در سایر کشور ها را در دست دارند و درآینده نیز ذی نفوذخواهند بود و آن دیدار تجلی یک ولایت بین المللی کم نظیر با بار عاطفی فراوان بود.
آیت الله موسوی اصفهان گفت: پس از این سفر با برکت، شورای عالی حوزه کمیسیونی را برای پیگیری مطالبات امام‌خامنه‌ای در رابطه با حوزه‌های علمیه و تاکید ایشان بر انقلابی ماندن حوزه‌ها تشکیل داد.