يكشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶
پسرانی که با دختران بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند بخوانند
قم فردا: پسرانی که با دختران بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند بخوانند

بر اساس آمارهای رسمی کشور در سه ماه آغاز سال گذشته 24 هزار و 967 پسر با دخترانی که یک تا 20 سال از خودشان بزرگتر بوده‌اند ازدواج کردند. این خبر در روزهای اخیر بازخوردهای بسیاری در رسانه های مختلف داشته ست. به همین بهانه گفتگویی در خصوص عوامل گرایش پسران به ازدواج با دختران بزرگتر و تبعات اجتماعی این پدیده گفتگویی با دکتر امان الله قرائی مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه انجام داده این که در ادامه می خوانید.

آقای دکتر! بر اساس آمارهای رسمی کشور در سه ماه آغاز سال گذشته 24 هزار و 967 پسر با دخترانی که یک تا 20 سال از خودشان بزرگتر بوده‌اند ازدواج کردند. نظرتان در خصوص این آمار چیست؟

این مسئله به نظر من یک آفت است و یک فرو ریختگی فرهنگی. به باور من جوانانی که تن به چنین ازدواج هایی می دهند، بر اساس علاقه و عشق واقعی ازدواج نمی کنند بلکه برای استفاده از منافع مادی و امکانات اقتصادی، دختری را که بزرگ تر است و شغل و در آمد و خودرو و خانه مستقل دارد، انتخاب می کنند. چنین پسرانی معمولا خود یا دانشجو هستند یا بیکار و اگر هم شغلی داشته باشند با درآمدش نمی توانند از پس پرداخت هزینه های یک زندگی مشترک برآیند و به همین دلیل به سمت ازدواج با دختران بزرگتر از خودشان گرایش پیدا می کنند . اما بررسی هایی که من در 35 سال گذشته در خصوص تاثیر این ازدواج بر طلاق داشته ام نشان داده است که، یکی از مهم ترین عوامل موثر بر طلاق همین بالا بودن سن دختر نسبت به پسر است. چنین ازدواج هایی پس از گذشت چند وقت، به دلیل عدم مقبولیت در فرهنگ عمومی کشور، دچار مشکل می شوند.

بررسی هایی که من در 35 سال گذشته در خصوص تاثیر این ازدواج بر طلاق داشته ام نشان داده است که، یکی از مهم ترین عوامل موثر بر طلاق همین بالا بودن سن دختر نسبت به پسر است. چنین ازدواج هایی پس از گذشت چند وقت، به دلیل عدم مقبولیت در فرهنگ عمومی کشور، دچار مشکل می شوند

چرا آقای دکتر؟

در فرهنگ کشور ما ازدواج با دختر جوان تر، ارزش محسوب می شود. به عنوان مثال چه اشعار محلی ای که برای ازدواج با دختر کم و سن و سال وجود دارد. در تمام فرهنگ های قومی و محلی ما ازدواج با دختر کوچکتر است که مطلوب محسوب می شود.

به نظر شما چه عوامل دیگری باعث افزایش ازدواج پسرها با دختران بزرگتر از خودشان شده؟

گسترش سریال های ماهواره ای و برخی فیلم ها و سریال های داخلی که در آنها ازدواج با دختران بزرگتر تبلیغ می شود یکی از دلایل افزایش این نوع ازدواج ها در سطح جامعه است. از سوی دیگر مشکلات مالی و تورمی که در این دوره و زمانه گریبان مردم را گرفته باعث می شود که پسران در سنین پایین توانایی تقبل مالی یک زندگی مشترک را نداشته باشند و به همین دلیل تصمیم بگیرند با دختری ازدواج کنند که از خودشان مسن تر است اما در عوض دارای شغل و درآمد دارد و می تواند هزینه هالی زندگی را به دوش بکشد. شاید این روزها تعداد این ازدواجها انقدر زیاد هم نباشد اما همین تعداد هم آسیب زا است.

ازدواج

 

منظورتان از آسیب زا چیست؟

بگذارید یک مثال برایتان بزنم. زمانی که یک پسر با دختری بزرگتر از خودش ازدواج می کند کافی است یکی از اقوام یا دوستان به این تازه داماد بگوید که نتوانستی با یک دختر جوان ازدواج کنی و مجبور شدی یک پیر دختر را برای زندگی مشترک انتخاب کنی. این حرفها است که تاثیرات مخرب بسیاری بر مردانی می گذارد که با دختران بزرگتر از خود ازدواج کرده اند، و در نهایت به اختلاف و طلاق ختم می شود.

آقای دکتر به نظر شما این ازدواج ها چه تبعات اجتماعی را به دنبال دارند؟

بیشتر این ازدواج ها به طلاق ختم می شود، پس از طلاق مردان و زنان سرخورده می شوند و مشکلات روحی و روانی بسیاری ممکن است برایشان اتفاق بیفتد. این افراد در ازدواج های بعدی شان هم نمی توانند موفق باشند و دیگر روحیه سابق را ندارند. در این میان زنان مطلقه ای که دیگر نمی توانند همسر مناسبی پیدا کنند هم برای تامین نیازهای اقتصادی شان ممکن است به راه های نامناسب کشیده شوند.

آقای دکتر! با تغییرات جمعیتی که در سالهای گذشته اتفاق افتاده و در نتیجه اش این همه دختر با سن بالا مجرد باقی مانده اند و جمعیت شناسان هم همسان گزینی را راه حل ازدواج دختران مجرد عنوان کرده اند، تکلیف دخترانی که سنشان بالا رفته و ازدواج نکرده اند چیست؟ اگر گزینه دیگری جز ازدواج با پسر کوچکتر نداشته باشند چه؟

به نظر من فرهنگ ما ازدواج پسر با دختر کوچکتر را نمی پسندد و آسیب این نوع ازدواج ها گاه از مجرد ماندن هم بیشتر است چون ممکن است به طلاق بینجامد. چنین دخترهایی باید همه جوانب امر را بسنجند چون ازدواج نکنند بهتر است که ازدواج کنند و بعد طلاق بگیرند.

وقتی آمارها می گویند که بیش از 2 میلیون و 800 هزار جوان بیکار در سن اشتغال در کشور داریم یعنی معضل ازدواج. اثرات این مسئله باعث می شود که دختران نتوانند در سن 18 تا 25 سال و پسران در سن 23 تا 27 سالگی ازدواج کنند

به نظر شما با توجه به تحولات جمعیتی، جامعه ما نیازمند تغییرات فرهنگی نیست؟ از آنجا که در کشورهای توسعه یافته پسر 25 ساله با زن 45 ساله ازدواج می کند بدون اینکه مشکلی در جامعه داشته باشد.

خب در فرهنگ خارج طلاق و روابط خارج از حدود خانواده، مانند ایران قبح ندارد اما در جامعه ما این مسائل قبیح است.

همسری که جای مادر است

 

برای مقابله با این روند چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید؟

 ما باید شرایط ازدواج در سن مناسب را برای دختران و پسران مهیا کنیم. به عنوان مثال با توجه به گرانی های اخیر جهیزیه یکی از مشکلات بزرگ بر سر راه ازدواج دختران است. در این دوره، کدام خانواده ای دارد که 30 یا 40 میلیون هزینه خرید جهیزیه برای دخترش کند؟ این هزینه ها باید کاهش پیدا کند. با 5 میلیونی که برای ازدواج دختر و پسر جوان می دهند چگونه می شود زندگی مشترک را آغاز کرد. دولت باید تمهیداتی بیندیشد که ازدواج را برای دختران و پسران جوان اسانتر شود. وقتی آمارها می گویند که بیش از 2 میلیون و 800 هزار جوان بیکار در سن اشتغال در کشور داریم یعنی معضل ازدواج. اثرات این مسئله باعث می شود که دختران نتوانند در سن 18 تا 25 سال و پسران در سن 23 تا 27 سالگی ازدواج کنند و میانگین سن ازدواج بالا می رود و در نتیجه اش هم پسران مجبور می شوند با دختران بزرگ تر از خودشان که توانایی مالی دارند ازدواج کنند.

به نظر خودتان این روند گرایش پسران به سمت دختران بزرگتر رو به افزایش است؟

بله به نظر من این روند رو به رشد است چون فرو ریختگی فرهنگی توسط رسانه ها گسترش پیدا می کند و مسئله اشتغال و تهیه مایحتاج زندگی هر روز دشوارتر از روز پیش می شود.

در پایان اگر نکته ای دارید:

من توصیه می کنم ، دخترانی که می خواهند با پسران کوچکتر از خودشان ازدواج کنند پیش از ازدواج مطالعه کنند و همه جوانب امر را در نظر بگیرند چون فرهنگ عمومی جامعه می تواند زندگی شان را به هم بزند.

 

 

 

 

منبع:تبیان

*نام و نام خانوادگي :

پست الکترونيکي :

*مطلب :
۱) نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .
۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .
۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
قاسمی
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۱
293
19
واقعا تحلیل این آقای دکتر از مردم بیسواد جامعه بالاتر نیست. لطفا کمی جامعه شناسی مطالعه کنید آقای دکتر و براساس تئوری های سنتی در مورد همچین مسئله ای قضاوت نکنید. آدمها در هر سنی می تونن عاشق بشن و همدیگه رو دوست داشته باشن، همه چیز منافع مادی نیست که شما اینطوری با قطعیت در موردش حرف زدید.
علی
والا آقای قاسمی راست میگه
مگه نمیشه آدم عاشق دختر بزرگتر از خودش شه چه اشکال داره
من الان عاشق یه دختر بزرگتر از خودم شدم و داریم ازدواج می کنیم
هیچ مشکلی هم پیش نیومده
بره این دکتر یکم سطح معلوماتشو بیاره بالا
۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۸
ميلاد رشيدي
واقعاً آبروى هرچى روانشناس و مشاور هست رو اين آقا برده
۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰
ناشناس
منم عاشق یکی بزرگتر از خودمم فقط 5سال بزرگتره اما من نمیدونم چه شکلی باید بگم از برخورد پدر و مادرم می ترسم اگه می شه راهنمایی کنید
۱۹ دي ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۳
رضا
اصلا به خوانواده نگو بزرگتره..مهم خودتی که میدونی تازه اگه اونام فهمیدن بگو مهم خودمم که مشکل ندارم هرچی م پیش بیاد خودم حلش میکنم
۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۳
راهنما
به خونواده بگو , من مثل يه پرنده آزاد بودم با اعتماد به نفس خيلي بالا توي تستاي هوش هميشه اول بودم همه ميومدن از من نظر ميخواستن خلاصه به خونواده نگفتم الان يه زن عصبي دارم يه دختر بيش فعال خودمم يه آدم نا موفق
۱۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸
ناشناس
آخه فامیلومنه
۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
نسرین
به نظر من وقتی دختر بزرگتر از پسر باشه تازه بهترم هست. گذشت دوره اون موقع که مردا قوی بودن و زندگی میچرخوندن. الان برعکس شده دختر باید بزرگتر باشه که بتونه زندگی رو مدیریت کنه
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۹
حامد
۱۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۴
39
13
من بلاخره متوجه نشدم میشه یه کم زیر دیپلم بنویسی بلاخره ازدواج کنیم یانه؟
غلام
اره داداش ضرر نداره
۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۴
وحید
یا شرایط نباید پیش بیاد و یا اگر اومد باید باهاش مقابله کرد نه فرار!!!!!!!!!!
کافر همه را به کیش خود پندارد{این مثال شامل حال دکتر ما میشه که میگه این ازدواجا برا پوله!!!}
باید زیر ساختای جامعه برای این ازدواجا کاملا مسطح بشه.
مهم دو طرفین که قراره باهم زندگی کنن× و الا مردم ما ماشالا هر کاری کنی برات حرف دارن!!!!!!!!!!
۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
داودی
۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰:۴۸
79
9
آقای دکتر ازدواج پیامبر اسلام و حضرت خدیجه را چگونه موردارزیابی قرار میدهید ؟
ترنم
من یه خواستگار دارم که دو سال و نیم ازم بزرگتره و خیلی اصرار دارند و خانوادش هم میگن ما که با سن شما مشکلی نداریم سخت نگیر ولی من با خودم نمیتونم کنار بیام والان که این نوشته ها رو میخونم بیشتر ترسیدم و هر چی هم جواب منفی میدم باز آقا پسر پافشاری دارند و خانوادش رو میفرستن به نظرتون دیگه چطور قانعش کنم ما برای هم مناسب نیستیم ؟!
۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۸
سعیده
همه چی که به سن نیست، اگر بحث فاصله سنی است بخاطر بلوغ فکری بیشتر خانم نسبت به آقایان است البته استثنائاتی هم هستید
۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۱
حسین
اگه با یکی بخام ازدواج کنم ی ماه بزرگترباشه مشکلی پیش میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۴
حامد
میشه ازدواج کرد.بعدا حرف مردم که دو طرف سردمیکنه.ولی اگه طرفت خوب باشه چی؟
۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۷
صادق
هيچ عیبی نداره به خدا
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۴
الهام
۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۸
19
57
من با پسری که ازم 3 سال ونیم کوچیکتره ازدواج کردم با اینکه پدرمادرش میگفتن مشکلی نداریم ولی بعد عقد با یه بگومگوی من و نامزدم یه شر بزرگی پدر ومادرش که سید هم هستند راه انداختن که دیگه بخامم نمیتونم با پسرشون ادامه بدم میخاهیم جداشیم
مهری
۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۱
139
8
آقای دکتر امان اللهی چقدر راحت میگین دخترای سن بالا مجرد بمانند بهتر از این نوع ازدواجه ..... به شما هم میگن کارشناس .. مردم خودشون میدونن چه راهی رو برای حل مشکلاتشون انتخاب کنن .. شما دارین دخترای سن بالا رو زنده به گور میکنین چون نتونستن به خاطر مشکلات جامعه که شما کارشناسان و جامعه شناسان نتونستین حلش کنین نتونستن ازدواج کنن ... جاییش حرف نزنین بهتره .... گناه تجرد دختران سن بالا هم به عهده شماست...
مهسا
واقعا که این آقای به اصطلاح دکتر خیلی سطح پایین فکر میکنن البته با عرض پوزش
۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۶
حمید
متاسفم واسه این کارشناس
۱۰ دي ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۳
نادر
شاید نظر آقای دکتر برگرفته از تجربیاتشون باش. یک زندگی مجردی خوب بهتر از زندگی متاهلی بد است.
باز هم این نظر شخصی من.
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۸
تارا
۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
40
4
من دختر 29 ساله ام نه وضع مالی خوب دارم نه کار نه پول فراوان ولی به گفته همه آدم سازگاریم واخلاقم خوبه یه پسری که دوست بسیار صمیمی دانشگاهم بود بهم پیشنهاد ازدواج داده الانم باهم همکاریم یعنی نباید ازدواج کنیم ما تو همه چیز تفکرات وسلایق مشترک داریم میشه به من کمک کنید مرسی دوستان
رضا
اولا تو اگر بیکاری چطور همکارید دوما به نظر من فاصله سنی مقداری باید باشه ولی این دلیلی بر نقصان طرفین نمیشه
۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۶
یه مجرد سن بالا
فکر کنم منظورشون از «همکاریم» درعین حال که فرموندن بیکار هستند! این باشه که با سر کار کذاشتن همدیگه!!! الان هردوشون میشن همکار!!! :دی
۱۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۲
نادر
دوستان به سوال پاسخ بدهند چی کار به شغل طرف دارید! ولله به خدا!؟
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۱
نوید
۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۶
42
5
(به نظر من فرهنگ ما ازدواج پسر با دختر کوچکتر را نمی پسندد) دوستان یا اشتباه تایپ در متن این مطلب وجود داره یا دکترمون مدرکش جعلیه.فکر میکنم صحیحش این باشه
(به نظر من فرهنگ ما ازدواج دختر با پسر کوچکتر را نمی پسندد)
محمد
اولا ازدواج با دختر سن بالا اگر مشکلی داشته باشه بیشتر چوبشو مرد میخوره نه زن،ثانیا هیچ مشکلی نداره،من عاشق دختری بودم که فقط 7 سال ازم بزرگتر بود ازدواج صورت نگرفت و با کسی دیگه ازدواج کرد،منم الان عاشق یه زن شدم که 11 سال ازم بزرگتره،زمین و زمان هم بهم بدوزم میگیرمش
۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۸
زهرا
سلام به همگی دکترافروز رو تو شبکه سراسری دعوت کرده بودن واسشون درهمین زمینه صحبت کردن واذعان نمودن درازدواج سن عقلی مهم است نه سن شناسنامه ای .حالا من واقعا این صحبت اقای دکترافروز رو قبول دارم وواقعا ازدست اندرکاران این سایت گله دارم چراازاقای افروز مصاحبه نکردین؟ ایشون رییس نظام روانشناسی ایران با اونهمه تفکرات وکتابهای مفید ورزومه عالی من واقعا متاسفام برای این اقای دکترکه دوقطبی فکرکردن وخیلی راحت قضاوت ...
۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۳
محبوبه
سلام جامعه مااجازه میده یه دختربا10یا20 سال تفاوت سنی باپسرازدواج کنه ولی دختر به جرم دختر بودنش نه حتی اگه 1سال بزرگتر باشه در عجبم
۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۰
رویا
آره بخدا اینم از مملکت ما
۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۶
علی
چون زودتر به سن بلوغ می رسین، زودتر هم وارد مرحله پیری جسمی برای نیازهای مرد از جمله نیاز به مراقبت، جنسی، نگهداری فرزندان و ... خواهید شد
۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۲
ىلدا ىل
سلام من سى سالمه اما هر کى منو مى بىنه فکر مى کنه بىشتر از بىست سال ندارم, اقاى روانشناس من از روى قىافه ادما تسخىص مىدم با کى ازدواج کنم بدبختانه على رغم اىنکه به قولا سنم بالاست هنوز احساس کوچکى مى کنم و خىلى از پسرها از من کوچکترن اماقیافشون از من بزرگتره,به نظر من سن و سال زىاد مهم نىست درک و شعور ادما مهمه
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
احسان
سلام بله راست میگین سن مهم نیست
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۷
پریا
سلام دوستان به نظرم همه چیز به دو طرف بستگی داره ،توی یکی از نظرا خوندم حرف مردم ممکنه باعث ازهم پاشیدن زندگی بشه!!!!! اگه قراره عشق دو نفربخاطر حرفی که میاد ومیره ازبین بره اصلا اون عشق واقعی نیست!!!!!!!!!
۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
نادر
پیشنهاد میدم دختران عزیزمون در حدود سنی 20 تا 25 به خاستگارهای خوبشون جواب مثبت بدند و انقدر به پسرها و درآمدشون اشکال نگیرند تا بعدا با چنین مشکلاتی روبرو بشیم.
جیک جیک ...
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۵
آیدا
۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
70
5
من واقعا متاسفم وقتی که یک فردی به عنوان پزشک و یک فرد تحصیل کرده ی جامعه انقدر سطحی یک مسئله رو بررسی می کننن!
ایشون فقط به یک بعد این ازدواجا اشاره کردن اونم سطح مالی یک خانم که بالاتر باشه!
یعنی همه ی این علاقه ها اینجوریه؟!
نه من خودم با فردی در ارتباطم که از من کوچیکتره و واقعا احساس عمیقی بینمونه این آقا هم از نظر موقعیت اجتماعی هم از نظر وضعیت زندگی هم در آمدی و همه ی این مسائل شرایط خیلی بهتری از من داره پس من هیچ منفعت اجتماعی و اقتصادی براشون ندارم!
خوب نیست آدما انقدر سطحی و کلیشه ای راجع به مسائل نظر بدن
یکم عمیق تر وعلمی حداقل!!!!!!!
كامياب
۱۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۷
37
4
عزيزان من خيلي وقته عاشق يكي شدم كه كه يكو نيم سال ازم بزرك تره به خدابراش جون هم ميدم چون ميدونم زندكي بدون اون معنا نداره حالاعزيزان بهم بفهمونيد ميتونم به اون برسم يا نه بايدبدون اون بميرم...جملات دكتر منو كم كم نا اميد ميكنه تورو خداكمكم كنيد.
بهادر
میتونی عزیزم...مطمین باش میتونی.....به زندگی حضرت محمد و خدیجه بررسی کن ... چرا 10 سال اختلاف سن اونا رو از هم جدا نکرد؟؟؟ پس معیار چیزای دیگست..... سن عقلی مهمتر از شناسنامه ایه
۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۲
نگین
بله که میتونید،من و آقایی که هم و دوست داریم 6 سال اختلاف سن داریم ،خونواده ها واقعا مقابل ما هستند همه دوستانمون همینطور اما من میدونم که اون پسر عاشقمه....تا الان هم ی دنیا خواستگار خوب داشتم...اما دنیا و هم به من بدن و یا به اون بدن حاضر نیستیم از هم بگذریم و من با تمام ابنکه ازش بزرگترم ولی به این امید که ازدواج خواهیم کرد میمونم.
۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۳
اردشیر
نگین خانم
منم عاشق یه دختری شدم که از من ۷ سال بزرگتره واونم خیلی منو دوس داره.ولی از هرکس که پرسیدم گفت نه،
حتی خودشم استخاره کرده و جواب منفی بوده
ولی من اصلا نمیتونم بهش فکر نکنم،یه جورایی زندگیم بهش گره خورده
به نظرتون چیکار کنم؟؟
۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
ندا
منم عاشق یه پسر شدم که 7 سال ازم کوچیکتره بابام مخالفت کرد ولی با اصرار من راضی که نشد اما سکوت کرد و چیزی نمیگه ولی واسه خریدعقد بهمون پول نداد ولی ما اهمیتی نمیدیم نامزدم میگه مهم اینه که به هم برسیم اگه هیچی نخره هم واسم اهمیتی نداره
۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
دانشجو
۲۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵
30
2
اقای دکتر،بهتره شما که مثلا دکتری یکم ذهن انعطاف پذیر داشته باشی و کمی از تحلیل های سنتیتون دست وردارید،من خودم مورد های زیادیو دیدم که نه به خاطر تبلیغ های رسانه ها بوده نه به خاطر مسائله مادی،تازه پسره از نظر مادی تامین بوده،مشکل فرهنگی شاید پیش بیاد ولی شما کلا دارید صورت مساله رو پاک می کنید به جای راه کار دادن،اینکه دولت باید چیکار کنه رو برید با خود دولتیا مطرح کنید،اگه جواب گرفتید که یه کمکی به کل جامعه کردید ،بهتر بود اینجا راهکار بدید که اگه همچین موردی حالا پیش بیاد چه از نطر رو حی و جسمی چه مسائلی باید در نظر گرفته شه؟
سروش
واقعا متعجبم از دلایل این آقای دکتر.
در مورد بحث سن نمیشه اینقدر مطلق صحبت کرد
همه ما پسر دیدیم که کوچکتر از دختره اما هم سن اون عمل و رفتار و فکر میکنه .
آنچه مهمه عشق و علاقه است و وظایفی که مرد و زن نسبت به هم دارند درست و به موقع انجام بشه ، آیا ندیده ایم ، ازدواج هایی که مرد بزرگتراست و به طلاق کشیده میشه ؟
خوب سن بالای دختر ، میتونه خیلی هم مفید باشه .
جالبه یک پیرمرد میتونه با یک دختر بچه ازدواج کنه اما یک دختر سن بالا نمیتونه با پسری که از خودش کوچکتره ازدواج کنه ؟
۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۸
نسرین
دقیقا آقا سروش به نکته ی جالبی اشاره کردین که ازدواج یک پیرمرد با یک دختر کم سن یا بقول شما بچه جایز است اما ازدواج پسر با یک دختر بزرگتر از خود نه
۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۸
فاطمه
بله منم می خواستم همینو بگم. اگه ماهواره قبح شکنی می کنه و پسر با دختر بزرگتر از خودش رابطه داره اخبار ما هم نشون میده پیرمرد 90 ساله از زنش که17 سالشه بچه دار شده. و خیلی هم عادی جلوه میدن
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۳
بهادر
۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۳
45
3
واقعا با کسایی که با این اقای روانشناس منفی دادن موافقم..... یعنی فرضا یه دختر اگه 2 سال ازم بزرگتر باشه.... خوب باشه با حیا باشه ...به دل هم بشینیم و قبل ازدواج همه جوانبو بررسی کنیم اونوقت چه مشکلی میخاد پیش بیاد.... همه بدبختی ها از اونجا شروع میشه که حرف دیگران واسه ادم میشه رهبر فکری...... حرف دیگران ذره ای نه واسم ارزش داشته نه ارزش خواهد داشت..... اختلاف سن حضرت محمد و حضرت خدیجه رو چطوری توجیه میکنن این اقا..... ایا طلاق باعث جداییشون شد..؟؟ نه فوت حضرت خدیجه باعث جداییشون شد.... به نظرم به دل نشستن از همه چیز مهمتره...
علی محمدیان
۴ دي ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۸
33
2
من با دختری که 4و نیم سال ازم بزرگتره قصد ازدواج دارم
ما باهم تفاهم داریم و عاشق همیم
بنظر من این آقای به اصطلاح روانشناس باید بیشتر مطالعه کنه
و یه توصیه برای دوستان دارم باید ببینید چی براتون مهمه تو زندگی
قیافه-سن-پول-تفاهم
اولویتاتونو مشخص کنین اولویت های اول مهمتره اونارو در نظر بگیرین رو بقیه زیاد مانور ندین
محمد
سلام علی اقا
یه اشتراکی که با هم داریم اینه که منم میخوام با دختری ازدواج کنم که چهار و نیم سال ازم بزرگتره ولی واقعا خانوم و اهل زندگیه واقعا عاشق منه منم عاشقشم
زنده باد
۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۰
محسن
منم می خوام با یه خانوم که چند سالی ازم بزرگه ازدواج کنم .او ن از لحاظ سن بزرگه آره.منشش بزرگه .عقلش بزرگه.حیاش زیاده. سنش بزرگتر از منه یعنی دلشم از من بزرگه.دعوامون بشه انقدر ملوس برخورد می کنه که زود هر دومون یادمون می ره.نه اینکه قر قرو باشه.منم اما در عوض غیرتم زیاده.پشتکارم زیاده.عشقم زیاده.خلاصه خیلی مچیم با هم.اینا رو ولشون کنین .دهن بین نباشید تو زندگی.این خانومی که می خوام بگیرمو به 100 تا دختر کوچیک تر اما نادون تر.پرروتر.که هیچی درک و فهم نداره نمی دممممممممممممم
۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۱
سجاد
واقعا درسته سن ملاك نيست فهم و شعور كه ملاك زندگي نه پول نه خونه اينا خودش با همسر خوب مياد
۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۲
فرزانه
۹ دي ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱۵
36
4
حرفای این آقای مثلا دکتر ب درد خودش میخوره ی سری حرفای بیخودن ک در مورد خیــــلی از جوونای حالا صدق نمیکنه با خوندن این حرفااصلا ناامید نشین و ب فکر ازدواج نکردن با کسی ک دوسش دارین اونم فقط ب دلیل اینکه فاصله سنیتون از نظر این روانشناس درست نیست نیفتین.این چیزایی ک ایشون گفتن فقط در حد حرفه و مطابق با علم روز نیست اصصصصصلا نمیشه ب این حرفا اعتماد کرد . اگه کسی رو دوست دارین ب این چیزا فکر نکنین و ب پای عشقتون بمونین عین من ک کسی رو ک دوست دارم ی سال ازم کوچیکتره اما واقعا از ته دلم دوسش دارم و ب خاطر این عقاید پوچ از عشقم بهش کم نمیشه
شیبانی
آفرین آقا محسن به تو میگن مرد
۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
mm23
۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
21
1
از ی دکتر بعیده اینطوری صحبت کنه..
على كاظمي مفرد
۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸
49
2
دكتر برو دكتر
ایدا
۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
44
2
از عکسهایی که گذاشتین واقعا باید خجالت بکشید
سارا
۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۳
36
4
واقعا متاسفم این مثلا آقای دکتر کدوم دانشگاه مدرک به اش دادن.برو یه کم تو جامعه بگرد ببین چه خبره.این عکس های مزخزف جزء توهین هیچ معنای دیگه ای نداره.
مهدی
۲۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲:۰۷
37
2
برای این آقای دکتر متاسف هستم که سطح تحلیل و سوادشون در حد همون عامه مردم هستش. ازدواج با دختری که سن بالاتری دارد به خودی خود مشکل ساز نیست ، بلکه مثل این اقای دکتر مشکل ساز هستن.
محمد
۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۱
34
1
من جای تو بودم دکتر جون میرفتم یه کم خودمو آپ تو دیت میکردم...با این دانش عتیقه ات...همین حرفای شما و امثال شما باعث این سری طلاقا و جداییایی شده...اگه طرف قصدش زندگی کردن باشه و به حرف کسایی مث شما توجه نکنه زندگیش تضمینه...

هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد دکترمون
سارا
۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۳
23
1
واقعا باعث سر افکندگى و خجالته که اىن آقا کارشناس علوم اجتماعى تو اىن مملکت. باشن. واى به اىن اجتماع و واى به روز جوونهاىى که چشم به دهن چنىن آدمهاى کوته فکرى بدوزن. مردم دنىا به کجاها رسىدن و ما هنوز اندر خم ىک کوچه اىم.
علی
جدی نگیرد
۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۹
اهورا
۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۶
25
1
متاسفم براى شما که ىک رسانه هستىد و باىد با بى طرفى مطالب رو تنظىم کنىد و با اىن کارىکاتور خجالت آور به همه خانمها توهىن مى کنىد. باعث خجالته.
شهب محمدی
۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۵
25
4
سلام منم عاشق یه دختر خانم شدم هشت سال از خودم بزرگتره و واقعا به این نتیجه رسیدم که میتوانیم شریک بسیار خوبی برای زندگی هم باشیم خودشم ميدونه اما بخاطر اختلاف سن مون مخالفت میکنه خواهشا دعا کنید راضی بشه اگر هم راهنمای ویا مطلبی دارید که ميتونه در راضی کردنش بهم کمک کنه دریغ نکنید وبرام بفرستید خواهشا
ضمناً به حرفهای این دکتر توجه نکنید مطمئن باشید چنین ازدواج های مشکلی نداره ممنون از همه
رضا
سعی کن مثل یک ادمی رفتار کنی که کاملا پخته به نظر بیاد بعد هم یه تضمینی بهش بده که تا اخر باهاشی و هرگز پشیمون نخواهی شد اون جواب نمیده چون میترسه تو دو روز دیگه تو زندگی پشیمون بشی و بهش اهمیت ندی
۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۸
نادر
به حرف دختر گوش بده عزیز جان چهار روز دیگه دلت از دختر زده میش اون وقت اون باید چی کار کن.به خدا 8 سال کم نیست. پیامبر اسلام، پیامبر بودند که تونستند به زنشون وفادار بمونند یعنی شما چقدر تهذیب نفس انجام دادید!!
قصد جیارت ندارم اما دقیق تر فکر کنید.
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۲
علی
۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۲
20
3
اول برای خودم متاسفم که تو جامعه ایی هستم که به این آدم میگن روانشناس.
دوم برای این به اصطلاح روانشناس متاسفم که شهوت و مادیات کورش کرده
ترنج
خانم ها و آقایون همه حرفاشون دروغه باور نکنید پول به زندگی وقار میده با عشق واقعی داشتن نه بزرگ کوچیکی
۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۳:۰۷
سحر
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱
52
3
من خودم ارشد روانشناسي هستم و شوهرم ٢سال ازم كوجيكتره،٣ساله ازدواج كرديم و نميكم مشكل نداشتيم،ولي مشكلا ربطي به سن نداشت و مثل همه زوجا كه تو بعضي مسائل مشكل دارن،هستيم.اقاي محترم أين مسائل رياضي نيست كه انقد با قطعيت صحبت ميكني ما انسانيم و قدرت اختيار انطباق و سازكاري و مسئوليت داريم،شما فقط داري قبل از ازدواجا ميبيني،نميكي هزاران نفر با اين شرايط ازدواج كردن ، و با اين حرفاي شما.....
مهدي
اي ول دمت گرم حرف قشنگي زدي ما انسانيم.اما بستگي به انسانش داره
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۴
الهام
سلام سحرخانم. واقعا خوشحالم که خوشبخت هستید.برای منم دعا کنید ....
۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰:۵۹
milad
ایول برای منم دعا کنید
۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۷
mostafa
واقعا تبریک میگم .بنده ام عاشق دختر عموم هسم منتهی از من 6سال بزرگتره میگه نمیشه باهم ازدواج کنیم .موندم چطوری متقاعدش کنم برای ازدواج خواهشا کمکم کنید
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۳
سعید
من و دختری که دوسال از من بزرگتره همدیگرو دوس داریم و نزدیک به۴ساله ک باهم هستیم ، راجب هر موضوعی صحبت کردیم و باهم تفاهم داریم ، دنبال زوجی هستیم ک شرایطشون مثل ما باشه و چند سالی از ازدواجشون گذشته باشه! میخوایم از تجربیاتشون استفاده کنیم
۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
هاله غلام یزدی
سلام آقای دکتر واقعا براتون متاسفم شما با این صحبتهای بی ملاحظه ای که در این زمینه گفتید باعث رنجش خیلی از مردم شدید من 7 سال از شوهرم بزرگترم و 6 سال که ازدواج کردیم و برای هم جون میدهیم همینطور شوهرم با هم متحد و.... البته من هیچ پولی نداشتم اما شوهرم داشت .
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۷
حمیده
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
13
1
سلام دختری هستم 29 ساله مهندس کامپیوترمن هم به سن خیلی اهمیت می دادم اتفاقاخواستگاری برام اومد که 1 سال ازم کوچیکتر بود مهندس عمران هست نزدیک 3ماه ایشون اصرار می کردن که بیان من قبول نمی کردم تا اینکه دل رو زدم به دریا گذاشتم بیاد باورتون نمیشه خیلی پخته تر ازمن برخورد میکنه از لحاظ هیکل از منم بزرگتر دیده میشه،ایشون خانواده اشون تو شهرستان هستند برای ادامه تحصیل به تهران آمده و مشغول به کار شدند همین دوری از خانواده باعث شده یه مردی ازش بسازه وقتی شرایطی که در دوران دوری از خانواده گذرانده را به من گفت فهمیده من که در کنار این همه امکانات بودم انقدر پخته بزرگ نشدم که ایشون بزرگ شدند.
m
به نام خدا
من حرف شما قبو ل دارم من خودم کار میکنم به ی خانمی که 13 سال از من بزرگتره علاقه مند شدم البته خانمی که من به ایشون علاقه مند شدم خودشون هم کارمند هستن
۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۶
سایناا
سلام خوب بگو مادر بزرگمه ترو خدا چه شانسی داره این خانوم
۱۰ دي ۱۳۹۳ ساعت ۰:۴۲
زهره
من خودم یک دخترم .اهای پسرای نادان فکر همه چیز رو بکنید فقط زمان حال رو نگاه نکنید .اخه پیر دختر به چه دردتون میخوره .این اقای مشاور هم داره از تجربش میگه از باد هوا که حرف نمیزنه
۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۳
پرواز
خانم زهره با این حساب که گفتید شما هم یه 7-8 سال دیگه احتمالا پیرزن می شید!...مگه باید به درد شما بخوره...از اون گذشته مگه پسرانی که دختر کوچیکتر می گیرن پیرمرد حساب می شن؟...بعضی از مشاورهای ما اهل تحقیق نیستن
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
حبیبی
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
17
3
سلام. من خانمی 36 ساله هستم. از نظر ظاهری همه فکر می کنند که من 25 ساله ام.قبلاً یک ازدواج ناموفق در سن 24 سااگی داشتم. با فردی که از لحاظ سنی 4 سال از من بزرگتر بود. ولی حرف هم رو نمی فهمیدیم. الان فوق لیسانس هستم. و به یک شغل ازاد مشغولم. مدتی است که پسری به من علاقمند شده که سنش از من کوچکتر است. دقیقا نمی دانم چقدر. اما از 5 سال بیشتر است. هرچی ردش می کنم باز هم می یاد و از دور من رو نگاه می کنه و تمام فکرش رو به من مشغول کرده. نمی دونم چکار کنم.
محمد
به نظر من اگه فکرتون مشغول شده باهم به پیش یک مشاور برید
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۲
ساناز
واقعا نا امید شدم ...
۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
آوب
به نظرم من انسانها اکه زن 10سال ازش بزرگتر باشه مشکل نیست .مشکل انسانهاست فکر ساز شدن برای همدیگر .بعدش . زن تاپخته تر باشه بهتر .ثانیا 10ساله هیچ مشکلی نیست مهمتر از این همه حرف مردم دل وعلاقه است. انسان وقتی دیدش اگه به یک تیغ بد باشه همه مردم میگن بده اما اگه دیدت به یک چشم قشنگ به تیغ نگاه کنی طبیعت تیغ ها قشنگ است . منظورم اینه دوربردیده زندگیه انسانها راخراب میکنند .وگرنه هیچ چیز تو دنیا مشکل و سخت نیست فقط مهم انسانیت و وجدان خود شخص ات
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
سارا
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰:۵۸
23
4
منم خیلی ناامید کرد. دلایلش مث پیرمردهای بیسواد صدسال پیش میمونه. احتمالا دکتراشم ...
احسان

تو کارشناسی ی مثلا؟
مگه اون زن 35 ساله دل نداره؟
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶
سحر
آی دمت گرم
۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۰
سجلاد
۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸
20
2
واقعا از حرفای مسخره شون بدم اومد
یعنی هر کسی عاشق یک دختر حتی دو سال بزرگتر از خودش بشه نیاز مالی و فقر داره
.....
واقعا براتون متاسفم چنین حرفایی رو در این وبسایت می گذارید
علی ۲۸ ساله لیسانس
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۹
15
3
باخوندن متن و کامنتها یه چیزو میتونم بگم، جای کامنتها بالای متنه نه پایینش :-)
یه مرد ازدواج نکرده سن بالا
نظرات آقای دکتر رو خوندم! به اضاف نظارت کاربران!
با اینکه من خود با بیشتر دیدگاه های آقای دکتر موافق نیستم! اما راه ابراز مخالفت با نظرات کسی روشش اونی نیست که تعدادی از نظر دهندگان محترم، ارائه داده اند! اینکه به شخصی در مقابل اظهار نظرش توهین بشه! کار بسیار ناپسندیست! به هر روی خوب یا بد، نظر این کارشناس محترم آن بوده! میشود با کلمات بهتر و ادبیات محترمانه تری ابراز مخالفت کرد!

اما آقای دکتر!
من هرچند الان سنم داره به مرز 45 نزدیک میشه! و تا بحال ازدواج نکردم! اما همیشه دوست داشتم و دارم با خانمی که از خودم بزرگتره ازدواج کنم! چرا؟! شاید یکی از دلایلش این باشه که من هیچگاه محبت مادری رو نداشتم! جدای از آنکه نامادری داشتم که غیر از کتک و اذیت و آزار در دوران کودکی و اهانت و توهین ایذا در دوران نوجوانی به بعد، چیزی از مهر و محبت و عشق مادری ز ایشان ندیدم! خدایش بیامرزد!
ضمن آنکه تعدادی از نظرات شما را حق میدم که دخیل در انجام چنین ازدواج هایی باشد! اما خوب انیست ریشه ای تر به این قضیه نگاه کنیم و صرفا به تجربیات بصری اکتفا نکنیم!

با تشکر
۱۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۲
حسن زاده
۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۸
29
1
سلام خانمی هستم که پنج سال ونیم از همسرم بزرگتر هستم در دوران کارشناسی ارشد همکلاس بودیم که اصرار او برای ازدواج باعث شد قبول کنم الان واقعا راضی هستم خیلی مهربون و خانواده دوسته و خیلی خوب آدم رو درک می کنه در ضمن تمام مسولیت های زندگی رو دوش اونه و رفتارش پخته هست گاهی ممکنه اختلافات کوچیکی پیش بیاد مثل همه زندگی های دیکه که طبیعیه اما خیلی زود کوتاه اومدیم و هیچوقت قهر نکردیم و من کاملا از زندگیم راضیم و هیچ وقت تو زندگیمون حرف سن پیش نیومده و اصلا فراموش کردیم که من بزرگترم.میخواستم بگم چه بسا افراد کم سنی هستن که از مردای سن بالا عاقلتر و پخته تر هستن. باید به رفتار و نحوه دیدادما به زندگی و شخصیتشون نگاه کرد تا تصمیم درست رو گرفت. در
آمدی هم نداشتم که بگم بخاطر پول باهام ازدواج کرده. همه چیز به عشق و تفاهمه و ما عاشق همیم.
بهاره
واقعا اقای دکتربرات متاسفم خیلی بی سوادی
۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۶
آرش
اگه عاشق باشی واقعا طرف رو دوستداشته باشی سن مشکلی نداره من دانشجو ام متولد ۱۳۷۴یه عشق دو طرفه عالی داشتم دختره متولد ۱۳۷۱بود خدایشش عکسشو بدون آرایش برام فرستاد انصافا حالم بهم خورد جالب بود ک من عاشق لوازم آرایشش شده بودم نه قیافه واقعی جوانا داداشیا مواظب باشید تازه باباشم سرهنگ بود جنس لوازم آرایشش حرف نداشت ک من به این سر سنگینی رو عاشق کرده بود
۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۹
علي
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۸
29
1
شرط ميبندم اين آقا دكتر و روانشناس نيست، كسي كه از واژه ي پير دختر در تعابيرش استفاده ميكنه معلومه سطح معلومات و شخصيت اجتماعيش خيلي پايينه...
fj
آفرین
۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۶
سپيده
دقيقاً، پير دختر يعني چي!!!!
كاش ميشد سن شناسنامه رو تغيير داد
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
احمد
۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۴
18
2
جناب آقای دکتررررر
پیر دختر ؟
واقعا این طرز حرف زدن یه دکتر نیست فکر کنم
اول ادب و رعایت کن
بنده خودم 21 سالم و عاشق یک دختر 22 ساله شدم ...
اولش خانواده هامون راضی نمیشدن ... الان داریم دو نفره تلاش میکنیم تا راضی بشن و ایشا... راضی میشن ..
دوستان همیشه یادتون باشه سن شناسنامه ای اصلا مهم نیست بنده 21 سال دارم ولی همه فکر میکنن 30 سالمه اگه به قیافه باشه ....
چون چندین سال دور شدم به بلوغ فکری بالاتری رسیدم
ببخشید که مثال بهتری نداشتم برای زدن
افشین
سلام به دوستان من تجربه کردم چون با خانمی که 5سال بزرگتر بود اذدواج کردم سه تا دانشجو دارم ولی هنوزم دوست دارم جدابشم حرفای عاشقونه قدیمی میشه هیچ وقت حرف همدیگه رو درک نمیکنید مگر تحملی دوست داشتن الکی خودتونو بد بخت نکنید باکسانی که تجربه کردن مشورت بگیرید دوستتون دارم










 
۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۸
محمد حسین
۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۰
9
0
من یک سوال داشتم؟؟؟؟؟؟
آیا تا حالا خود اقای دکتر عاشق شدن؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا واقعا معنای عشقو فهمیدن؟
من پسری 20 ساله هستم که عاشق دختر خالم هستم که یک سال ازم
بزرگتره.راستشو بگم اونم قبول داره که با من ازدواج بکنه
ولی من میترسم که به پدر و مادرش بگم.
هیچ دلیل مادی هم ندارم چون خودم از لحاظ درس و وضعیت اقتصادی در شرایط بهتری نسبی به دختر خالم هستم.
لطفا اگه میتونید کمکم کنید که چطوری مشکلمو حل کنم؟؟؟؟
رضا
من مطمئن هستم ایشون فقط یه مدرک دارند نه اطلاعات روانشناسی . ایشون باید بیان توضح بدهند که ازدواج یک دختر بزرگتر با یک پسر کوچکتر دارای این معایب هست . و در نهایت اگر پسر با این معایب بتواند کنار بیاید هیچ مشکلی نیست . نه اینکه کل صورت مسئله را به مادیات ختم کند . به هر حال همه پسر ها هم بی غیرت نیستند که آویزون دختر بشوند . از معایب این ازدواج اینه که سن دختر بالاتر باشه اگر خوشگل نباشه فردا میخوای بری بیرون خجالت میکشی دستشو بگیری . اینم باید بدونید از موارد مهم برای ازدواج موضوع میل جنسی هست که طرف شما باید مانند شما باشه نه یکی سرد باشه یکی گرم . مادیات هم مهمه . خانواده 2 طرف و موضوع جنسی 70 درصد مهمه . مادیات و اخلاق و تحصیلات 25 درصد و بقیه موارد و ایتم ها 5 درصد . این نظر من و 12 نفر کارشناسه که تحقیق و صحبت کردم . اینم بدونید ازدواج رو با مشورت انجام بدید . دختر رو ببرید بزرگتر ها ببینند .
۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
زهرا
داريد احساسي برخورد ميكنيد،هنوز اول راهيد.بايد نظراتتونوده سال بعد ديد.اقاي رضا خودتون اعترف كرديد درصدبالايي مربوط به موضوع جنسيه يعني بعد از اينكه ميل جنسي فروكش كرد ديگه علاقه اي هم در كار نخواهد بود.
فقط يجورميتونيم به اين قضيه نگاه كنيم، كه همين 10 سال كمتر يا بيشتر زندگي با عشق بهتر از تجربه نكردن اونه.اينده رو هم كي ديده كي خبر داره كي زندس كي مرده.نميدونم ماها كه اينقد ادعاي خدا پيغمبرمون ميشه چرا اينجور مواقع هزار جور كبرا صغرا ميچينيم.
يه دكتري ميگفت ازدواج كني و پشيمون شي بهتر از اينكه ازدواج نكني و پشيمون شي.
۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۲
mamad
۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۶
12
0
واقعاکه بااین حرفای مسخره تون همش ازمادیات وشغل...گفته ابروبردی دکتر..
عاشق
بنظرمن اصلا سن مهم نیست توزندگی عشق حرف اولو میزنه انگاری آقای دکتر عاشق نشده طفلی
۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۱۷
مريم ت
۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۹
13
2
پيامبر اعظم ما نيز از حضرت خديجه بزرگتر بوده نه يك سال و دو سال بلكه 15سال و به نظر من ايشان با رضايت خداوند اين كار را انجام دادند كه مردم از جهل و همچنين دور ماندن از اين سنت عاليقدر يعنى ازدواج پيشگيرى کنند,در شرايط کنونى نيز سن دختران مجرد بالا رفته و اين دلىل بر اقتصاد و فرهنگ بد ماست پس بهتره اين ازدواج در جامعه صورت بگيرد و بر پايه ى عشق باشد بهتر از مجرد ماندن و فساد است.تبليغات فرهنگى در جامعه ما براى ازدواج و پايه ى ان که براى عوامل مادى نباشد بايد بيشتر بشه.
کریم ج
حضرت خدیجه از پیامبر اعظم ما 15 سال بزرگتر بودند، شما برعکس نوشتید، لطفاً به هنگام نوشتن دقت کنید.
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۵
سالار
۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶
10
0
وقتى هر دكونى رو دانشگاه كنن.. نتيجه اين مى شه كه يه آدم غير متخصص، بياد به نام دكتر يه سرى شر و ور تحويل جماعت بده. دوستان به نظر من در اين جور موارد بايد سعى كنيم رو شناختى كه از خودمون داريم بيشتر متمركز شيم و ببينيم كه آيا چيزى كه ما ازندگى مى خاييم در اين رابطه مى تونه بر آورده بشه يا نه.. ماها بعضى موقع ها مهمترين تصميم هاى زندگيمون رو مى سپاريم به دست ديگرانى كه اصلاً در جريان داستان زندگيمون نيستن و بدون اينكه ما رو بشناسن تو يه جلسه ١٠-١٥ دقيقه اى واسه زندگيمون نسخه مى پيچن..فك مى كنن خوشبختى يه فرمول داره و هر كى طبق اون فرمول نره بدبخت خواهد شد.
ایرانی
موافقم نتیجه حرفهای این شخص که حیف است نام دکتر بکار ببرم این میشه که مردهای جامعه ما به جای ازدواج با همسن وسالان خودشان (که اکثر روانشناسان دنیا تایید میکنند)به ازدواج با دختران کوچکتر از خود فکر کنند این فقر فرهنگی است که مردی به دنبال ازدواج با کسانی یک دهه کوچکترند باشد.
۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰:۵۱
محمدی
۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰
10
0
خیلی جالبه که جناب دکتر به جای راه حل های منطقی و کارشناسی شده به تحلیل های ساده انگارانه روی میارن .. بهرحال مخاطبینی که به سمت وسوی اینجور ازدواج ها می رن همگی دلایلی برای خودشون دارن و همه ی اونها رو نمیشه با چوب (دختر ترشیده گرفتن) از خود روند .. و مگر مردها تا چه زمانی می توانند توانایی جنسی فوق العاده ای شبیه جوانتر ها داشته باشند .. که یک زن مجرد با سن بالا را بتوانند برای مدت طولانی تری مجاب کنند ..
من فکر می کنم برای مستند و منطقی حرف زدن و رد و قبول یک نظریه باید تحقیق میدانی وسیع و جدید و واقعی صورت بگیرد .. چون به نظر می رسد جناب دکتر هرچند هم که به صحیح بودن صحبتهایشان ایمان داشته باشیم بر اساس منابع و تحقیقات 20 یا 30 سال پیش ارائه ی سند می کنند ..
با تشکر
فرحزادي
بيسواد شماييد نه يه مرد سن بالاي باتجربه دنيا ديده كه ميخواد دكتر باشه يا نباشه. مگه خودتون چقدر تحصيلات داريد؟ حتي دكترم باشيد باز بي تجربه ايد. مغزتونو با يه سري استدلالهاي تو خالي پركرديد خودتونم نميدونيد چي داريد ميگيد.كي جلوتونو گرفته؟ بريدازدواج كنيد. بهتونم خوش بگذره.براتون همه دنيا تو ازدواج خلاصه شده؟هميشه مجرد ماندن بهتر از ازدواج با مرداييه كه فقط به بلوغ جسمي رسيدن.ودخترايي كه مغز ندارن.
۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۸
محمد
۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۲
8
0
اگر عشق واقعی در میان باشه چی؟؟؟
نیایش
ای بابا،،.،بروحالشوببر اونیکه بخادمیمونه
۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۳
احمد رضا طباطبایی
اول سلام
دوم .لطفا از این نظرات به اصطلاع دکترهای اب دوغی نگذارید..
همین اقا بیاید جای همه ما جوانهایی که نمیتوانند ازدواج کنند قرار بده بعد کشک و اب دوغ سر هم کنه....
کدوم فرهنگ
شما به اصطلاح دکتر فرهنگ داری یا میفهمی چیه..
پیامبر گرامی اسلام حضرت مصطفی با حضرت خدیجه که از ایشان به مراتب بزرگتر بودند ازدواج کردند..
پس این هم سنت و شیوه رسول خدا نه تنها قبیح نیست بلکه بسیار اموزنده و زیباست....
شما میگویید بهتر است زنان سن بالا ازدواج نکنند...
خب اگه راست میگویید خودتان ازدواج نکنید..
به گردانندگان سایت هم توصییه میکنم از نظرات مراجع عظام در قم استفاده کنند تا یک تعداد عنصر معلوم الحال و بیسواد و............
حال خواستید تایید کنید یا نه ولی این موضوع را من به توصییه میکنم قدم اول اگاهی کافی در کار میباشد...
من ده ساله با خانمی که ده سال بزرگتره زندگی میکنم ...
و اول مقابل حرفهای پست و سخیف جامعه با ادب و اندیشه درست برخورد کردم..
و حالم یبینم که بسیاری از سنین پایین به ما غبطه میخورند..
چون ما همیشه رضایت پروردگار را در زندگیمان سر لوحه قرار دادیم..
من که خوشبختم
۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۲
افشین
جناب طباطبایی عرض سلام وادب خدمت شما دوست بزرگوار,به نظر بنده انسان نباید هر عملی یا انجام هر کاری که دیگران به کرات ان را تجربه کردن بابتش بهایی بده اللخصوص دراین دوره و زمانه,به نظر شخص بنده هیچ استادی,عالمی,فقیهی,اندیشمندی یا دکتری,نمیتواند در خصوص این مسئله اظهار نظر کند جز اون اشخاصی که اون مورد را خودشان حس کردن و از نزدیک لمس کردن,یعنی اون مسیرو رفتن و تجربه اخذ کردن,و در این مورد از دیدگاه من هیچکس مثل شما وامثال شما نمیتواند دوستان وبنده را راهنمایی کند,البته ناگفته نماند انسان هر تجربه ای از زندگی دیگران را نمیتواند در زندگی خودش پیاده کند.ممنون میشم اگه بیشتر از تجربه ی شما دوست عزیز بهره مند بشیم.در ضمن این ایمیل بنده هست ممننون میشم تو این زمینه راهنماییم کنید.
afshin_e6@yahoo
۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۷
زهرا
۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۶
9
0
لطفابا اساتید و کارشناسان متخصص و آگاه مصاحبه کنید.
نه اینکه تنها بخاطر داشتن یک مدرک مصاحبه انجام بشه و هر حرف بی پایه و اساسی باهر تصویر دور از شانی را،در سایت قرار دهید
امین
۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
14
0
با سلام
به نظر من این آقای دکتر بیشتر شبیه یک . . . حرف میزنن تا یه پزشک!من به شخصه با همسرم هفت سال اختلاف دارم و تا الانم راضیم!ادم وقتط عاشق میشه دیگه نظر هیچ کسی براش مهم نیست!
در ضمن چطوریه که یه پیرمرد هفتاد ساله یه دختره 18 ساله رو بگیره افتخاره!ولی یه خانم که چند سال از شوهرش بزرگتره باعث سرشکستگیه؟!!!متاسفم واسه افکار پوسیدت آقای مثلا دکتر

فاطمه
یه سوال از این دکتر بپرسیم منظورش این بود فقط ازدواجی که دختر بزرگتر هستش به طلاق ختم میشه من همه اونها رو که میشناسم که جدا شدن از نظر سنی مشکلی نداشتن تنها مشکلی که بینشون بود نبودن عشق بود که هر دو نداشتن
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۷
alireza
۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
9
1
هیچ اشکالی نداره خیلی هم بهتره من الان عاشق دختر بزرگ تر از خودم شده ام
رضارضا
سن مهم نیست عشق مهم هست
۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۶
حامد
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
6
0
دختر خالم رو دوست دارم میخوامش 4 سال از خودم برزگتره از بچگی باهم بزرگ شدیم هم بازی بودیم دختر نجیب و باحجابیه فوق دیپلم داره و بیکاره پس بخاطر مال و منال یا زیباییش نیست که میخوامش چون من خودم کارمند بانک هستم و فوق لیسانس دارم. دختر خوب کم شده تو جامعه ما . با این حرف موندم چیکارکنم
مریم
۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۷
7
0
وقتی جامعه شناس و استاد دانشگاه اینطوری فکر میکنه، دیگه از بقیه چه انتظاری میشه داشت !
آقای دکتر شما باید جامعه رو از أشتباه بودن این عقاید سنتی آگاه کنین و راه حلی به جای پاک کردن صورت مساله پیدا کنین. یعنی چی که خانمها ازدواج نکنن ! به خاطر افکار پوسیده ی جامعه !؟
ازدواج با دلایل مادی چه برای پسر چه برای دختر چه بزرگتر باشه چه کوچکتر، اشتباهه !
آقای دکتر شما اینو باید به جامعه یاد بدید.
من خواستگاری دارم که 1 سال و نیم از من کوچیکتر . مادرشون هم 1 سال از پدرشون بزرگتر. حتما مشکلی نداشتن که با ازدواج ما موافقند. 
فاطمه
۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
14
0
منم عاشق یه پسرم که 3سال ازم کوچیکتره! اما باهمه عشقی که بهش دارم میترسم باهاش ازدواج کنم هرکاریم میکنم نمیتونم دوسش نداشته باشم حتی یه روز که ازش خبری نمیشه دیوونه میشم من واقعا عاشقشم اینم بگم اونم دوسم داره!

محمد
نظرات جالب بود
۱۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۸
محسن
۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
13
2
دکترجون نفست ازجای گرم بلندمیشه ها!!!!من از عشقم 3سال کوچیکترم ومیخوام باهاش ازدواج کنم البته درسال های آینده.شما مگه سیم رابطی که عشقو به مسایل مادی ربط میدی.راستی دکترجون مدرکتو از کجا گرفتی؟؟؟؟؟
م
به نام خدا
سلام اقا محسن
۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۶
محمد
۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۵
11
2
منم کاملا با این دکتر مخالفم. مهم اینه که علاقه باشه.

ایشون گفتن وضع مالی دختران مناسبه بعد فرمودن که بعد طلاق بخاطر مشکلات مالی هرکاری میکنن.

من حاضرم با دختر بزرگتر با وضع مالی بدتر از وضع خودم درصورت علاقه ازدواج کنم.
وضع مالی علت نیست. دختران سن بالا اکثرا عاقلتر و فهمیده تر هستن.
راه کاراش اینه آقای دکتر :

اول: باید در رسانه ها فرهنگ جامعه اصلاح بشه و این یک ارزش محسوب بشه.
دوم: باید آزادی اجتماعی بیشتری در جامعه وجود داشته باشه.
سوم: احتیاجی به ایجاد فرصت شغلی در کشور نیست. همه چیز مناسبه
چهارم: پیامبر اسلام با زن بزرگتر از خودش ازدواج فرمودند.
Amir
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
12
0
من از بچگي دلم پيش ي دختري گير كرده به نوعي كه عاشقشم و بخوان جونم رو بهش ميدم و تازه فاميل ميباشد!(دختر عموي مادرم)
به طوري كه وقتي به زندگي با او فكر ميكنم ارامش ميگيرم ولي ي چيز كه خيلي توجه جلب ميكنه تفاوت سني بين من و او ميباشد كه از من دو تا سه سال بزرگتر ميباشد و شنيدم كه مادرش گفته دخترم رو به پسري ميدم كه حداقل ٦سال بزرگتر باشه!!!!
و همش فكر ميكنم كه شايد يكي زود تر بياد و با او ازدواج كنه از لحاظ روحي خيلي داغون شدم!!!!
مهدی کمندی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰:۳۵
23
2
دکتر با عرض سلام ولی من با خانومی بزرگ تر از خودم ازدواج کردم و به هیچ یک از مشکلاتی که شما مطرح کردید بر خورد نکردم و بخاطر منافع خاصی ازدواج نکردم برای شما احترامه زیادی قایءل هستم اما اصلا با شما موافق نیستم
سمانه
من ازدواج دومم ، با پسري ازدواج كردم كه ٣ سال از من كوچكتر هم شغل داشت هم از نظر مالي مشكلي نداشت . الان ٥ سال از زندگي مشتركمان گذشته وبه دختر ناز ٣ ماهه هم داريم ، از نظر سني به مشكل بر نخورديم ، تو خيلي از مسائل هم با هم تفاهم داريم وهم عقيده ايم اين تجربه شخصي خودم.
۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۳
m
۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
15
1
با سلام
من تمام این متون شمارا مطالعه کردم حق با شما ولی من4ساله با یه دختری آشنا شدم سه سال از من بزرگتره نه شغلی داره نه تحصیلات بالا نه خودرو نه خانه وضع مالیه پدرشم در حد معموله من واقعا دوسش دارم بنظر شما مشکلی پیش نمیاد تو این ازدواج ممنون
آرام
دوستان بنده یه ازدواج نا موفق با مردی داشتم که از من سه سال بزرگتر بود و چند ساله با مردی ازدواج کردم که از من 10 سال کوچکتره و بسیار راضی و خوشبختم اگه علاقه دو طرفه هوس نباشه مطمئن باشید سن شناسنامه ای مهم نیست پس زندگی رو از دیدگاه خودتون بدون دخالت هیچ احساس ناخوشایندی ببینید و از آن لذت ببرید.ضمنا مادیات درست شدنی اما خلقیات درست نشدنی و تغير ناپذیرند. پایدار باشيد
۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲:۰۵
بیتا
۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
13
2
فرهنگ جامعه رو کی میسازه که یه دختر بخاطر فرهنگ جامعش نمیتونه با پسر کوچکتر از خودش ازدواج کنه? پس فهمیدیم اگه جامعمون بافرهنگ بود این ازدواجها به خودی خودش اشکال نداشت.بهتره به جای اینکه مرتب تاکید کنید ابن ازدواجها بخاطر بعد فرهنگی به طلاق ختم میشه فرهنگ سازی کنید.پیامبرمونم با حضرت خدیجه که بزرگتر بودن ازدواج کردن اما چون با خدا بودند خوشبخت شدند.خواهش میکنم اینقدر تو گوش پسرها نخونید و بیستر اونارو گستاخ کنید که اگرم با دختر خوبی ولو بزرگتر ازدواج کردند بعد مدتی دنبال بهانه باشند.این بهانه هارو شماها دستشون میدید.به نظر من این قانونو اقایون فقط واسه شهوتشون ساختند.اصلا همین عکسی که از یه پیر زن و یه پسر به این شکل کشیدین خودش باعث سرخوردگی پسری میشه که با بزرگتر از خودش ازدواج کرده و خوشبخته.خودتونید که با حرفهاتون طلاقو زیاد میکنیدو پسرهارو گستاخ.بهتره فرهنگسازی کنید نه مدام تاکید.چون هست این ازدواجهایی که موفقیت امیز و بب مشکل بوده.پس براش حکم تعیین نکنید
rezaba
۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۰
9
0
آقای دکتر مگر اشکالی دارد که با دختر بزرگ از خودم رو دوس داشته باشم من رضا هستم 16ساله ازتبریز عاشق دختری18ساله شدم میخوام برم خواستگاری افتاد تا اول برو به خودت اشکال بگیر بعد برای مردم نظر بده بنظرمن عشق مهم هست ن سن وسال
mohammad
سلام رضا جون
کار خوبی میکنی
عزیزم حتما از عشقت نسبت به اون دختر یقین داری ولی فکر اینده هم باش
با توجه به سنی که داری به فکر یه شغل مناسب درکنار درست باش
خوشبخت بشی
۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۵
مهدى
۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۶
10
1
ياد دكتر نيما افشار افتادم
ahmad donyaei
بقول دکتر افشار اساسا این مدرکا جعلیه
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
زب
۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۶
8
6
ﻣﻦ ﺯﻥ ﻣﻂﻠﻘﻪ ﺟﻬﻞ ﺳﺎﻟﻪ ﻫﺴﺘﻢ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ م ﺧﺎﻧﻪ ﻭﻣﺎﺷﻴﻦ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻡ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﺎ ﺍﻗﺎ ﺑﻴﺴﺖ ﺑﻨﺞ ﺳﺎﻟﻪ ﻧﺎﻣﺰﺍﺩ ﻛﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﺵ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻫﺴﺘﻦ ﻭﻟﻲ ﻣﺎجﺟﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺩﻳﻜﻪ ﻋﺮﻭﺳﻲ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻜﻴﻦ ﻛﺎﺭﻡ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﻧﻪ
محمد
عزیزم نصف راه رو رفتید که شما
چند روز دیگه هم عروسیتون هست.
با توجه به امکاناتی که داری یقین پیدا کن اون اقا تو رو واسه مادیات نمیخواد
مخصوصا اگه تا به حال ازدواج نکرده بیشتر دقت کن
سعی کن خوب بشناسیش
موفق و خوشبخت باشی
۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۸
reza.@
جناب دکتر بنظر من سن هیچ ربطی نداره الان خانومه من 8 سال از خودم بزرگتره و همه چی کامله .الانم بنظره من اگه خانوما از مرد بزرگتر باشه میتونه ی مرد واقعی بسازه نظره شما باشه برا خودتون.
۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵
الهام
دوستان عزیز خواهشن کمکم کنید من یه دختر 28 سالم با یه پسر 24 ساله اشنا شدم همدیگرو خیلی دوست داریم با اینکه همش 4 سال ازش بزرگترم همه دوستام میگم وقتی بغل هم وایمیسید مثل مادر و پسر میمونیید میخوایم ازدواج کنیم اما میترسم میترسم ازم خسته بشه میترسم هر روز تو سرم بزنه بگه ازم بزرگتری دوستام میگم زن اگه همسنه مردم باشه خیلی سنش بیشتر از مرد نشون میده میگن ازت خسته میشه الان خامه نمیفهمه خلاصه خیلی میترسم کمکم کنید به نظر شما چی کار کنم
۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۶
آ-م
دوستان خوبم اگر كسي واقعا از ته دل عاشق بأشه تا آخر عمر همينجوري ميمونه شهور من دو سال از من كوچيكتره الأ خدا رو شكر ١٤ سال كنار هم مثل روزهاي اول عاشقيمون بأهم به خوشي زندگي مي كنيم ىه پسر گل و درسخوان ١٠ سأله هم داريم كه دنياي من و شوهرمه وقتي ازدواج كرديم زندگي مشتركمون رو از يه خونه ي استيجاري ٤٠ متري شروع كرديم بعد از ده سال توانستيم خونه بخريم أين حرف رو زدم كه بدونيد آدم با صفر هم اگر شروع كنه و ألبته صبر وتحمل خوش بخت ترين آدمه........
۱۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۸
آیلین
۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸
3
11
برادر من ۲۵ سالشه دانشجو هم است با دختری تو دانشگاه دوست شده اون زنه ۳۵ سالشه مامانم دوست نداره برادرم با اون زنه ازدواج کنه مخالفت میکنه خانواده زنه با خانواده ام بحث شدید ازدواج برای داداشم داره هیچ کدوم ازین خانواده ها قبول نمی کنن به منم کمک کن به برادرم بگم که اون دختره را فراموش کنه.
ناصر نوری
سلام,بنظرم برادرتون احساسی برخورد میکنن حالا اگه ۴یا۵سال اختلاف داشتن یه حرفی بود,اما ده سال خیلی زیاده ,منم قبلأعاشق زنی شده بودم که یازده سال ازم بزرگتر بود واحساس عاشقی میکردم ,که دوستانم نذاشتن,حالا میفهمم که چقد حرفشون رو حساب بود ,که اگه جور میشد حالا پشیمون بودم ,
۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۹
فولاد داودی
من این اشتباه را کردم وبادختری که 10سال بزرگتر بود ازدواج کردم.زمان ازدواج 30ساله بودم واو 40ساله .نه مالی داشت ونه کاری ولی خیلی آرام بودواین جاذبه من شد.ولی حالا بعداز گذشت 8سال کاملاعصبیه وکاملا شکاک شده به روابط کاری من باهمکارهام وهمکلاسیهام .تاجائی که به جنون کشیده میشم وبخاطر اتهاماتی که بهم میزنه چند بار قصد خودکشی داشتم.تنها چیزی که مانع شده وجود دختر 6سالمه که هم من و هم همسرم عاشقش هستیم اونم از این زندگی فقط ناراحتی رو دیده وکاملا رفتار عصبی داره.فقط امیدم به معجزه خداونده که همه چیز مثل دوران نامزدی بشه. یا که من زودتر بمیرم.
۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۳
لیل
خب
۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۳
مرسینن
سلام.
من فک نمیکنم کار درستی باشه فقط بخاطر سن از یه ازدواج گذشت.تازه خیلیا میگن دو تا پنج سال بزرگتر بودن دختر اشکالی نداره.تا ده سالشم گفتن.باید خیلی چیزای دیگه رو بررسی کرد.من خودم یکی تو زندگیم هست که دو سال و نه ماه ازم کوچیکتره ولی مرد تر از همه مردایی که دیدم.
ب وجودش ایمان دارم..و برا خودم و همه ی عشق های پاک دعا میکنم عاقبت بخیر بشن و بهم برسن و تا ابد کنار هم خوشبخت باشن
۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸
محسن
۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰:۵۹
3
0
سلام من از6سالگی عاشق دختر عمه ام شدم الانم من18 سالم عشقمم19از نظر مالی هم وضعم بهتر از اونه به نظرتون چیکار کنم بعدا پشیمون نمیشم؟
بندر
والا اینا همش کشکه ، این زنای بیوه ان دنبال شوهر میگردن ، همینان فردا شوهرای زنای بدبختو از راه به در میکنن چشم ندارن ببین
ماتوی فامیل داشتیم به طلاق هم منتهی شد بعد از پانزده سال از هم خسته شدن ، مرده دلش زن جوون و خوشگل میخواست سیزده سال اختلاف داشتن با عشق و عاشقی هم عروسی کردن
۳ دي ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۳
mohsen
۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۵
5
0
5سال از من بزرگتره مدت 10ساله که باهمیم هیچکس هم نمیخاد بفهمه چطور؟
کوروش
۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰:۵۷
1
13
چقدر دختر سن بالا و نگران وجود داره :))
سید
۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۶
11
0
سلام.
اقای دکنر شما اول خودت برو دکتر بابا تو مریضی.مشگله کی میسازه؟خیلی میخایی کمک کنی یه حرفی بزن گرونی کمتر شه اگه هم نمیتونی هیچی نگو چارنفر سامون بگیرن
...
محمد علی
۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۸
3
0
با سلام خدمت همه دوستان من یک نویسنده ام و مدتیه که به فکر نوشتن یک رمان درباره پسرانی که عاشق دختران مسن تر از خود شده اند افتاده ام.
به همین دلیل از همه پسرانی که عاشق دختران مسن تر از خود شده اند وهمه دخترانی که پیشنهاد دوستی از پسرانی که از خودشان کوچکتر بوده اند داشته اند دعوت به همکاری میکنم.
آدرس ایمیل:ALIBAHRAMI900@GMAIL.COM
برای هماهنگی زمان مصاحبه با آدرس های فوق تماس حاصل نمایید.
خواهشمند است فقط کسانی که واقعا درگیر این موضوع بوده اند وتجربه بسیاری در این زمینه داشته اند تماس بگیرند که اثری با کیفیت تهیه شود.
تا تاریخ1394/4/30فرصت تماس دارید.
با تشکر
ناشناس
۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۴
1
0
سلام خسته نباشید چه اشکالی داره پسر سن بالا به دختر سن بالا معرفی کنید اصلا پسر نه مرد که زن ندار دختر های هستن که از لحاظ زندگی همه چی دارند خوب شانس نداشته شاید هم خانواده مقصر باشه
مینا
۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
5
0
تو دکتر از عشق چی نمیفهمی
samira
۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
4
0
سلام من خودم عاشق یه پسر شدم که اونم عاشقمه ولی تازگیا فهمیدم یک سال ازم کوچیکتره ولی به نظرم هیچ چیزی عوض نشده و خیلی هم مهم نیست بستگی داره که توی ذهن خودت این موضوعو چقدر بزرگش کنی برات اهمیت داشته باشه که باعث ناراحتیت بشه دوستان یادتون باشه عشق هیچی نمیفهمه و عشقای عجیب زیادی توی این دنیا بودن که سن حالا اونم تا یه حدودی نمیتونه اشکال وارد کنه مثلا عمه من چن سال از شوهر عمم بزرگتره هف هش ساله ازدواج کردن ولی به خدا خیلی خوشبختن بازم بستگی به شرایط داره
mohsen
ببخشید میتونم بپرسم خودت چند سالته و اون!
۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
محسن نیک سیما
۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۳
15
0
این چرت و پرتا چیه که گفته!!!!!!
اصل ازدواج تفاهمه،اصلا او ن سن توی شناسنامه به درد نمی خوره یه کاغذ پارست!تو می خوای با یک انسان حقیقی ازدواج کنی نه با یک عدد تو شناسنامه.بعضی آدمها بلوغشون زود رسه و خیله زود پخته میشن،بعضی نه،دیر پخته می شن.آقایی هست تو 35 سالگی هنوز باید مامانش واسش کاراشو کنه،پسریم هست تو 12 سالگی نون آور یه خانواره.دختری داریم تو 12 سالگی پخته،و دختری داریم تو 12 سالگی بچست و دنبال باربی و عروسک بازی.مهم تفاهمه.مهم درک متقابله.تو با زن کوچیک تر از خودت ازدواج کردی مثلا آیا مطمئنی درکت میکنه؟؟؟
سهند۱۹
۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۹
6
0
سلام دیونه
مهسا برقي
۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۱
8
3
با سلام و خسته نباشيد. موضوعتون بسيار جالب بود اما به نظر من طلاقي بين اين زن و مردها صورت نميگيره اگر هم بگيره درصدش خيلي كم چون پسر بخاطر پول دختر هم كه شده تو زندگيش ميميونه در ثاني چه عيبي داره يه سري فرهنگ هاي غلط از بين بره تا ابد كه نميشه مثل مادر بزرگهامون فكر كنيم به نظر من يكي دو سال كوچك بودن پسر از دختر هيچ عيبي نداره ودر آخر اينكه ازدواج يه معامله ست پول از سمت دختر جواني از سمت پسر يا برعكس چه عيبي داره خيلي هم خوبه .
محسن
مهم عشق وعلاقه است نه سن
۱۶ دي ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۸
ناشناس
۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۵
12
1
چطو یه پیر مرد میتونه با ی دختر 9 ساله ازدواج کنه اما ی دختر که 5 سال یا هرچند سال بزرکتر نمیتونه با پسر کوچیکتر از خودش ازدواج کنه. حرفاتون غیر منطقیه آقای دکتر سن و قد و وزنو این چیزا ی چیز عددیه ملاک درک و شعور آدم هاست.
مینانا
من یکسال ونیم که طلاق گرفتم 44 سالمه.یه آقای32ساله قصد ازدواج بامن داره.خیلی به هم علاقمندیم.بنظر شما اشتباهه..نباید بشه؟؟
۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
الناز
۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۲
5
0
خیلی بی فرهنگی دکتر
ناشناس
۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۰
9
1
من خودم قربانی این فرهنگ غلط شدم آقای دکتر نباید این طور بگید، کار شما اشتباه است
علی
۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۱
5
0
سلام، من عاشق دختر بزرگتر از خودم شدم و 10سال که باهاش بودم هیچ مشکلی نداشتیم و خوب تفاهم داشتیم و عاشق هم هستیم و میخواهیم باهم ازدواج کنیم 5سال از من بزرگتر است. ولی از لحاظ ضاهری من بزرگترم . برای ازدواج با سن بالاتر این دلیل نمیشه برای استفاده از مادیات و عشق در کار نیس این اشتباه هست. خداروشکر من مهندس کامپیوترم و عاشق دختر بزرگتر از من هستم و اون هم عاشقم هست شب بدون شب بخیر خوابش نمیره.
roozbeh
۶ دي ۱۳۹۳ ساعت ۰:۲۹
5
1
سلام.من دختری که از من 2 سال بزرگتره را خیلی دوست دارم وهم دیگر را میخوایم,حتی خانواده هامون در جریانن و از سنمون هم خبر دارن و هیچ مخالفتی نکردن.به نظرتون تو زندگی زنا شویی به مشکل برمیخوریم؟
سارا فاضلی
۱۳ دي ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
13
1
ما چرا نمی خواهیم واقعیت جامعه کنونی را بپذیریم ؟ چرا تعصب به فرهنگ قدیم ایران داریم ؟ تا به
کی زن مثل یک برده در اختیار مرد باید باشد ؟ ما تو فامیل 3 مورد طلاق اخیرا داشتیم که مرد از زن خیلیهم بزرگتر بود ؟ چقدر راحت می گید دختری که سنش بالا بره ازدواج نکنه راحت تره !رو چه اساسی این حرف را می زنید ؟ خوب بیشتر دخترها هم به خاطر مسائل اقتصادی با یک پسر ازدواج می کنند چطور این اشکال نداره ولی دختری که به لحاظ مالی خوب باشه با یک پسر ازدواج کنه که کار نداره اشکال داره؟خوب چه فرقی می کنه ؟ خواهشا بپذیریم خیلی چیزا عوض شده و این قدر این فرهنگ قدیمو به جدید تحمیل نکنیم . بذارین جونا خودشون تصمیم بگیرن فارق از هر نوع تعصبات فرهنگی وقومی . والا باید جوابگوی خدا باشید روز قیامت و مگه پیامبر عریز ما خودش چنین ازدواجی نداشت ؟ کاسه از آش داغتر شدید ؟ از کجا معلوم این فرهنگ مزخرف درست باشه که پسر باید بزرگتر از دختر باشه که این همه تعصبش را دارید ؟ چرا شک به دل پسرا میندازید ؟
محمد
بنظرمن حرف واقعا خوبی زدید
۱۶ دي ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۳
نیما صاد
۱۵ دي ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۱
5
1
سلام. بنظر من صحبت ها اصلا مفید نبود . و بحث از نظر علمی بودن بدون فایده بود و فقط و فقط یک نصیحت سنتی بود . . .
من خودم عاشق کسی هستم که 7 سال ازم بزرگتره و حقیقت اینه که هروز و هروز بیشتر عاشق هم میشیم و الان توی سال سوم رابطمون هستیم.
ماهرخ
۱۸ دي ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۶
10
1
31ساله هستم و دو سال از همسرم بزرگترم.چهار ساله که ازدواج کردىم و ىه دختر زىبا دارىم خدارو شکر که مشکلى ندارىم.جاى تاسف داره شما فقط با اىن نظرات دىدگاه مردمو بد مىکنيد
یاسمن
سلام.راستش من یه دختر32 ساله ومذهبی ام همیشه دوس داشتم با یه آقای مذهبی ازدواج کنم...چن وقته پیش با یه پسر خیلی خوب و مذهبی آشنا شدم که بهش علاقمند شدم..و ایشون هم به ازدواج با من مایل بودن...ولی چون از من کوچیکتر بود در حدود شش سال...ما به توصیه اطرافیان تصمیم گرفتیم از هم دور بشیم...الان ناراحتم واقعا...اگر این فرهنگ جامعه نبود و حرف و حدیث بقیه ما آزادانه میتونستیم تصمیم بگیریم...
۱۸ دي ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۴
زهرا
۱۸ دي ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۸
2
3
سلام.سی و شش ساله هستم پسری به خواستگاری اومده که پنج سال ازم کوچکتر. می ترسم اگه سنم و بفهمه دیگه منو نخواد چه کار کنم
بهاره
۲۰ دي ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۳
6
0
ايا با بسريكه يك سال از دختر كوجكترباشد فقط يكسال اشكال داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
mostafa
۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰:۰۶
1
0
من 18سالمه دلم میخواد یه خانوم بزرگ ترخودم پیداکنم تاازش سوال کنم راهنماییم کنه مثل یه دوست

reza
۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۷
14
0
من چهار ساله به دختري كه 6 سال ازم بزرگتره ازدواج كردم هيچ مشكلي هم ندارم
mersad
۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۶
3
0
سلام .....
من یه همکلاس تو دانشگاه دارم ....
این دختر حدود 4 ماه ازم بزرگتره ...
بهش پیشنهاد آشنایی بیشتر دادم که منجر به ازدواج بشه ....
اول قبول کرد ولی وقتی فهمید ازش کوچیکترم، قبول نکرد ....
گفت با شرایط خانوادش جور در نمیاد ...
نمیدونم چیکار کنم .....
به نظرتون کار درستیه که دوباره برای به دست آوردنش تلاش کنم؟؟؟
حسام
اگه میدونی ارزش داره و دوسش داری اره تا تهش برو امید به اینده بهتر موفق باشی
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۴
حامد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۶
4
1
سلام 26 سالمه و به دختر خالم که 30 سالشه علاقه دارم خودم کارمند بانک هستم و تحصیلاتم فوق لیسانس حسابداریه دختر خالم هم فوق لیسانس روانشناسی بالینی داره به خاطر پول یا زیبایی نمیخوامش واقعا دوستش دارم چون از لحاظ خونواده و رفتار و اخلاقش روش شناخت دارم و قصدم ازدواجه اونم از من بدش نمیاد اینو از رفتار و نگاهش فهمیدم اما به خاطر این فاصله سنی که از من بزرگتره موندم چیکار کنم خواهشا راهنمایی کنید
فرزاد
اگه خودشو میخوای فکر نکنم حرفی داشته باشن اصل خودتی که با عشق اون خانم رو بخوای سن زیاد مهم نیست اصل کار دلته که راضی و رضا باشه دوست عزیز
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰:۵۱
amirkhan
۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۷
4
2
سلام اقای دکترمن 21سالم عاشق ی دخترنجیب 22ساله شدم هیچ مشکل مالی یاجسمی هم ندارم .تفافت سنی یک سال هم مشکل داره؟؟
دکتر
اره مشکل داره چون همین الانش چون شک داری این سوال رو پرسیدی اگه بر شکت می تونی بصورت منطقی غلبه کنی مبارکه.
موفق باشی.
۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷
فرشته
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
1
10
حرف های کارشناس بسیار منطقی وبا واقعیات فرهنک و جسم و روان جوانان ما سازگار وواقعی است من یک فرهنگی هستم و نمونه های فراوانی سراغ دارم که ازدواج کردند با همین تفکرات که غیر واقعی می دانند انچه که اسلام و عقل منطق اسبات کرده و در نظرات اورده اند سعی کنید گول ظاهری وعطش عشق و عاشقی موقت را نخورید که پسران مخصوصا تاب نمی آورند وشکست می خورند و دختران بجز غلط کردم چیزی عیدشان نمی شود هردو مجرد بمانید بهتر است تا بگو مگو های حد اقل پس از 2 سال زندگی چرا که مادر صبر وحوصله خواسته های مرد جوانتر از خودش را ندارد و پسر تحمل کسالت و شور و شوق زن را ندارد .حوس زن دوم وکوچکتر همان و متلاشی شدن زندگی و اه وناله پدر و مادر همان و.......
ناشناس
فرهنگي که اثبات رو با سين مينويسه معلومه اصلا کتاب نمیخونه و فقط چيزايي که ميشنوه نقل ميکنه
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰:۱۳
اسما
سلام خسته نباشىد ,همه نظراتتونو خوندم . من دو هفته اس نامزد کردم ,با پسرى که چند ماه از من بزرگتره ,بعضى وقتى خيلى فکر ميکنم به اختلاف سنى که داريم نه اون وضع مالى خوبى داره نه من ,واقعا موندم کار درستى کردم يانه والبته هنوز هيچ احساسى بهش ندارم تروخدا راهنماىىم کنيد
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
اسما
ببخشيد مىخاستم يک قسمت نوشته رو اصلاح کنم من چند ماهى از نامزدم بزرگترم اين قسمتشو اشتباه نوشته بودم باعرض معذرت فقط مىخوام بدونم کار درستى کردم باوجود اين که هيچ احساسى هم بهش ندارم.اخه بيشتر مخاطبا گفته بودن دوست داشتن وعشق مهمه لطفاکمکم کنيد يک دنياممنون
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۳
ک-ج
فرشته خانم، شما چطور فرهنگی ای هستید که اثبات رو با سین نوشتید و هوس رو با ح جیمی؟
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۳
عابر
اگر پسر حوصله بگو مگوهای زن جوانتر از خودش رو داره مادر هم این حوصله رو داره!...از اون گذشته همچین چیزی توی دین نیومده که حتما باید پسر از دختر بزرگتر باشه...و این نسخه رو نمی شه عمومی پیچید و به خیلی از چیزها بستگی داره از جمله سن عقلی و روانی و زیستی و شناسنامه و بیولوژیک افراد...
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۸
مهاب
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۹
6
0
بنظرم این اقای دکتر خودش چون بزرگتراز همسرشه اینجوری میکه, موضوع تفاهمه, تمامی مطلقه ها که بزرگتراز همسرشون نبودن ای خدا.......
شمس الله
من به شما دوستان توصیه می کنم ازدواج کنید اگر دختری که از پسر بزرگتر بود هیچ اشکال ندارد مگر دختر چه گناهی کرده دختر عزیز اگر پسر از خودت کوچکتر بود امد خواستگاری ات ازدواج کن چرا که اصل ان درک وفهم خوب وبلوغ خوب شماست که شمارا به کمالات می رساند ودر زندگی مشترک شمارا موفق می کند این کارشناسای پوشالی وباتفکر غلط گوش نکنیدوبه شما پسرای عزیز توصیه میکنم به امیدزندگی خوب وموفق شما
۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۳
خاطره
۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۲
4
0
من نزديك يه ساله با يه پسري اشنا شدم كه خيلي دوسش دارم و ميخوايم باهم ازدواج كنيم و منم از پسره ١٠ ماه بزرگترم با هم مشكلي نداريم خانوادشم باهام خوب برخورد ميكنن و پسره هم به همه گفته هم سنيمو چيزي نگفته و دوست نداره كسي دخالت كنه
اقاي دكتر يه خورده تو جامعه باشينو نظرات مردمو بپرسين بعد اين چيزا رو بگين شما با اين حرفاتون باعث تضعيف روحيه هستين
سميه اكبري
۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۳
2
0
سلام به همه دوستان . درسته كهرسن عقلي مهمه اما بعضي وقتا يهسري مسائلي پيش مياد كه .....
من هم جديدا به اين مشكل برخوردم پسري كه ٤ سال ازم كوچكتره اما شكاكه و حساس به همه چيز . نميدونم چطور باهاش رفتار كنم . دائم دعوا داريم . اما يه حقيقت اينه كه ايا دو طرف به درك مقابل و شعور فكري لازم رسيدن يا نه . اگه اره كه مشكلي نيست و اگه نه بنظرم بي خيال شيم بهتره
كميل
سلام به همگي
بسوزه پدر عشق.
يه چي ميگم مطمئنم ديگه اين مدلي كسي نديده.
من عاشق زني مطلقه هستم كه دوتا بچه داره و ازم 5 سال بزرگتره
با دنيا عوضش نميكنم
خانوادم گفتن برات ميريم يه دختر مجرد كوچيك پيدا ميكنيم. بهشون گفتم هركي غير از عشق خودم باشه شب اول ازدواج وايسين پشت حجله و جنازه عروسم را ببرين خاك بسپارين.
بعضي وقتها واقعاَ ميفهمم كه عشق چقدر زيباست.
شكر خدا عشق من نه شاغل هست و نه وضع ماليش خوبه.
واسه اين ميگم شكر خدا.. چون ميدونم كه مال و ثروت نداره و ديگه مطمعنم كه اونو فقط واسه خودش ميخوام
خودم ماهي دو ميليون ميگيرم دندم نرم كار ميكنم خرج زنمو ميكشم.
عـــــــــــــاشقشم.
۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۷
نیما کریمی
۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
6
1
من دختری دوستش دارم که یک سال از من بزرگتره مگه چه اشکالی داره آقا دکی!!!!!!!!!!!
اکرم
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
6
0
اقای دکتر برای عشق فقط ارامش مهمه..وسن وسال خیلی مهم نیس..چه طور یه زن بیچاره میتونه..یه مرد بیست سال ازخودشو دوس داشته باشه..ولی یه مرد اگه زنش یه سال بزرگترباشه اشکال داره...مشکلات اقتصادی رو با عشق قاطی نکنید ..لطفا
akdh
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳
2
7
واقعا میشه زن از مرد بزرگ تر باشه باورم نمیشه
منم دیگه
دوست عزیز چه باورت بشه یانشه همچین چیزی امکانش هس بنظرم واس ازدواج سن مهم نیس بلکه عقل ودرک وفهم مهمه وخوشبختی میاره
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۵
MEHDI
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
8
0
من عاشق دختری که دو سال از خودم بزرگتره شدم
عشق من هم اصلا ربطی به پولو اینا نداره
تازه اونم منو دوس داره
به نظر من این روانشناس خودش هم به روانشناس نیاز داره
الکی مپلا شما فرهنگ سازی میکنید
اخه اینم شد فرهنگ
yasekaboud
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۴
4
0
سلام دوستان من ترم 2دانشگام راستش از ی پسرخوشم اومده ک 1سال و10ماه ازم کوچکتره خیلی همودوسداریم نیتمون ازدواجه ولی یکم غیرتیه وحساسه روم زود ناراحت میشه الانم باهم قهریم بنظرتون چیکارکنم باش ادامه بدم یا...
علی اقا خان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۱
1
8
ببین شمایی که از عاشقی حرف میزنی تمام طلاقهایی که زن از مرد بزرگتره را خوب مطالعه کنید /زن وقتی که از مرد بزرگتره در طول زندگی باید همیشه حرف و نظر خودش را اجرا کنه و اگه خانواده ای را میبینی که در ظاهر مشکل نداره و زن از مردش بزرگتر ه مطمئن باش بخاطر تفاهم نیست بلکه این وسط مرد مغلوب شده وادم نجیبیه عشق وتفاهم فقط مربوط به اوایل کاره حالا نمیخای قبول کنی ونظر استاد دانشگاه و جامعه شناس و روانشناس و دین و همه را دور بریز عاقبتش را خواهی دید
ناهید
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۸
10
0
دکی تو این حرفها را که میزنی باعث عوام فریبی میشوی حضرت خدیجه 15سال بزرگتر از پیامبر. بود اگر چنین ازدواجی غلط بود که خداوند حضرت زهرا را به انها. نمیداد من یک دختر 37. ساله هستم ظاهر زیبا واراسته دارم وخیلی جوانتر به نظر میرسم حالا چه اشکالی داره با پسر 8. سال کوچکتر ازخودم ازدواج کنم چه ربطی به روانشناس ومردم داره
مجتبی مرادی فرد
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۲
0
1
سلام خواهش میکنم راهنمائی ام کنیدپسر من با فوق دیپلم مدت سه سال با یکی از دخترهای هم کلاسی دانشگاه خود دوست و رفت و امد به بیرون داشتند نه به خانه بلکه دوستیهای دانشگاهی و کافی شاپی دختره 8ماه از پسرم بزرگتر است کاری ندارم نامزد رسمی شدند و من گفتم حتما" قبل از عقد مشاوره بدهید ببینید اصلا به هم میایید یا نه دختره قبول نکرد پسر من هم قبول نکرد یک ماه قبل عقد کردند و عروسی ماند دو سال دیگر مهریه اش هم 480 سکه تمام بهر حال در طی همین یکماه پیش پس از عقد پسرم متوجه شده که دختره عقلش کم است و نمیداند که زن و شوهر شده اند فکر کرده مثل دوران دانشگاه است گیرائی دختره پایین پایین است و در خانه خود یاد نگرفته حتی یک قوری چای درست کند پسرم هم تا الان که او را عقد کرده رابطه زناشوئی نداشته اند چون دختره فکرش به رابطه قد نمیدهد چکار کنم اگر درخواست طلاق از طرف پسرم باشد و دختر هم هنوز دختر باشد راهی هست که ثابت کنم عقل و هوش دختره در سطح بچه های دبستانی است پدر دختره هم همین حال را دارد ایا باید مهریه اش پرداخت کنم کم میشود یا نه راهش چیست کمکم کنید
سمانه
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
1
0
من تو یک متن روانشناسی خوندم که تا4 سال مشکل زیادی ایجاد نمیکنه البته از نظر من مهم طرز فکر و عقاید طرف مقابل مهم هست که به هم دیگه بخورن یا نه وگرنه که این همه باهم ازدواج کردن حتی خانم ها هم کوچک تر بودن بیشتر به طلاق پیوستن من اصلا قبول ندارم که به مشکل بر میخورن
سمانه
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۴
4
0
اصلا درست نیست این طرز فکر دکتر
شادی
من و پسری ک 7 سال ازم کوچکتره همو دوست داریم و تا حالا با غیرتر
و قلب پاکتر از اون ندیدم و محاله بخاطر این حرفها ازش دست بکشم چون پاکه و همه چیز بستگی ب درک و شعور دو طرف داره و در طول زندگی اصلا یادت میره اختلاف سنی داشتین یا نه
۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰:۲۵
امید
۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۵
1
6
لطمه رو دختر می خوره باید پسر شش تا هشت سال بزرگتر باشه خیلی ها هم سن یا دوسال پسره بزرگتر بوده دیدم باهم در طول زندگی مشکل زیاد داشتن چون پسرا همیشه همینطور که دیر ب سن بلوغ می رسن دیرتر فهمیده میشن وزندگی بکام زن زهر میشه باید بسوزه بسازه
يه دوست
۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۹
2
0
سلام راستش من سيزده سالمه و عاشق پسري شدم.او در همسايگي مادر بزرگمه اما من هيچ رابطه اي باش ندارم حتي در حد حرف زدن چيكار كنم حتي هيچ كس هم نميدونه
اشنا
بچه ها يه نفر به اين (يك دوست)راهنمايي كنه
۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
متی
یکی از ابراز محبت ناراحت نمیشه
فقط قصد خودتون رو از ابراز علاقه بگید که ازدواج هست
در غیر این صورت
بعد ها باعث مشکل و ترک رابطه نشه
۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۵
محسن
۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۲
2
3
من متولد77هستم و عاشق یه بازیگر سینما شدم که متولد 63اسمشم بهاره افشاری(بازیگر نقش بیتا در سریال فاصله ها)الان4ساله که تو فکرشم و خیلیم دوسش دارم و اصلا هم به خاطر پول نیست اگر هم لازم باشه تا ده سال دیگم منتظرش میمونم پس لطفا تهمت نزنید اقای دکتر به قول خود بهاره افشاری که در سریال اخرین بازی در یک سکانسش در جواب به روناک یونسی گفت:(کافر همه را به کیش خود پندارد)
محمد
داداش محسن دس بردار ازین وابستگی چون تو خیلی کوچیکیو همچین چیزی امکان نداره
و آقای دکتر هم همه را به کیش خود میپندارد
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
ناشناس
بازیگر ....
۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۵
يه دوست
۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
1
0
خواهش ميكنم راهنمايي كنيد خواهش
يه دوست
۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
0
0
خواهش ميكنم راهنماييم كنيد
معصومه
۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
2
0
به نظر من اگه تو سن پایین دختر بزرگتر از پسر باشه به مشکل بر میخورن مثلا پسر20ساله باشه دختر 25ساله.چون دخترها زودتر به بلوغ جنسی و عاطفی میرسند و در اینصورت هنوز به پختگی لازم نیز ممکنه نرسیده باشند اما تو سنین بالاتر مثلا اقا 30ساله خانم 31ساله چون هردو پخته هستن و مراحل بلوغ رو طی کردن ایرادی نداره.در ضمن به نظر من فاصله سنی بینشون مهمه اگه این فاصله 1تا3سال باشه و2طرف تفاهم داشته باشن و از اول سر این قضیه با هم کنار بیان خب چه ایرادی داره البته همیشه استثنا وجود داره من خودم پسرعموم رو که 10 ماه از من کوچیکتره دوست دارم ایشونم همینطور و تو همه زمینه ها با هم تفاهم داریم ولی نگاه جامعه به اینجور ازدواجها متاسفانه خوب نیست من30سالمه ایشون 29ساله.در جامعه فعلی ما برای حل مشکل ازدواج دختر خانمها اگه کسی بزرگتر از خودشون با فاصله 1 تا 3سال اومد خواستگاری با مشورت از مشاور و بررسی همه جوانب قبول کنید موفق و خوشبخت باشید
نگین
۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
11
0
احتلاف سن وقتی زیاد مهم نیست که در سنین کم صورت گیرد و بقیه تفاهمها از قبیل فرهنگ سطخ خانواده و......مشکلی نباشه

الان داداش من 33 سالشه می خواد با دحتر 40 ساله ازدواج کنه چند نفر موافق اینکار هستند سطح خانواده در یک سطح نیست و....

واقعا می خوام بدونم چند نفر با این نظر موافقن
يه دوست
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
0
0
با خواهش بسيار بسيار بسيار فراوان در خواست مي كنم به من راهنمايي كنيد،خواهش ميكنم
سینا
لطفا پاسخ من به خانم اسماء را مطالعه فرمایید
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۲
علیرضا رضایی
۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۹
2
1
با سلام من به دختر عمم که سه سال از من بزرگتره علاقه دارم نمیدونم چیکار کنم میترسم بهش بگم اون قبول نکنه
سعید یاوری
منم درست شبیه تو بودم. دخترعمم 3 سال از خودم بزرگتره من بهش علاقه داشتم اونم همینطور .الان با هم ازدواج کردیم خیلی هم خوشبختیم.از هیچی نترس پا پیش بزار.مهمترین چیز تو زندگی مشترک فقط تفاهمه ولاغير. والسلام.
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
علی
منم عاشق دختر عموم که 7 سال ازم بزرگتره شدم ...
نمی دونم اونم منو دوست داره یا نه ؟
لطفا راهنمایی کنید که چطوری بفهمم

اگه برم به خودش بگم و بگه نه ، آبروم توی فامیل میره .
تو رو خدا راهنمایی ام کنید ...
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
شهره رحمانی
۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
9
1
سلام
آخه یکی نیست به این کارشناس بگه مگه عصر هجر زنها 10 تا بچه بیارن پیر بشن که تو زندگی نتونن با آدم کوچکتر از خودشون ازدواج کنند الان انقدر تکنولوژی پیشرفته کرده پیرزن 60 ساله خودشو شبیه آدم 40 ساله میکنم
آدمها با هر شخصه ایده الی هم ازدواج کنند دچار مشکلات خاص خودشون میشند بهترین آدمهاهم کامل نیست اگه ازدواج بالا 30 سال باشه ودختره چند سال از پسره بزرگتر باشه هیچ اشکالی نداره
سن فقط یک عددددددده مهم تفاهم وعلاقه ست.
پرستو
۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
2
1
با سلام
حضور کارشناس محترم و نظر دهندگان عزیز .
به نظر بنده هم حق با آقای کارشناسه هم مخاطبین. بنده 30 سال دارم و یه خواستگار 5 سال کوچکتر داشتم که در ابتدا مقبول بود اما بعد ها پس از انجام تحقیقات و زیر نظر گیری دقیق حرف ها و رفتارهایش به این نتیجه رسیدم که علت عمده گرایش ایشان مسایل اقتصادی بوده از طرفی زن سن بالا تر برای اقایان جذابیت جنسی بیشتری دارد که دلایلش مختلف و پیچیده است. در ضمن از نوع ازدواج پیامبر برای مثالهایتان استفاده نکنید چون ایشان معصوم و برگزیده بودند و هیچ گاه بر سر مسایل مادی و جسمی همسر خود را ناراحت و ازرده نمیکردند و تمثیل بایستی نزدیک تر و منطقی تر باشد . اصلا شرع و اجتماع و این مسایل را کنار بگذارید ببینید صدای درونتان چه حکمی می دهد.
امیدوارم همه دختر ها و پسر های پاک نیت خوشبخت باشند. آمین
ناهید
با سلام
به همه دوستان
من درگیراین مشکلم پسری سه سال بزرگتر ازم خواستگاری کرد دوستم داشت ومنم عاشقشم اول بدلیل بزرگتر بودنم مخالفت کردم و لی بااصرار اون راضی شدم ببینمش ولی خانوادش بشدت مخالفت کرد بیچاره هرچی واسطه قرارداد و تلاش کرد بی نتیجه بود اونم منصرف شده حالا یه چشمم اشکه ویکی خون
تورو خدا پسرا اگه نمیتونن خانوادشونو راضی کنن اصلا جلو نیان که دختر و خودشونوابسته کنن
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
كيوان،ش
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
4
0
سلام دوستان من عاشق يه دختري شدم كه فقط پنج ماه ازم بزرگتره و واقعا همديگرو دوست داريم ولي از عكس العمل خانوادم كمي واهمه دارم
محمد
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
4
0
سلام احترام آقای دکتر واجبه ولی من نظرشونو قبول ندارم
من خودم یکیو دوس دارم که دوسال ازم بزرگتره و وضع مالیشونم اصلن خوب نیس
ب.ج
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
6
0
لطفا انقدرسطح ارزش دخترای بزرگ را پائین نیارید چون دخترهای بزرگ مهربانتر ودارای آرامش وایمان بیشتری هستند وخیلی در زندگی باتجربه تر وباسلیقه تر از دخترای باسن 25و35 هستندچرا پیامبر حضرت خدیجه را انتخاب کرد چرا زیاد به او علاقه داشت واز دامن او یگانه بانوی اسلام پابه عرصه وجود گذاشت دست از این مد روزتون بردارید قدری بیشتر در مورد انسانها قضاوت کنید
سبا
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶
0
7
شما منظور اقای دکترو درک نکردن شما که فهم درک یه همچین موضوع روشنی هم ندارین حرف نزنید.
به نظر و عقیده من دختر زود به بلوغ میرسه و پسر دیرتر چون بعض از پسر ها با وجود سن زیاد باز هم از نظر عقلی رشد نمیکنن و به خاطر همین دخترو پسر باید اختلاف سنی زیادی داشته باشند تا حداقل سطح فکریشون برابر باشه.
من خودم عاشق پسری هستم که 14 سال ازم بزرگتره و منو خیــــــــلی دوست داره و عاشق همیم و خونوادش این اختلاف سنیو قبول ندارن.
لیکا
من عاشق یه پسر ۱۳سال ازخودم بزرگتر شدم خاک بر سرم نه؟
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۵
سمانه
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۶
4
1
احتمالا این اقای دکتر خودش به کسی که ازش بزرگتر بود نرسیده الان عقده ای شده
بهم بگو آچار
من عاشق دختری هستم که 8سال ازمن بزرگتره
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۲
رویا
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۳
1
0
منم این مشکلو دارم!به کمکتونم احتیاج دارم
ناشناس
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۱
0
6
اما من اخیرا شاهدم که پسران بالای 30سال برای ازدواج دخترانی را انتخاب می کنند که از خودشون 10 یا بیشتر از 10 سال کوچیکترن وعلت این مسئله رو پیر بودن دختر بالای 25 سال اعلام می کنن
محسن
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۴
1
3
من عاشق یک بازیگر شدم که14سال از خودم بزرگتره خیلیم دوسش دارم متولد63است و اول اسمشم با ب شروع میشه الان4ساله که تو فکرشم خیلیم دوسش دارم
ماریانا 26 ساله
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۲
0
1
سلام دوستان عزیز
من ماریا هستم
امروز با این سایت آشنا شدم
وقت نکردم همه نظراتو بخونم
ولی میخاستم بگم منم مث شما با پسری هستم که 6 سال از من کوچکتره
از لحاظ هوش و فهم و درایت واقع سنش بیشتر میخوره و بیشتر از سنش میفهمه
ولی من 26 سالمه و اونم 22
میخاستم منو راهنمایی کنین
اون علاقه ای به ازدواج نداره ولی من نمیخام تا آخر عمرم مجرد بمونم
وقتی باهاشم آرزو میکنم چی میشد از من بزرگتر بود یا حداقل هم سن بودیم
ولی اینجوری نیس
ناشناس
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸
5
1
با سلام منم متاسفم از خوندن این مطلب فکر میکنم کاملا اشتباه این تفکر.چون پیامبر هم با دختری بزرگتر از خودشان ازدواج کرد
مونا
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۱
4
0
سلام دوستان من همه نظراتو خوندم و میخام تجربه خودمو بگم,عقیده من اینه که ازدواج اصلا اصلا هیچ ربطی به سن نداره و فقط و فقط به شعور ربط داره,من یک سال و نیم از شوهرم بزرگترم,شوهرم ۲۲ سالش بود, باید بگم انقد درک و فهم این آقا بالاست که بعضی وقتا من از رفتارای بچگونم خجالت میکشم,باید بگم که هم زن و هم شوهر گاهی رفتارای خام دارن و ربطی به سن نداره,گاهی میبینم برادرم یا شوهر خواهرم باینکه سنشون نزدیک چهل هست اما رفتارای خامی دارن,همه مردا اینطورین,موقع ازدواجمون هم کسی به این موضوعگیر نداد,برای همین به دوستایی ک توی این وضاعیت هستن توصیه میکنم که طرف مقابلشون رو خوب بشناسن و بعد ازدواج کنن و صرف فاصله سنی تصمیم نگیرن
ماریانا 26 ساله
۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۱
1
0
سلام دوستان عزیز
دلم میخاد صادقانه همه چیزو اینجا بگم و صادقانه بهم جواب بدین
گفته بودم که با پسری اشنا شدم که 6 سال از من کوچیکتره
الان 9 ماه از دوستیمون میگذره
اون سربازه و منم شاغل هستم
رابطه خوبی هم باهم داریم
در واقع مشکلی باهم نداریم
ولی یه فرقی که بین منو اون هست اینه که من دوست دارم ازدواج کنم.نمیخام تا آخر عمرم مجرد بمونم
ولی اون این نظرو نداره و میگه ماریا میتونیم تا آخر عمر باهم دوست بممونیم >ولی ازدواجمون نمیشه!!!!
من اوایل قبول کردم..ولی الان واقعا دچار سردرگمی شدم
اون خیلی پسر خووبیه..منطقیه و از همه نظر کامله...همیشه با خودم میگم کاش از من بزرگتر بود و میشد باهاش ازدواج کنم..ولی..از طرفی با خودم میگم اون اگه واقعا منو از ته دلش دوست داشت میتونست بیخیال سن و سالمون بشه!!
الان احساس میکنم دارم نسبت بهش سرد میشم..فکرمیکنم ما نمیتونیم تا ابد مال هم بشیم...
حالا شما منو راهنمیی کنین
1 میخام باهاش منطقی صحبت کنم و بهش بگم بخاطر اختلاف سنی ازهم جدابشیم..
2 یه بهونه ای جور کنم یا یجوری رفتار کنم که خودش بیخیال من بشه..
نمیدونم
لطفا همراهیم کنین
ممنووووووووووووووووووووون
سما
سلام خب الان قصد ازدواج نداره بعد از چند سال که رابطه داشتید چیکار میکنید؟؟
۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۲
ناشناس
۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۷
8
0
خيلى جالبه .. هه هه ! هر پسرى كه با دختر بزرگتر ازدواج ميكنه مطلقا بيكار و مادى گراست و تمام اين ازدواج ها به طلاق ختم ميشه !!! خوده اين آقاى به اصطلاح جامعه شناس شرط اول جامعه شناسى كه حكم نكردن هست رو فراموش كرده ، شما اگه واقعا نگران ارهنگ هستيد جاى اين كه دغدغه تون ازدواج پسر با دختر دو-سه-چهار يا هرچقدر بزرگتر از خودش باشه يه مقدار هم به ازدواج هاى سنتى و فاجعه بار فكر كنيد كه كم از جرم و جنايت نداره چرا كه تو ازدواج هاى معكوس دو طرف راضى هستند اما وقتى يه دختر بچه ى ٩ ساله كه هنوز در ابتدايى ترين نقطه ى بلوغ به سر ميبره و وقت بازى و حفظ كردن جدول ضربشه رو ميدن به يه پيرمرد يا اصلا با يه پسر جوون در واقع نه تنها اختيارش رو تا پايان عمر خط زدن بلكه هيچ زيبايى اى از زندگى رو دركـ نميكنه و اگر هم طلاق بگيره رسما يه بيوه ى از پيش تعيين شده رو تحويل جامعه داديم ... ضمنا به همون اندازه كه اقليت هايى داريم كه ازدواج معكوس ميكنن اقليت هايى هم وجود دارن كه از اين نوع ازدواج هاى جاهلانه ميكنن نمونه اش هم تو شهرستان هاى دور افتاده و خانواده هاى خشكـ و سنتى تو كلان شهر هاى بزرگ به وفور هست
ماریانا 26 ساله
۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
4
0
******* راست میگن " سن " فقط یه عدده ؟؟؟؟؟؟؟ ***********
فریبرز
۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۸
4
1
سلام فریبرزم من ی آدم ارازل اوباش بودم. و کاملا ول آلاف دختر واقعا زیبای آمده تو زندگیم پنج سال ازم بزرگتره و عاشق همیم دیگه آروم شدم دارم لیسانس مهندسی میگیرم زندگیمم عوض کرده الان ن تنها بد نیس بهترین دوران زندگیم شده باشه بمیرم بهش میرسم اگ کسی دوس داری شک نکن خوش بختی من ک هستم
فرشاد شمال
۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۱
1
0
عزیز من الان شش ساله که بایکی که 24سال ازمن بزرگتره ازدواج کردم اوایلش سخت بود نگاه مردم اذیتمون میکرد ولی الان دیگه راحت باموضوع برخورد میکنم شاید بزرگتر که شدم فهمیدم سن مهم نیست این تفاهم ودوست داشتنه هست که زندگیرو استوارمیکنه من خوشحالم که این نوع زندگیرو انتخاب کردم یاتون باشه 24سال تفاوت باخودتون روراست باشید ببینید چی میخایید عمر برامنوشما واینمیسته یاعلی تمومش کنید برید جلو همه چی حل میشه تو گذر زمان
علی
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
2
0
من الان عاشق یه دختری هستم که دوسال ازم بزرگتره.خیلی همو میخوایم.اقای کارشناس فکرنکنم این دلیل قانع کننده ای باشه.به نظرمن خوشبختی مهمه.باید طرف مقابلت تورو بخواد.مگه نه دوستان...
علی ایرانی
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
1
0
آقای دکتر این چه حرفیه ؟ شمام مثل مردم عادی تحلیل کردین؟
ازدواج با دختری که 1 یا 2 سال از خودت بزرگتر باشه هیچ اشکالی نداره .
ناشناس
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰۸
3
1
سلاک پسری هستم متولد73 و عاشق دختری هستم که دوسال ازم بزرگتر است و دلیل اینکه عاشقشم نه پولشه نه کارش. فقط چون اخلاقش خوبه. ایا ازدواج من بااو در اینده دچار مشکل خواهد شد؟
محمود
سلام دوستان. بچه ها حرف خوبی زدن مهم سن عقله نه سن شناسنامه..دکتر بنده خدا اینو نگه چی بگه
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
سجاد
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۱
4
1
ماهی رو هر موقع از آب بگیری تازست
غفاری
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۵
1
1
من چهار سال با دختر داییم دوستم هفت سالم بزرگ تر از من یجورایی دیگه داریم مستقل میشیم نمیگم بحث نمیکنیم با هم ولی خیلی کم تر از اونایی که زن هاشون کوچیکتر از خودشون
ali
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
0
5
با سلام
من يه پسرمعمولي معموليم از يک خونواده معمولي معمولي ،از نظر تعداد بچه ها پرجمعيت و در پايين شهر زندگي ميکنيم
کامپيوتر خوندم،سيگاري نيستم،از نظر جسمي سالم ،اهل نماز و روزه و به اصول اخلاقي پايبندم
شغل ثابتي ندارم و استخدام رسمي نيستم،دوست دارم ازدواج کنم تا نيازهاي روحي و عاطفيم برطرف بشه و به کمال برسم،خانواده اي هست که در راه رضاي خدا و ثواب دنيا و آخرت دست منو بگيره و از نظر شغلي کمکم کنه تا شغل ثابتي با درآمدمناسب داشته باشم و يا بهم کار بده يا کمکم کنه؟من اصلا سخت گير نيستم و قانعم،اگه طرفم مطلقه يا بيوه باشه و يا مشکل جسمي خاص و معلوليت داشته باشه،از نظر سني چندين سال ازمن بزرگتر باشه،داراي فرزند باشه و غيره ميتونم کنار بيام
ممنون ميشم اگه کسي ميتونه کمکم کنه ثواب داره
نسرین
سلام بله من میتونم کمکتون کنم
۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
عسل
۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰:۲۹
2
4
با سلام . حتی اونایی هم که خیلی از عشق و ..مطمئن حرف میزنن بازم ته دلشون یه شک ، یه ترس از این مسئله سن دارن . اینجا نه خارجه ، نه یه عالم رویا .منم یه جوونم که 5ساله ازدواج کردم . اگه این مساله مال 10سال پیش و یا گذشته بود قبول بود چون عشقا نگیم همه ،ولی بیشتر صداقت بود و یکرنگی..درسته الان هم نه زیاد ولی باز هم هستن کسانی که فقط عشق رو میبینن نه چیز دیگه و موفق هم هستن ...آیا عشقها مثل گذشته اس . خودمونو گول نزنیم . بیشتر عشقهای امروزی عشق واقعی نیستن ...بحث طولانیه ....من نه مخالفم نه موافق این بحث ..ولی خواهش میکنم از جوونا اگه به همچین مساله ای برخوردین فقط فقط خودتون گول نزنین و حتما مشورت بگیرین ..چون اکثر زندگیها تا 5سال اول خوشه اگه بعدشو دوام اوردی بدون که عشقت عشقه ....
محقق
حرف سر عاشق بودن یا نبودن نیست حرف سر این هست که این نوع ازدواج هیچ فرقی با بقیه ازدواجها نداره دختر بزرگتر یا پسر چه فرقی می کنه! وقتی چیزی پایه علمی و شرعی درستی نداشته باشه بقیه اش می شه خرافه...ازدوجهای زیادی رو دیدم که به این صورت بوده و خوشبخت شدن...اختلاف هم که توی همه زندگی ها ممکنه باشه به هرحال پسر دختر از دوخانواده متفاوتن قرار نیست در همه چیز تفاهم داشته باشند...ولی خب به این نوع ازدواجها و یا هرنوع ازدواجی باید موردی نگاه بشه و یه حکم کلی نباید برای همه بدن ...و باید کارشناسی شده باشه نه حرفای کلیشه ای و تکراری...
۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
حمید
۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
6
0
مگه یکی از زنهای پیامبر که اینهمه میگن ازش بزرگتر نبوده این حرفا چیه
یه دوست
۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹
0
2
سلام من سیزده سالمه و عاشق یه پسری هستم که در همسایگی مادر بزرگمه من هیچ رابطه ای باهاش ندارم حتی در حد حرف زدن فقط اون رو بعضی وقت ها تو کوچه ی مادربزرگم میبینم که داره بازی میکنه من خیلی عاشقشم ترووووووووووخدا بم راهنماییی کنید ازتون خوااااااااااااااااااااهش میکنمممممممممم

حامد
الان خیلی کوچیکی واسه این حرفا یه کم صبر داشته باش بزرگ تر که شدی خواستگار میاد واست...
۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
رع
۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
1
0
آقای دکتر نمیدونم اطلاعات شما و آمار و ارقام طلاقها از کجا بوده اما من موارد زیادی دیدم که هیچکدام از دلایل نامبرده نبوده بلکه دلیلش این بوده که پسر نمیخاسته درگیر خاسته های بچه گانه دختران کم سن و سال و زیاده خاهز آنان باشه قبول کنید دختران نسل جدید خیلی درخاستهای نابجا دارند و همه چیز در اول زندگی
رزتا
۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰:۳۸
4
1
یعنی چی ؟؟هرچی پسره جوونه دارن میرن خانومای مطلقه بزرگتر از خودشونو میگیرن اونوخ دخترای دیگه چی؟ اون خانوما اگه میخاستن بسازن با شوهر اولشون میساختن والا
مهرنوش
من که مطلقه ام شوهرم الان یازده سال ازم کوچکتره فوق لیسانس داره و خدا رو شکر پولدار و اهل کاره شرکت ساختمونی داره چهار ساله ازدواج کردیم بهترین سالهای عمرمون بوده!!! تا حالا بحثمون شده ولی خیلی کم شاید ده بار نشده!!پس با عشق برید جلو
۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
مسعود
البته من از دوستان خواهش می کنم به نظر کارشناس اهمیت بدهند، بالاخره ایشون چند تا از این جور پرونده ها رو دیده و بررسی کرده .صرف علاقه نمی تونه متضمن خوشبختی و دوام زندگی باشه .به نظر من اگر این طور ازدواج ها در سنین بالای ۳۰ سال اتفاق بی افته بهتره چون بلوغ فکری طرفین بیشتر هستش..
۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۱
قاسمی
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
0
0
اقای دکتر که این مطالب را می فرمایند قابل تایید است ولی در بالا نوشته شده است که حدود 2میلیون800جوان بیکار است که بیشتر انها به برنامه های اجتماعی مصلح اند که در انجا با زنان اشنا ودر ارتباط میشوند که برای جامعه تاپیر منفی نیز دارد هم از نظر دینی واجتماعی که میتوان جوان ها را به دو دسته تقسیم کرد1 برای پول ثروت 2عشق وغرورجوانی که هر دو گزینه منفی است
خانم کریمی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۲
0
0
با سلام دختری هستم متولد 62 مهندس برق وکاملا مقید به فرهنگ ودین ولی همیشه خواستگارانم حداقل یک سال از من کوچکتر بوده اند ومن تا الان حدود ده نفر چه در دانشگاه وچه در محیط کار رد کرده ام واخیرا هم پسری متولد 68 فوق لیسانس ،فوق العاده خوب واز خانواده با اصل ونسب وبه علت شغل خانوادگی زرگر است واز نظر مالی کاملا مرفه وسطح ثروتشان از خانواده من بالاتر است وما در حدود چهار سال است که اشنا هستیم (به خاطر زمینه کاری چون من در شرکت ساخت لیزر طلا کار میکنم )ایا این ازدواج مشکل ساز می شود چون تنها مشکل از نظر خودم هم سن این اقا است
raha
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۵
0
0
من ۲۵ سالمه‌.تو سن کم با اقایی ۹سال بزرگتر ازدواج کردم.این اقا همش در پی زنان مسن خیابونی بود با هزار مشکل و بدبختی اخرم جدا شدم.الان دیگه از ازدواج که هیچ از اختلاف سنی هم وحشت دارم.من نمیخوام به قشر مرد یا زن یا سن بالا و پایین توهین شه خدایی نکرده.اما خواهشا با چشم باز انتخاب کنید
همسفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۶
3
0
سلام من بك مرد مجرد٣٧ ساله با بك بچه عاشق بك زن با اختلاف سني ١٣ سال بزرگتر إز خودم شدم و مي خواهم ازدواج كنيم لطفا راهنمايي كنيد
سامان
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
7
1
این آقای دکتر فک میکنه جوونای ایرانی
فقط برای پول ازدواج میکنند اون نمیدونه که خیلی از هم وطنامون عشق و با دنیا عوض نمیکنن خلاصه کلام این دکتر مثل خیلی های دیگه غرب گراست یا اصلا نمیدونه عشق چیه.خداییش ما از غربی ها خیلی جلوتریم ولی اینو خیلی ها درک نمیکنند
tanha
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
10
0
من سنم 33 ساله. شاید خیلی ساله که از ازدواجم گذشته. شایدم اصلا قسمت من ازدواج نباشه. اما واقعا بر اساس کدوم قانون نانوشته شما تماما باید پسر بزرگتر باشه. چهره من مثل یه دختر 25 ساله هست. حتی وقتی به برخی خواستگارام گفتم هیچ کس باور نکرده. سن فقط یک عدد تو شناسنامه است چه بسا پسرانی با سن کم هستند که شعور و عقلشون بیشتر از مردای با 50 سال سن و دانش و تحصیلات هست. لطفا قبل اظهار نظر کمی هم از متن جامعه قضیه رو نگاه کنید. حرفهای شما برای 20 سال پیش خوب بود نه الان
نادر
با آرزوی خوش بختی حرفتون رو تایید میکنم
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۸
برديا ناظرى
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰:۰۹
4
1
سلام،
اولش كه مطلب رو خوندم ،حالم گرفته شد،چون با به خانومى در ارتباطم كه ٧ سال از من بزرگتره،
ولى عاشقمه،من هم همينطور،
اما وقتى نظرات رو خوندم ،اميدوار شدم،
درسته كه پول توى اين رابطه ها بى تاثير نيست،ولى يه جاهاىى ديگه پول نميتونه نقشى بازى كنه،
مگه آدم چند بار زندگى ميكنه كه بخاد خيلى چيزا رو از خودش سلب كنه،
دوسش دارم،خيلى هم اهل مطالعه هستم،ولى ممنونم از تجربه هاى دوستان،
واستون ارزوى موفقيت ميكنم
Mohammad
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰:۵۴
4
1
من عاشق دختری هستم دوسال از خودم بزرگتر هستش. اما از وقتی مارابطمونو شروع کردیم بمن فقط میگه داداش البته وابستمم هس اما منو مثه داداشش میدونه نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم کنید
محمد
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۷
6
0
خدمت آقای دکتر جامه شناس عرض ادب داریم ولی آیا شما به این فکر کردید ازدواج هایی هم هستند با تفاوت سن دختر و بزرگتر بودن اون از پسر که بدون هیچ چشم داشتی رخ داده و موفقیت های خوبی هم از آن حاصل شده ، ازدواج نکردن جوانان عزیز ما چیزی جز مسأله اقتصادی نداره چرا که وقتیکه جوان ما در سن پایین اقدام به ازدواج میکنه اگه دستش خالی باشه باید قید النکاح السنتی رو بزنه و مجبوره برای آرامش دست به ازدواج با فرد بزرگتر از خودش بزنه و تموم عاطفه و محبت زندگیشو با چنین شخصی دنبال کنه ، دکتر شما با این بیانات شیرینیتون همین قدر امید جوونای دختروپسر هم قطع کردید چرا که اگه یکم تاریخ میخوندید و مسأله مهم ازدواج پیامبر و حضرت خدیجه رو بررسی میکردید حداقل در جامع اسلامی ما الگوی چنین ازدواج موفقی را برای جوانان از راه درستش هم یادآور میشدید ، اگر کاری از نظر شمای دکتر و روانشناسی و جامعه شناسی و آمارهای منفیش زیاده میتونید از لحاظ های درسته روانشناسیش وآمارهای مثبتش هم بررسی کنید . مشکل جوانان ما بی عدالتی هایی هست که در حقشون اجرا میشه هست نه چشم داشتشون به پول و اقتصاد کسی . موفق باشید دکتر .
کیوان
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
3
0
با سلام من 27 سالمه عاشقه یه دختری شدم که پنج سال بزرگتره از منه.. حالا هر کی میرسه میگه خوب نیست سنش زیاده لطفا راهنمایی کنید...همدیگرو بی نهایت دوست داریم..در ضمن اوضاع مالیش از من خیلی پایینتره....
يه بنده خدايي
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۷:۰۱
5
1
من عاشق يه دختريم كه دو ساله خيلي عاشقشم به خانوادمم گفتم اونا گفتن بزرگ تر ازمنه مامانم ميگه من هنوز بچه ام چند سال ديگه مثلا ديگه سن مفيد ازدواجمه راهنمايي كنيد خيلي بد عاشقشم فاميل دور ام هست ممنون
فهیمه
خانمی هستم 39ساله باپسری 23ساله ازدواج کردم.الان مدت دو سال است که باهم زندگی میکنیم خدارو شکر بی نهایت از زندگیمون راضی هستیم.وهمسرم روز بروز با تشویق های من تلاشش بیشتر میشه وهمدیگه رو بیشتراز روزه قبل دوست داریم.از نظره فکری کاملا باهم تفاهم داریم.میخوام بگم اگه همو دوس دارید با درایت کامل عمل کنید مطمئن باشید پشیمون نمیشید .
۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۵
یه عاشق پادرهوا
۱۰ساله درگیر رضایت اطرافیان برافاصله سنی هستیم هردوعاشقیم و یه ذره ازعشقمون کم نشده بنرم دوست داشتن واقعی مهمه نه سن دعاکنید۱۰ سال ازجوونیمون گذشت بخاطر حرف مردم نمیذارن
۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۳
پریا
سلام عاشق پادرهوا . میشه سن خودت وعشقتو بگی؟
۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۷
لیلا
۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
5
1
دکتر چی میگی
امیر
۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
10
0
من 30 سالم بود با یه خانم که چهار سال از خودم بزرگتر بود ازدواج کردم. الان 13 ساله خوشبخترین خانواده فامیل هستیم من مهندس هستم و خانم هم پزشک متخصص. خیلی همدیگه رو دوست داریم دو تا فرزند داریم . هیچکس از من توی دنیا خوشبختتر نیست. اینو به دکتر و یا کارشناس بگید .
حصين
۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۵
8
0
بچه ها واقعا دمتون گرم اين يارو منو از زندگى داشت نااميد ميکرد کامنتاتونو خوندم اروم شدم واقعا مرسى
ماد‌‌وتا
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۳
11
1
دوستان عزیز حالا که ثابت شده دلیل اصلی تمام طلاق ها ازدواجه بهتره ازدواج نکنیم . منم دکترم !
من که با زن بزرگتر از خودم ازدواج کردم خیلی هم راضیم زنمم‌خیلی دوس دارم ٬ تازه یه تار موی دخترمو به تمام دنیا نمیدم.ازدواج ریاضی نیست که باید دو دوتا حتما چارتا بشه . لطفا با عقاید خودتون زندگی دیگران رو خراب نکنید.
سارا
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
1
0
منم میخوام با پسر خالم که هشت سال کوچیکتره ازدواج کنم.اون عاشق منه ویه مرد واقعی
یونس
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۶
3
0
سلام من عاشق یک دختری هستم که 4 سال از من بزرگتر است آیا در اینده من مشکلی پیدا نمیکنم غیر از طلاق
صدف
۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۱
3
0
این که اصلا هیچ حرف علمی نزد فقط از قباحت فرهنگی حرف زد! این که منطقی نیس! این کار را نکنید چون عمه خانوم میگه زشته!
میلاد
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
0
2
سلام من میخوام با دختری ازدواج کنم که سنش کوچیک هس چکار کنم که در اینده ب مشکل برخورد نکنیم؟
ماهان
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۳
3
0
سلام اختلاف سنی6سال و نیم خوبه یا نه؟؟؟؟؟
حسین
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۱
7
0
سلام. من عاشق یه دختری شدم که 10 سال ازم بزرگتر هست، بخدا بدون اون دختر ميميرم حتما باهم ازدواج میکنيم به امید خدا. الهى قربون عشق خودم برم. من اونو با هیچ چیزی عوض نمیکنم تقریبا روزانه بیشتر از 12ساعت رو فقط به هم پیام میديم. چشم حسودا از کاسه در بیاد الهى.
نانا
۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۴
4
0
اتفاقا مردان باید چهار پنج سال کوچکتر باشند چون که به طور میانگین عمر مردا پنج سال کمتر هست و در برابر فشار زندگی و بیماریها مقاومت کمتری دارن وبيشتر شکسته می شن و امااگر زنان یه خورده مراقب خودشون باشن هم جوانتر از سنشون نشون می دن وهم سالم تراز مردانند . هم علم ثابت کرده وهم شاهدش هستیم
ر
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۶
5
0
سلام من پسری رو دوس دارم که 8سال ازم کوچیکتره ماهمدیگرو خیلی دوس داریم اما میترسیم خانواده هامون قبول نکنن لطفا راهنماییم کنید؟
کامران
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
1
6
واسه مردی که میخواد طعم زندگی بی دنگ و فنگو بچشه؛حریم مردونگیش حفظ بشه؛خانوم بالا سر نداشته باشه؛نظرات آقای دکتر تا درصد بالایی میتونه بعنوان خط مشی براش باشه؛احتمال از دست دادن این آپشن هارو تا حد زیادی میاره پایین؛اون عده از عزیزان هم که ادعای پایین بودن سطح فکری و درگیر تابو بودن دکتر رو دارن؛خوبه که کمی هم به تحت تاثیر روشن فکری قرار گرفتن و مجرد عامل ایجاد روشن فکری دقت نظر داشته باشن!
ایرانی
۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۸
7
1
جای تاسف دارد که این چنین یک فرد تحصیل کرده بانظرات‌غیرکارشناسانه باعث گمراهی مردم و علی‌الخصوص جوانان‌شود.من با خانمی ازدواج کرده‌ام که سه سال از من بزرگتره و نزدیک به بیست ساله داریم زندگی میکنیم. زندگی متوسطی از نظر عاطفی داریم.ولی واقعا سن زن کوچکتر باشه خیلی بهتره.تجربه شخصی من این رو میگه و به یاد داشته باشیم هیچ چیز مطلق نیست وممکنه کسی با دختر بزرگتر از خودش ازدواج کنه و راضی باشه از زندگی مشترکش.شخصا بعنوان کسی که 20 سال چنین زنگی رو داشته صراحتا ازدواج با دختر بزرگتر رو جالب نمیدونم.بامید برخورداری از زنگی شیرین برای همه خانواده ها.
مبین
۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
2
1
سلام پسری هستم17ساله و علاقه مند به دختری 18 ساله شدم میشه راهنماییم کنید؟
مژگان
۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
9
0
سلام خدمتتون عرض کنم من از همسرم 2 سال بزرگترم و 10 سال هم هست ازدواج کردیم و دو فرزند هم داریم و هیچ مشکلی هم خدا راشکر تا حالا نداشتیم این آقای دکتر هم فکر می کنم از بازماندگان عصر حجر هستند که همیشه می گفتند یه زنی بگیریم که خودمون بزرگش کنیم که گوش به حرفمون بده .
ف ج
سلام من خانومی هستم متعلقه که پسری که 9 سال ازمن کوچکتر است مرا میخواهد من عاشق او هستم واو هم عاشق من ایا ما به هم می‌رسیم لطفا دوستان مرا راهنمایی کنید؟
۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۹
ali.bardy
۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۰۸
9
0
چرا شما ها فقط نیمه ی خالی لیوانو نگاه میکونید چه کسانی که عاشق دختران بزرگ تر از خود نبودند وموفق هم بودند یکی از این افراد پادشاه فرانسه بود که عشقش پانزده سال از او بزرگ تر بود وهمین تور لوناردو داوینچی که عاشق یک دختر بزرگ تر از خودش بود

دوستاشتن وعشق ورزیدن به کسی بخاطر جامعه یا ماهواره واینترنت نیست بلکه بخاطر عشق واقعیه.

دکتر هنوز عاشق نشودی بفهمی من چی میگم.
م ا
۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰:۲۲
4
2
سلام،من یک ازدواج ناموفق داشتم و الان ۲۹ سالمه،اقوام و پدر و مادرم یه خانمی رو پیشنهاد کردن که دختر خوبیه و ۶ سال بزرگتره،شرایط مالی خاصی هم نداره،درحد خودمونه،همه از نظر سلامت رفتاری تاییدش میکنن،نظرتون چیه؟؟؟
سارا
۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
26
4
من یه دختر38ساله هستم که مجردم وتاحالاازدواج نکردم.سن تندرستی و احساسی وحتی ظاهرم 10سال کمتربه نظرمیرسه..بیشترخواستگارام سنشون ازمن کمتره ولی وقتی میبینن من بزرگترم عقب میکشن.من واقعابرای مردان این جامعه متاسفم.اونامیگن شما10سال دیگه پیرمیشین..خب یه سوال دارم.مگه بلاخره همه پیرنمیشن مگه دختر14ساله هم که بگیرین پیرنمیشه...یعنی زن اگه پیروشکسته شد بایداونو کنارگذاشت؟آقای روانشناس مگه اونایی که مرداشون بزرگترن طلاق نگرفتن یاخیانت نکردن؟شماباید فرهنگ سازی کنین ومطالعات دقیق تری کنین.شمابرای اینکه مرداازدواج کنن صداوسیماو..زوم کردین روی مهربه کم وزندگی کم تجلل اما حالا که صحبت ازخانمهای مجرد میشه میگین خب اگه سنشون بالاست ازدواج نکنن؟واقعا که تبعیض بین آقایون وخانمهابیدادمیکنه...
محمدکامرانی
۲۱ دي ۱۳۹۴ ساعت ۰:۴۱
9
5
با عرض سلام خدمت دکتر عزیزمان که هر چه گفت شعار بود و نه علم نه منطق نه عمل نه تئوری. انگار که از یکجا مثلا پسر ایشون همچین کاری را کرده و ایشون روی تعصب و رسم و سنت اشتباهه خودشون دلشون پر بوده و این مطالب را گفتند.اتفاقا ازدواج هایی که سن طرفین فاصله بیشتری داشته چه زن چه مرد با دوام تر و پایدارتر بوده.شاید از نظر جنسی یه مشکلاتی ایجاد بشه اما خیلی مشکلات هم بوجود نمیاد.تشکر از همه.نظر شخصیم بود کسی ناراحت نشه.یا حق.