يكشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷
قم فردا گزارش می دهد؛
افزایش تلفات تصادفات جاده ای در 24 ساعت گذشته/ فرهنگ سازی حلقه مفقوده ای تصادفات جاده ای
در حالی که طی سال‌های اخیر آمار تلفات جاده‌ای در کشور کاهش یافته ولی کماکان یکی از بالاترین تلفات را در این زمینه در مقایسه با بسیاری از کشورها را کشورمان به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سفرهای بی بازگشت و بی پایان واقعیت تلخ جاده های کشور است; مسافرت هایی که اغلب آن ها برای گذراندن تعطیلات و در کنار خانواده بودن انجام می شود اما جای خود را به تصادفات خونین می دهد.

بر اساس اعلام سردار مومنی جانشین فرمانده ناجا ۲۴ ساعت گذشته پرحادثه ترین و پرکشته ترین روز در تصادف جاده‌ای بود.

بر اساس اعلام وی متاسفانه ۳۷ نفر در جاده های کشور کشته شدند. یعنی به صورت میانگین هر دو ساعت 3 نفر جان خود را از دست داده اند.
 
عوامل زیادی در وقوع تصادفات رانندگی دخالت دارند; سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا در این باره می گوید: وقتی آمار علت وقوع تصادف در نوروز امسال با سال گذشته مقایسه می‌شود به این تحلیل می‌رسیم که مسافران در بازگشت به محل سکونت‌شان نسبت به سال قبل خسته تر و بی حوصله‌تر هستند.

وی می افزاید: در سال گذشته و در این ایام تنها ۴۰ درصد تصادفات فوتی علتش عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بود که تحلیل این واقعه حکایت از این دارد که مسافران نوروزی امسال خستگی بیشتری دارند که باعث خواب آلودگی شده است.
این در حالی است که طی سال‌های اخیر آمار تلفات جاده‌ای در کشور کاهش یافته ولی کماکان یکی از بالاترین تلفات را در این زمینه در مقایسه با بسیاری از کشورها را کشورمان به خود اختصاص داده است.ِ

انسان,خودرو و جاده ; مثلث مرگ

بر اساس آمار 70 درصد تصادفات در اثر عوامل و خطاهای انسانی است در واقع از هر 10 مرگی که در جاده ها اتفاق می افتد علت مرگ 7 نفر خودشان هستند.
خواب آلودگی, عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مجاز از سوی رانندگان نقش مهمی در ایجاد تصادفات دارند.

جاده ها و نقاط حادثه خیز که تعدادشان به 4300 نقطه می رسد نیز عامل مهم دیگری هستند که در ایجاد تصادفات نقش مهمی ایفا می کنند.

پراید قاتل جان رانندگان

بنابر اعلام پلیس راهور بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی به دو خودوری پراید و پژو مربوط می‌شود که در این میان پراید به دلیل فراوانی زیاد و عدم استحکام لازم و همچنین نداشتن استاندارهای لازم به خصوص در سیستم ترمز در صدر خودروهای تصادفی که منجر به مرگ می شود قرار دارد.
نیمه تلخ این حوادث مرگبار خودروسازان هستند که نه تنها ایرادات فنی خودروهای خود را قبول ندارند بلکه طلبکار نیز هستند که خود جای سوال دارد.

فرهنگ سازی حلقه مفقوده تصادفات جاده ای

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است; سخن حقی که شاید به ظاهر همه آن را قبول دارند اما در عمل کمتر به آن توجه می شود.

استراحت کافی,توجه به قوانین رانندگی و رعایت سرعت قانونی موضوعی است که باید از طریق فرهنگ سازی به مردم انتقال یابد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها : تصادفات
*نام و نام خانوادگي :

پست الکترونيکي :

*مطلب :
۱) نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .
۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .
۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
محمد
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۹
0
0
وقتی شش میلیون نفر از بودجه ارتزاق کنند و به فکر مردم نباشند می شود جه می کنند این مردانی حرف بدون عمل