سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷
پدیدارشناسی سینمای ایران منتشر می‌شود
قم فردا: کتاب پدیدارشناسی سینمای ایران ، بر اساس سلسله نشست‌هایی با همین عنوان در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به کوشش سید مهدی ناظمی تدوین و بازنویسی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جلد اول کتاب پدیدارشناسی سینمای ایران بر اساس مجموعه ای از نشست‌های تخصصی با حضور اسماعیل بنی اردلان، عزیز الله حاجی مشهدی، جلال فاطمی، علی اصغر فهیمی فر، ابراهیم فیاض، محمد تقی فهیم، مریم سادات نقیبی، فرزداد مؤتمن، جواد طوسی، خسرو دهقان و مسعود فراستی و با اجرای سید مهدی ناظمی بوده است و در آن به موضوعاتی مانند سینمای دفاع مقدس، سینمای کودک، سینمای دینی، جنسیت در سینما، جشنواره ها و سینما و نقد سینمایی پرداخته شده است.

بخش‌هایی از متن این کتاب: «نوع پایان بندی فیلم درباره الی را در نظر بگیرید، یک لانگ شات، یک ماشین قدیمی دست چندمی که در این ماسه ها گیر کرده و دور و برش هم افراد این طبقه رشد نیافته متوسط جامعه شهری همین طوری با یک حالت عقیم و سترون جا خوش کردند دور و بر این ماشین و نمی دانند مسیر بعدیشان چیست، این آخرین وداع یک فیلمساز با یک طبقه هست؛ از آن خوشی و سرمستی اولیه رسیدند به یک موقعیت تخاصم آمیزی که همدیگر را نفی کردند حتی در نزدیک ترین ارتباط بین زن و شوهر. این واقعیت صورت گرفته است و مسیر بعدی هم باز به همین شکل کم و بیش برگزار می شود. آیا می تواند یک نگاه واقع بینانه باشد نسبت به یک طبقه ای که به قدر کافی هم در معرض و کانون و سیبل این سال ها قرار گرفته؟ شاید بشود گفت دولت مرد های ما هم چندان دل خوشی از این طبقه ندارند، به دلائل مختلف، یک فیلمساز این جا نقش و رسالت فردی و فرهنگی و اجتماعیش در این زمینه به چه شکلی باید برگزار بشود؟»

این کتاب به زودی توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر خواهد شد.

جلد اول کتاب پدیدارشناسی سینمای ایران بر اساس مجموعه ای از نشست‌های تخصصی با حضور اسماعیل بنی اردلان، عزیز الله حاجی مشهدی، جلال فاطمی، علی اصغر فهیمی فر، ابراهیم فیاض، محمد تقی فهیم، مریم سادات نقیبی، فرزداد مؤتمن، جواد طوسی، خسرو دهقان و مسعود فراستی و با اجرای سید مهدی ناظمی بوده است و در آن به موضوعاتی مانند سینمای دفاع مقدس، سینمای کودک، سینمای دینی، جنسیت در سینما، جشنواره ها و سینما و نقد سینمایی پرداخته شده است.

بخش‌هایی از متن این کتاب: «نوع پایان بندی فیلم درباره الی را در نظر بگیرید، یک لانگ شات، یک ماشین قدیمی دست چندمی که در این ماسه ها گیر کرده و دور و برش هم افراد این طبقه رشد نیافته متوسط جامعه شهری همین طوری با یک حالت عقیم و سترون جا خوش کردند دور و بر این ماشین و نمی دانند مسیر بعدیشان چیست، این آخرین وداع یک فیلمساز با یک طبقه هست؛ از آن خوشی و سرمستی اولیه رسیدند به یک موقعیت تخاصم آمیزی که همدیگر را نفی کردند حتی در نزدیک ترین ارتباط بین زن و شوهر. این واقعیت صورت گرفته است و مسیر بعدی هم باز به همین شکل کم و بیش برگزار می شود. آیا می تواند یک نگاه واقع بینانه باشد نسبت به یک طبقه ای که به قدر کافی هم در معرض و کانون و سیبل این سال ها قرار گرفته؟ شاید بشود گفت دولت مرد های ما هم چندان دل خوشی از این طبقه ندارند، به دلائل مختلف، یک فیلمساز این جا نقش و رسالت فردی و فرهنگی و اجتماعیش در این زمینه به چه شکلی باید برگزار بشود؟»

این کتاب به زودی توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

منبع : مهر
برچسب ها : سینمای ایران
*نام و نام خانوادگي :

پست الکترونيکي :

*مطلب :
۱) نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .
۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .
۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .