printlogo


نمی گذاریم آتش سوزی مدرسه زاهدان در تغییرات مدیریتی وزارتخانه فراموش شود
کد خبر: 10629
نماینده زاهدان در مجلس با اشاره به بروز فاجعه مدرسه ابتدایی اسوه این شهرستان گفت: تغییرات پی در پی در آموزش و پرورش باعث نمی‌شود تکلیف این وزارتخانه را در قبال این حادثه فراموش کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فاجعه غم انگیز آتش سوزی در مدرسه ابتدایی اسوه در زاهدان گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی رصد و گزارش آن هم در صحن قرائت شد. ضمن اینکه موافقین و مخالفین در این باره صحبت کردند که از نظر بنده به عنوان نماینده مردم زاهدان این گزارش اصلا قابل قبول نبوده است.

وی با بیان اینکه هر اتفاقی که رخ دهد نمایندگان مجلس بالاترین مرجع (رئیس جمهور و یا وزرا) را مورد مواخذه قرار می‌دهند افزود: در این حادثه وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مد نظر است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: فاجعه در مدرسه اسوه زاهدان آخرین حادثه در مدارس ایران نخواهد بود؛ این در حالی است که پیش از این شاهد آتش سوزی در مدرسه شین آباد بودیم. 

وی گفت: نگاه‌های سیاسی به وزارت آموزش و پرورش باعث شده است که بنده در دوران نمایندگی مردم زاهدان در مجلس 4 فرد را در راس این وزارتخانه ببینم. 

یارمحمدی تصریح کرد:در حالی حاضر آیا وزارت آموزش و پرورش یک کارخانه آدم سازی است؟ آیا حق ایران آن است که مهم‌ترین وزارت آموزشی کشور تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گیرد؟‌ این در حالی است که فرزندان این کشور و مدارس آن بخشی از زیرساخت‌های مملکت برای توسعه و پیشرفت در آینده هستند. 

وی تصریح کرد: با وجود تغییرات پی در پی در وزارت آموزش و پرورش به نظر می‌رسد دولت به دنبال آن است که حوادث و فجایع رخ داده در مدارس به فراموشی سپرده شود.

یارمحمدی گفت:‌ به هیچ وجه از اقدامات وزارت آموزش و پرورش رضایت نداشته و ندارم و در نامه‌های متعدد موضوع مدرسه اسوه را پیگیری کردیم و از این وزارتخانه انتظار داریم با منابعی تخصیص یافته از سوی دولت تکلیف وضعیت دانش آموزان شین‌آبادی و مدرسه اسوه را مشخص کند. 

وی با تاکید بر اینکه عدم نظارت و سهل انگاری در حادثه مدرسه اسوه کاملاً محرز شده تصریح کرد: برخی از افرادی که در این مدرسه حضور داشتند و در حادثه مقصر بودند با مدیر مدرسه روابط خویشاوندی داشتند. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان نظام مبنی بر اینکه نباید در هیچ کاری ملاحظه کاری داشته باشیم اما به نظر می‌رسد روابط سببی و نسبی منجر به آن شده که وضعیت مملکت به اینجا برسد ولی اگر با یک یا چند فرد برخورد لازم صورت گیرد دیگران هم پاسخگو خواهند بود. 

یارمحمدی با اشاره به اینکه میانگین فضای آموزشی در کشور ۶ متر مربع است اما در جنوب استان سیستان و بلوچستان این میزان حتی یک متر هم نیست گفت: وزارت آموزش و پرورش به وظایفش جامه  عمل نمی‌پوشاند و مشخص نیست تا چه زمانی باید برای رفع کمبودهای فضای آموزشی مزاحم خیرین کشور شویم. 




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/10629