printlogo


تنگه اقتدار
کد خبر: 11190
جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر بارها بر ضرورت برقراری صلح و آرامش در منطقه به‌خصوص خلیج‌فارس تأکید کرده و آرامشی که در این منطقه دریایی و به‌خصوص در تنگه هرمز برقرار است خود گواه این مسئله است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، " آن‌ها که خباثتشان برای همه آشکار است کشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی می‌کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی‌جواب نمی‌گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد." این بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار روز سه‌شنبه 25 تیرماه ایشان با ائمهٔ جمعهٔ سراسر کشور است که قاطعانه از برخورد و جواب دندان‌شکن جمهوری اسلامی ایران به انگلستان خبر دادند.

تنها سه روز کافی بود که بعد از تداوم کارشکنی رژیم انگلستان و عدم آزادسازی نفتش ایرانی نیروهای تکاوری و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وارد عمل شده و کشتی نفتی این کشور را در تنگه هرمز توقیف کنند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر بارها بر ضرورت برقراری صلح و آرامش در منطقه به‌خصوص خلیج‌فارس تأکید کرده و آرامشی که در این منطقه دریایی و به‌خصوص در تنگه هرمز برقرار است خود گواه این مسئله است.

در این میان به نظر می‌آید برخی از کشورها به‌خصوص انگلستان در تلاش هستند که از تیرگی روابط جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و به‌خصوص از شرایطی که در یک سال اخیر در برجام به وجود آمده بهترین بهره‌برداری را در راستای منافع خود انجام دهند.

درواقع اقدامی که این کشور در قبل از انقلاب و در غارت سرمایه‌های ملی کشورمان انجام می‌داد را در شرایط فعلی در دستور قرار داده و می‌خواهد به بهانه‌های مختلف اقدام به باج‌گیری کند.

درحالی‌که از این مهم غافل است که جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه‌ای که از عمر سیاسی خودش می‌گذرد بارها ثابت کرده که نه‌تنها زیر بار زور نخواهد رفت بلکه در دفاع از منافع و امنیت خودش نیز ملاحظه‌ای هیچ کشور و شخصی را نخواهد کرد.

از سوی دیگر اقدام سپاه در توقیف کشتی بیگانه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به‌راحتی توانایی دارد که تنگه هرمز را در اختیار بگیرد و اقتدار و توانایی خودش را به رخ کشورهایی مستبد و خون‌خواری مانند آمریکا بکشد.

امروز تنگه هرمز به تنگه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل‌شده است، این مهم زمانی ارزش واقعی خودش را نشان می‌دهد که بدانیم بیش از 30 درصد نفت جهان از این تنگه عبور می‌کند و تنها مسدود بودن یک‌هفته‌ای این تنگه می‌تواند قیمت نفت را به بشکه‌ای 150 دلار نیز برساند.

به‌هرحال اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران نشان داد که به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب دوران بزن‌دررو تمام‌شده است و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر گستاخی محکم و قاطعانه خواهد بود.
 

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/11190