printlogo


معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خبر داد:
افزایش سرانه فضای سبز قم به 20 مترمربع/استقرار 70 آهن فروش در شهرک صنوف
کد خبر: 11950
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: سرانه فضای سبز در قم در حال رسیدن به 20 مترمربع است و هر سال 3 مترمربع افزوده می‌شود تا به 30 مترمربع برسیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید امیر سامع  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اظهار کرد: هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را طی روزهای آتی شاهد هستیم، فضاسازی‌های متناسب با این مناسبت‌ها را در شهر قم انجام دادیم، در این راستا نصب نماد بدرقه در زیرگذر بسیج صورت گرفت.

وی ادامه داد: اکثر معابر شهر قم به نام شهدا مزین شده است و علاوه بر آن‌هم دیوارنگارهایی از چهره‌های شهدای شاخص را در شهر اجرا کردیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: شهرداری در برپایی نمایشگاه دفاع مقدس همکاری داشته است و شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری قم اقدامات خودشان را در این راستا انجام دادند.

سامع زیباسازی فضای پیرامون مدارس را ضروری دانست و تصریح کرد: 13 دیوارنگاره در مدارس در مناطق مختلف اجرا کردیم، همچنین در حیاط مدارس برای توسعه پایدار فضای سبز شهر قم، کاشت درخت را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه نظافت، نظم و انتظام، زیباسازی و فضای سبز در شهر قم اقداماتی را در آستانه بازگشایی مدارس انجام دادیم، شهردار قم و شهرداران مناطق در مراسم بازگشایی مدارس در این شهر حضور پیدا می‌کنند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: کارخانه بازیافت پسماند با ظرفیت 300 تن در قم به افتتاح رسید و کود کمپوست در این کارخانه تولید می‌شود، پسماند یک ثروت است و روزانه 700 تن پسماند در قم تولید می‌شود و تفکیک از مبدا زباله توسط مردم ضروری است.

سامع گسترش کمربند سبز شهر قم را مهم دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کمک کردند، اما کار زیادی باقی مانده است، سرانه فضای سبز در قم در حال رسیدن به 20 متر مربع است و هر سال 3 مترمربع به آن افزوده می‌شود تا به 30 متر مربع برسیم.

وی ادامه داد: ممیزی انرژی را در فضای سبز شهر قم انجام دادیم و به دنبال بهینه کردن مصرف آب و انرژی در این فضا هستیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: 10 ایستگاه آتش نشانی را طی سال‌های اخیر با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و شهرداری در شهر قم ایجاد کردیم، در خصوص وضعیت تجهیزات آتش نشانی در شهر وضعیت خوبی داریم و نردبان 40 متری را با استاندارد بالا برای آتش نشانی قم خریداری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری قم در چند سال اخیر کارهایی را در زمینه شهرک صنوف انجام داد و جلساتی را با صنف آهن‌فروش‌ها برای انتقال به شهرک انجام برگزار کرد، تاکنون 70 آهن فروش در شهرک صنوف مستقر شدند، این مساله حاصل ایجاد زیرساخت‌ها و همکاری مردم بود و به دنبال انتقال در و پنجرسازها به این شهرک هستیم تا شهرک صنوف به شهرک برای صنوف مرتبط صنایع صنعت ساختمان تبدیل شود.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/11950