printlogo


انتقاد شدید مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی از دفتر تبلیغات؛
دفتر تبلیغات اسلامی پاسخ گوی گلایه‌های رهبری باشد / دفتر باید پاسخ شبهات طلاب و حوزویان را بدهد
کد خبر: 11957
مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی با بیان این که دفتر باید پاسخ گوی گلایه‌های رهبری باشد، گفت: مهم‌ترین معیار و سنجش برای ارزیابی هر دستگاهی بیانات و اظهارات ولی امر مسلمین است که باکمال تأسف و شرمندگی مطلع شدیم که ایشان از عملکرد دفتر تبلیغات گلایه‌مند بودند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر گرجی همدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اظهارنظرهای نقل‌شده از حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری گیلانی در خصوص نحوه مدیریت جلساتی که برای مبلغین برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از جهاتی که در این زمینه قابل‌بررسی است، منطق قرآنی است وقتی ما به آیات قرآن نگاه می‌کنیم و روایاتی که ذیل این آیات است به ما نحوه برخورد با مخالفان را نشان می‌دهد.

منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است

وی ادامه داد: منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است به‌طوری‌که قرآن این نوع مواجهه با سلایق دیگران را نمی‌پذیرد و در مقابل ما را دعوت به موعظه می‌کند.

گرجی همدانی افزود: علاوه بر این دعوت به حکمت، حسن بیان و حسن گفتار می‌کند، این روشی است که خداوند بر روی آن تأکید فراوان دارد.

وی بابیان این‌که در درجه اول این نوع برخورد با مخالف با منطق قران همخوانی ندارد، ابراز داشت: وقتی به تعالیم اسلامی مراجعه می‌کنیم این نوع برخوردها بااخلاق اسلامی ‌هم‌خوانی ندارد چراکه در اخلاق اسلامی توصیه‌شده صدای مخالف خودمان را گوش کنیم چه‌بسا حرف درستی می‌زنند و اگر حرف ایشان درست است آن‌ها را بپذیریم و اگر حرف نادرست است با استدلال و منطق درست پاسخ بدهیم.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: نکته سوم سیره اهل‌بیت (ع) است تک‌تک ائمه صدای مخالفان را خفه نمی‌کردند و تلاشی برای این کار نیز نداشتند.

وی ادامه داد: از جهت دیگر زمانی که ما به سیره امامان انقلاب مراجعه می‌کنیم یا این‌که به سیر و سلوک مراجع عظام دقت می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که در حوزه‌های علمیه آزادی گفتار، بیان و حسن برخورد باکسانی است که منطق ما را نمی‌پسندند وجود داشته و دارد.

دفتر تبلیغات به مُبلغان اجازه سخن گفتن بدهد

گرجی همدانی بابیان این‌که همیشه بزرگان ما با این‌گونه موارد به‌خوبی برخورد کرده‌اند، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه تبلیغ دارد و اگر خدای‌نکرده دفتر تبلیغات به مُبلغ خودش اجازه سخن گفتن ندهد این دفتر تبلیغات چگونه می‌خواهد مُبلغ فرامین خداوند باشد و راه ائمه اهل‌بیت (ع) را ادامه دهد.

وی ادامه داد: این‌ها باهم قابل‌جمع نیست و علاوه بر این فضلای بزرگواری که دعوت می‌شوند همه دلسوزان نظام هستند و فضای آزادی وجود دارد و همه انتظار دارند، حرفشان شنیده شود.

باید به شبهه‌ها پاسخ داده شود

گرجی همدانی تصریح کرد: باید به شبهه‌ها پاسخ داده شود تا این موارد به ابهام تبدیل نشود و حرف همه افراد و دلسوزان شنیده شود.

وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: در برخی از عرصه‌ها انصافاً زحمات خوبی کشیده شده است یکی در همین عرصه تبلیغ و اعزام مبلغ در هر مناسبتی به‌خوبی عمل می‌شود. علاوه بر این درزمینهٔ چاپ و نشر نیز دفتر زحمات زیادی کشیده شده که منشأ خیر بوده است.

دفتر به انتظاراتی که از این مرکز می‌رفته عمل‌نکرده است


مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی ادامه داد: در برخی از زمینه‌ها هم دفتر به انتظاراتی که از این مرکز به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی می‌رفته عمل‌نکرده است که ازجمله این انتظارات می‌توان به بحث انقلابی ماندن و انقلابی بودن مبلغین اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته مبلغین دفتر انقلابی هستند اما بحث این است که برنامه‌ریزی و تلاشی که از دفتر بوده محقق نشده و از سوی دیگر برخی از جهت‌گیری‌ها و همکاری‌هایی که این دفتر با افراد و مجموعه‌های معلوم‌الحال دارد نیز جای بحث و سؤال دارد.

گرجی همدانی افزود: متأسفانه در مقاطعی شاهد هستیم برخی از مراسم‌هایی که با حمایت و بودجه دفتر برگزار و در آن از افرادی به‌عنوان استاد اخلاق تجلیل می‌شود که در زمان حیات این شخص هیچ ادعایی نداشته است و این‌گونه القا کنند که وی استاد اخلاق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از امکانات و اعتباراتی که در نظام مقدس در اختیار دفتر قرار می‌گیرد نباید استفاده حداقلی صورت بگیرد بلکه با اعتباراتی که دارد می‌تواند به‌عنوان یک بازوی بصیرت افزا و هدایت‌گر جامعه در جهت آرمان‌های انقلاب حرکت کرده و نقش‌آفرین باشد.

دفتر تبلیغات اسلامی پاسخ گوی گلایه‌های رهبری باشد

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بنده آرزو داشتم در دیداری که اعضای دفتر با امام انقلاب داشتند با تمجید رهبری مواجه بشوند نه این‌که رهبر حکیم و بزرگوار انقلاب گلایه‌مند باشند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین معیار و سنجش برای ارزیابی هر دستگاهی بیانات و اظهارات ولی امر مسلمین است که باکمال تأسف و شرمندگی مطلع شدیم که در این دیدار ایشان از عملکرد دفتر تبلیغات گلایه‌مند بودند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/11957