printlogo


آیت‌الله اعرافی:
دشمنان از پیاده‌روی اربعین می‌ترسند /دست‌های پشت پرده در اغتشاشات عراق وجود دارد
کد خبر: 12339
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه در آستانه اربعین دست‌هایی وجود دارد تا دو ملت ایران و عراق را از هم جدا کنند و حماسه اربعین به وجود نیاید گفت: اربعین به جریان عبادی و پرشکوه تمدن ساز و ترساندن دشمنان اسلام تبدیل‌شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه امروز که در مصلی قدس قم برگزار شد اظهار کرد: لقمه حلال و کسب پاک  10اثر دارد، لقمه  پاک و حلال نور و برکت بر زندگی فردی و اجتماعی در نسل انسان باقی می گذارد، اولین اثر لقمه پاک صفای قلب و نورانیت دل است پیامبر فرمودند کسی که از لقمه پاک بهره می برد از دل پاک برخوردار است و در حدیث دیگر می فرمایند  اگر شخصی 40 روز از لقمه پاک بهره ببرد خداوند قلب او را از نور لبریز می کند.

وی تصریح کرد: یکی از نعمت هایی که خدا به برخی از افراد می دهد خضوع و خشوع در عبادت و اشک چشم از خوف خدا در نمازهای شب است ، دومین اثر لقمه های پاک این است که خداوند به فرد خضوع و خشوع و چشم گریان از خوف خدا می دهد پیامبر فرمودند کسی که لقمه حلال در زندگی او بود چشم اشک بار و قلب خاشع و نورانی دارد.

اعرافی افزود: سومین اثر رزق حلال و لقمه های پاک کمک بر انجام همه طاعات الهی است و در مسیر طاعات انسان یار و کمک می شود امام صادق فرمودند رزق را از طریق حلال دنبال کند زیرا رزق حلال یار تو در انجام طاعات تو است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: چهارمین اثر لقمه حلال استجابت دعا است پیامبر فرمودند اگر رزق حلال کسب کردید دعاهایتان استجابت خواهد شد و دروازه‌های اجابت دعا باز خواهد شد.

وی ضمن تسلیت شهادت امام حسن (ع) گفت: باید مقام والای این امام مجاهد، عظیم ، صبور و بزرگوار تجلیل و گرامی داشته شود، 5 صفر روز شهادت حضرت رقیه(س) است مقام این نازدانه امام حسین(ع) نیز باید گرامی داشته شود.

ترس دشمنان از پیاده‌روی اربعین

اعرافی بیان کرد: اربعین ضمن آنکه یک زیارت دل‌نشین و معتبر است امروز و در زمان ما پیاده روی اربعین به یک نماد عزت و شکوه اسلامی تبدیل شده پیاده روی اربعین گامی در احیای تمدن اسلامی است اربعین برآمده از اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی است.

امام جمعه قم ادامه داد: روزگاری اربعین به افول رفت و در زمان حکومت بعث و صدام با اربعین و عاشورا در عراق مبارزه می شد ،  اما  به برکت مجاهدت مردم و برکت خون شهدا، اربعین به جریان عبادی و پرشکوه تمدن ساز و ترساننده دشمنان اسلام تبدیل شده است، آفرین بر ملت ایران  عراق و دهها ملتی که  سال های اخیر در حماسه اربعین شرکت کردند و نشان دادند که خون امام حسین(ع)در جوش است و نشان دادند انقلاب اسلامی گفتمان جریان ساز است.

وی  بیان کرد: زیارت اربعین از مستحبات مؤکد است و راهپیمایی در مسیر زیارت امام حسین(ع) تأکید شده و این مستحب ها تبدیل به شعائر الله شده است اربعین باید از اختلافات مذهبی دور بماند و همه فرق  و مذاهب و همه انسان ها و ملیت ها باید در آن حضور گسترده داشته باشند.

 اعرافی ضمن تقدیر از موکب داران اربعین افزود: قم یکی از محورهای و حلقه واسطه زائران به راهپیمایی عظیم است.

اربعین جلوه‌گاه قدرت اسلام است

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: اغتشاشاتی در عراق به وجود آمده است  ضمن اینکه باید مشکلات مردم را عراق را بفهمیم و مسئولان عراق به فکر برطرف کردن مشکلات مردم عراق باشند اما باید گفت در آستانه اربعین دست هایی وجود دارد تا دو ملت ایران و عراق را از هم جدا کنند  و حماسه اربعین به وجود نیاید، آنهایی که وعده آزادی به ملت عراق می‌دادند ملت عراق را به اسارت کشیدند اگر حشدشعبی نبود ملت عراق اشغال را دیده بودند  و عراق دست داعش بود اما این  مقاومت اسلامی و مرجعیت بود که عراق را نجات داد.

وی تأکید کرد: رهبر انقلاب جریان مقاومت را راه اندازی کرد، دولت عراق هوشیار باشد همبستگی ایران و عراق بسیار مهم است و اربعین جلوه گاه قدرت اسلام باید باشد، دشمنانی که این اغتشاشات را به وجود می آورند بدانید که در این مسیر شکست خواهند کنند

اعرافی بیان کرد: برخی ها پیشنهاد می دهند که زیارت اربعین به  نیابت شهدایی انجام شود که در مسیر مقاومت شهید شدند پیشنهاد خوبی است
.
امام جمعه قم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد:  از زحمات  نیروی انتظامی تشکر می کنیم نیروی انتظامی یک نیروی مقتدر و دارای مسئولیت های سنگین است در مسئولیت های نیروی انتظامی بیش از 60 وظیفه تعریف شده است،  نیروی انتظامی باید مظهر مهربانی و در عین حال مظهر اقتدار باشد این مسئولیت سنگینی است باید با نگاه علمی و انقلابی بر اساس وظایف تعریف شده اقدام کنند.

وی تصریح کرد:  نیروی انتظامی 12 هزار شهید برای امنیت کشور داده است نیروی انتظامی نه فقط بر ایران بلکه برای اروپا و کشورهای دیگر حق بزرگیدر برابر مبارزه با قاچاق مواد مخدر داترد اما اروپا قدر این مجاهدت ایران را نمی دانند.

قم باید یک چهره ناب و پاک داشته باشد

اعرافی عنوان کرد: برای مبارزه با بدحجابی و بی عفافی همه باید وارد میدان شوند به ویژه قم که  باید چهره ای پاک و ناب و سالم داشته باشد و  آسیب های بدحجابی از این شهر زشت و ناروا است.

امام جمعه خاطرنشان کرد: ابلاغ سیاست قانون گذاری از سوی رهبر بسیار مهم است و  از دستگاه های انتظار می رود که به این مسئله توجه کنند و سیاست هایی است که به منزله بنیاد قوانین است و نظامات کشور بر اساس آن استوار است رعایت شود  در مسیر قانون گذاری با مشکلاتی مواجه هستیم اگر این سیاست های ابلاغی رهبر در نظر گرفته شوند مشکلات برطرف می شود.

اقدامات ایران بر اساس عقل و قانون است
 
وی افزود: فساد ریشه در غفلت و بی توجهی مسئولان  دارد، اساس فسادها و مشکلات در کار مسئولان ریشه دارد و دیگران هم از غفلت ها استفاده می کنند نظام جمهوری اسلامی در ذات، سیستم فاسدی نیست اما نمونه های فساد موجود در آن آزاردهنده است دولت‌مردان بیش از گذشته به این مسئله توجه کنند گاهی فساد پیرامون مسئولان شکل می گیرد که فاجعه بزرگی است دستگاه قضا برای مبارزه با فساد ورود کرده که بسیار مثبت است.

اعرافی گفت: عملیات اخیر انصارالله یک عملیات زمینی گستره بود وقتی حملات هوایی به عربستان انجام می شود به ایران نسبت می دهند اما این عملیات زمینی را دشمنان ببینند که لشکر مقتدر یمن و انصارالله در  زمین ده ها تیپ و لشکر سعودی ها را تار و مار کردند، اقدامات ایران بر اساس عقل و قانون است  آل سعود بداند ایران در برابر شما و اربابانتان خواهد ایستاد و شما و اربابانتان به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12339