printlogo


عضو خبرگان رهبری:
پیاده‌روی اربعین یکی از معجزات الهی است/ عشق به امام حسین (ع) حدومرز نمی‌شناسد
کد خبر: 12397
عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که پیاده‌روی اربعین یکی از معجزات الهی است، گفت: عشق به امام حسین (ع) حدومرز نمی‌شناسد به‌طوری‌که مسلمانان و حتی پیروان ادیان دیگر نیز در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند.
آیت‌الله سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به‌قرار داشتن در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار داشت: واقعاً حضور در این مراسم معنوی فرصت گران‌بهایی است که مسلمانان نباید به‌راحتی آن را از دست بدهند چراکه برای سالیان سال چنین امکانی برای مسلمانان فراهم نشده بود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) امکانی فراهم‌شده است که مسلمانان بتوانند حضور گسترده و چشم‌گیری در این پیاده‌روی داشته باشند که واقعاً قابل‌ستایش است.

بطحایی این پیاده‌روی را یکی از معجزات الهی دانست و بیان داشت: در هیچ کجای دنیای نظیر و مانند این راهپیمایی را نمی‌توان یافت که خود این موضوع هم از برکات امام شهیدان است که بعد از گذشت نزدیک به 1400 سال بازهم یاد و سیره‌ای ایشان در دل‌ها زنده است.

وی همبستگی و اتحاد را یکی از پیام‌های این حرکت معنوی عنوان کرد و بیان داشت: در این مراسم همه مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان و مذاهب حضور پیدا می‌کنند و همه انسان‌ها از هر فرهنگ و نژادی که هستند به عشق و حب حسین در کربلا حاضر می‌شود.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که باید از این حرکت معنوی الهام گرفت؛ افزود: نکته مهمی که باید به آن اشاره‌کنم ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های معنوی است که این اجتماع عظیم در برابر ما قرار می‌دهد چراکه می‌توان معارف اهل‌بیت (ع) و آموزه‌های دینی را در این فرصت به حاضران ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: حب و عشق به امام حسین (ع) حدومرز نمی‌شناسد و ما همه‌ساله شاهد هستیم که در کشورهای مختلف اروپایی و حتی آمریکایی مراسم‌های عزاداری برای سالار شهیدان برگزار می‌شود که خود این مراسم‌ها نمایانگر مسیر روشنی که ائمه اهل‌بیت (ع) آن را طی کردند.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12397