printlogo


مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی مطرح کرد:
برگزاری ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی در شهرهای مختلف
کد خبر: 13296
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی بابیان این‌که مجمع عالی حکمت تحت اشراف مراجع عظام فعالیت می‌کند، گفت: امسال نیز مجمع ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی را در شهرهای مختلف برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  محمدباقر خراسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: مجمع از سال 84 برنامه‌های خودش را شروع و از سال 86 به‌صورت جدی و فعال فعالیت‌هایش جدی را شروع کرد.

 وی ادامه داد: هدف مجمع از ابتدا این بود که یک محفل و محلی برای فلسفه‌گرایان بوده و به ساماندهی علوم عقلی بپردازد.

خراسانی بابیان این‌که در این سال‌ها همواره مجمع آمادگی لازم برای تضارب آرا را داشته است، ابراز داشت: در این سال‌ها ما از کسانی که منتقد فلسفه اسلامی هستند نیز دعوت کردیم و نقد و دیدگاه ای آن‌ها را شنیده و اساتید مجمع پاسخ‌های مناسب را به این اظهارات ،داده‌اند.

وی ادامه داد: ما یک مرکز حوزوی هستیم و تحت اشراف حضرات آیات مصباح، جوادی املی و عمل می‌کنیم و علاوه بر این شورای عالی حوزه‌های علمیه در مصوبه‌ای که در سال 89 به تصویب رساندند، مجمع عالی حکمت اسلامی را به‌عنوان واحد پژوهشی خاص معرفی کردند.

وی بابیان این‌که مجمع از تراز علمی بسیار بالایی برخوردار است، افزود: دوم سوم اعضای ما حوزوی هستند و علاوه بر وجود شعب در استان‌های مشهد، اصفهان و شیراز، درخواست‌هایی نیز برای راه‌اندازی دفاتر مجمع داشتیم که در آینده راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی به پنجمین ویژه‌برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی اشاره کرد و ابراز داشت: از سال 94 مجمع عالی حکمت به دنبال برنامه‌ریزی برای بزرگداشت بوده که تاکنون 52 برنامه در این زمینه برگزارشده است.

وی ادامه داد: مجمع به دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی نیز بوده و در مسیر تحقق این موضوع قدم‌های خوبی نیز برداشته‌شده است.

خراسانی بابیان این‌که از امروز تا 30 آبان ماه برنامه‌های مختلفی در این زمینه برگزار خواهد شد، تأکید کرد: تاکنون 17 برنامه تدارک دیده‌شده است که 11 برنامه را گروه‌های علمی مجمع برگزار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: 5 نشست علمی نیز در قم، تهران، مشهد، تبریز و شیراز برگزار خواهیم کرد که قطعاً با استقبال روبرو خواهد شد.

خراسانی به برگزاری مراسم بزرگداشت علامه طباطبایی در بیت ایشان اشاره کرد و گفت: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی چهارشنبه 22 آبان ماه امسال برگزار خواهد شد که با حضور اساتید علوم عقلی همراه خواهد بود.

وی تأکید کرد: امسال در تبریز و تهران نیز برنامه‌های مختلفی نیز برگزار خواهد شد که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بحث اخلاق و معنویت را موردبحث و تبادل‌نظر قرار خواهند داد.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13296