printlogo


اشتغال و مسکن دو مانع اصلی ازدواج جوانان است
کد خبر: 13317
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز مشکلات اشتغال و مسکن از مهمترین مشکلات اقتصادی مردم و اولین و دومین مانع ازدواج جوانان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حمیدرضا فولادگر در نشست علنی نوبت صبح امروز (یک‌شنبه، 19 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور خود، ضمن تبریک سالگرد آغاز امامت و ولایت امام عصر، مهدی موعود (عج) و ایام ولادت حضرت محمد (ص)، گفت: هفته وحدت را به همه مسلمین جهان تبریک عرض نموده و از خداوند متعان تعجیل در فرج امام زمان (عج) در جهت برپایی حکومت جهانی واحد را مسئلت داریم.

وی ادامه داد: شرط اصلی وحدت مسلمین پایبندی به تعالیم دین مبین اسلام و زمینه سازی ظهور منجی جهانی و دعوت فطرت‌های الهی مردم به ندای انسان‌ساز اسلام است و این وحدت به مسلمین محدود نمی‌گردد بلکه همه ادیان الهی مخاطب این ندای الهی هستند، همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید:"قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ"  بدین معنی که بگو ای اهل کتاب، بیایید از آن کلمه حق که میان ما و شما یکسان است پیروی کنیم که به جز خدای یکتا را نپرستیم، و چیزی را با او شریک قرار ندهیم، و برخی را به جای خدا به ربوبیّت تعظیم نکنیم. پس اگر از حق روی گردانند بگویید، شما گواه باشید که ما تسلیم فرمان خداوندیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرط وحدت مسلمین نیز اعتقاد به اصول دین و قرار گرفتن درحوزه ولایت الهی است و این موضوع با تبعیت از ولی فقیه و رهبری جهان اسلام در عصر حاضر و در دوران مقاومت در منطقه کاملا تجربه شده است، هر جا شاهد تفرقه هستیم یا رهبری وجود ندارد و یا تبعیت نمی‌گردد.

ضرروت توجه به ظرفیت های داخلی کشور به جای انتظار از برجام

وی با تاکید به ادامه راهبرد مقاومت هم در سطح منطقه و سیاست خارجی و داخلی و تشکر از برداشتن گام چهارم در فعالیت های هسته‌ای ، تصریح کرد: همین راهبرد مقاومت را باید در اقتصاد اجرا کنیم، یعنی، توجه به ظرفیت های داخل کشور به جای انتظار از برجام، پسابرجام، اینستکس در عین استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی کشور و توسعه روابط تجاری با دولت ها و حمایت از  صادرات و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و اجرای صحیح سیاست‌های اصل 44. امید است شاهد گشایش در امور اقتصادی و معیشتی مردم و ایجاد زمینه های خروج از رکود و اشتغال در کشور باشیم.

اشتغال و مسکن دو مانع اصلی ازدواج جوانان است

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تسلیت برای جانباختگان زلزله شمال غرب و آرزوی حل مشکلات آنها در این سرمای زمستان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد: استان اصفهان امروز در بخش‌های اقتصادی، کسب و کار، طرح های نیمه تمام عمرانی، توسعه نامتوازن، آب و کشاورزی با چالش های جدی مواجه است. با وجود زمینه های مساعد پیشرفت توسعه در استان اصفهان همچنان شاهد بالابودن نرخ بیکاری بالاتر از نرخ متوسط کشور و وجود موانع متعدد کسب و کار هستیم. امروز مشکلات اشتغال و مسکن از مهمترین مشکلات اقتصادی مردم و اولین و دومین مانع ازدواج جوانان است.

فولادگر افزود: با توجه به رکودی که در پروژه های عمرانی، ساخت و ساز و تولید شاهد هستیم راهی جز اجرای قوانین و طرح‌های خروج از رکود و ایجاد رونق نداریم. باتوجه به محدودیت بودجه پروژه های عمرانی راهی جز به میدان آوردن بخش غیردولتی و مشارکت دادن آنها برای اتمام طرح‌های فراوان نیمه تمام نداریم، که آن هم مستلزم بهبود فضای کسب و کار است .

مردم اصفهان در همه صحنه‌ها انقلاب پیشتازی و نقش آفرینی خویش را به اثبات رسانده اند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب و کشاورزی حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: مردم اصفهان با حضور در همه صحنه‌ها انقلاب، چه زمان مبارزات قبل انقلاب و چه دوران تثبیت نظام و امنیت مرزها در اولیل انقلاب، چه دوران هشت ساله دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی همواره پیشتازی و نقش آفرینی خویش را به اثبات رسانده اند.

 فولادگر افزود: 25 آبان سالروز شهدای عملیات محرم و روز شهدای اصفهان است که  هزار شهید در عملیات‌های مختلف تقدیم کرده است به نحوی که 370 نفرشان تنها در یک روز تشیع شدند و عصر همان روز بزرگترین کاروان کمک‌های مردمی به دفاع مقدس اعزام گردید و امام خمینی (ره ) آن جمله تاریخی را  فرمودند که" در کجای دنیا شهری مانند اصفهان سراغ دارید".

حقآبه عرفی و قانونی مردم اصفهان را به رسمیت بشناسید

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حال اگر همین مردم استان اصفهان برای احقاق حق خویش علی‌رغم چندین سال سکوت، صبر، تحمل و به انتظار تصمیم مسئلان نشستن، خود وارد عرصه شدند و در دفاع از حقوق خویش اعتراضاتی را انجام دادند و حتی اجازه سوءاستفاده ضد انقلاب و بدخواهان را در اجتماع خویش ندادند. بنابراین به جای برخورد و محکومیت بهتر است، عدالت و انصاف را در تصمیم های خویش حاکم سازیم و حق آبه های شرعی و سهم آب های عرفی و قانونی و قرار داد های اشتراکی درمورد آب را به رسمیت بشناسیم.

احیای دائمی زاینده رود تنها با رعایت مصوبات قانونی امکان پذیر است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از تصویب و تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود و ساماندهی کارون که با تاخیر یک ساله و تحت مسئولیت معاون اول رئیس جمهور به صورت  فرابخشی شکل گرفت تشکر می‌کنیم و یادآوری می‌کنیم که اگر بخواهند در کار خویش موفق باشد باید با رعایت مصوبات قانونی و ارائه طرح‌های قانونی جدید زمینه احیای دائمی زاینده رود را فراهم نماید.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13317