printlogo


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم :
هنرمندان قمی دغدغه فرهنگی دارند/استقبال از تئاتر در قم بیشتر شده است
کد خبر: 13318
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه استقبال از تئاتر در قم بیشتر شده است، گفت: اکثرهنرمندان قم دغدغه فرهنگی دارند و در جهت تقویت ارزش های دینی گام بر می دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود با عنوان بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از وظایف ارشاد است، اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی و وظایف جدی اداره  کل ارشاد بحث فرهنگ سازی در جامعه است.
وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های خوب و مناسب برای فرهنگ سازی در جامعه مسئله هنر است، هنر در معقوله فرهنگ کمک بسیاری می تواند انجام دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: اگر شناخت مخاطبان را بالا ببریم و آنها را به مرحله باور برسانیم می توانیم در رفتار آنها تغییراتی را ایجاد کنیم.

با هنر می توانیم رفتار افراد در جامعه را تغییر دهیم
وی افزود: ما با هنر می توانیم شناخت و باور جامعه را تغییر دهیم که در نهایت باعث تغییر در رفتار افراد خواهد شد.
حسینی کاشانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص ظرفیت هنر بسیار سخن گفته اند، بیان داشت: هنر تئاتر یک هنر زنده و پویا است و بعضی ها این هنر را مادر تمام هنر ها می دانند.

اکثر هنرمندان قمی دغدغه فرهنگی دارند
وی خاطرنشان کرد: اکثرهنرمندان قم دغدغه فرهنگی دارند و در جهت تقویت ارزش های دینی گام بر می دارند و به مسائل اجتماعی هم نگاه ویژه ای دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تاکید کرد: هنرمندان قمی خود را موظف به حرکت درمسیر فرهنگ‌سازی در حوزه‌های ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌دانند و در این مسیر مشغول تولید آثار هنری هستند.

استقبال مردم قم از تئاتر افزایش یافته است
وی با بیان اینکه آشنایی و استقبال مردم از تئاتر درقم افزایش یافته‌است، اظهار داشت: آشنایی مردم با تئاتر از جمله اولویت‌ها و هدف‌های استان است که افزایش فروش بلیت تئاترها چشم انداز روشنی در این زمینه خواهد داشت.
حسینی کاشانی، تقویت نمایشنامه نویسی و ارتقای کیفی درحوزه نمایشنامه را  از دیگر اولویت‌های این اداره کل درحوزه هنر نمایشی دانست و گفت: حمایت از تئاترها و نمایشنامه‌ها با موضوع‌های ارزشی و دینی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب در اولویت قرار دارد.
وی، تئاتر خیابانی را برنامه ای فرهنگی با تاثیرگذاری بالا دانست و اظهار داشت: توجه به تئاتر خیابانی از جمله موضوعاتی است که باید در استان بیش از گذشته مورد توجه قرارگیرد.
حسینی کاشانی ، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: امسال با همراهی استانداری و شورای برنامه‌ریزی استان، ۱۲ میلیارد ریال به مجتمع فرهنگی هنری واقع درخیابان امام خمینی(ره)اختصاص یافت ضمن اینکه کل اعتبار مورد نیاز این طرح بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال برآورد شده‌است.

تدوین سند فرهنگی قم نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های موثر است
وی در ادامه با اشاره به مسئله سند فرهنگی استان، تاکید کرد: تهیه سند فرهنگی تنها به عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیست چرا که بیش از ۲۰ دستگاه مختلف در مقوله فرهنگی موثر هستند.
مدیرکل ارشاد استان قم موضوع فرهنگ را بسیار پیچیده دانست و گفت: هدف‌گذاری دررشته‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی و چشم‌انداز فعالیت‌های فرهنگی و هنری بخشی از سند فرهنگی قم است.
وی با تاکید برضرورت تدوین سند فرهنگی قم، گفت: این اداره کل به صورت جدی به دنبال ترسیم نقشه راه فرهنگی استان است که با تغییر مدیران، این مسیر تعریف شده، تغییر نکند.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13318