printlogo


گسترش خشونت علیه زنان و دختران در جهان؛ از تجاوز و قتل تا منزوی‌کردن قربانیان
کد خبر: 13709
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان, یک مقام سازمان ملل از گسترش خشونت ضد زنان و دختران در جهان خبر داد.


ماریا لوئیزا ریبریو ویوتی (Maria Luiza Ribeiro Viotti) مقام سازمان ملل در این رابطه گفت: خشونت برای سلامتی جسمی و روحی و عزت زنان و دختران مضر است. این امر خانواده‌ها و جوامع را نیز به طور کلی تحت تأثیر قرار می‌دهد. خشونت علیه زنان و دختران پیامد‌های جدی برای صلح و امنیت جهانی دارد. این امر امنیت تعداد قابل توجهی از افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. تجاوز جنسی و قتل‌های مربوط به جنسیت در طول جنگ‌ها به خوبی مشاهده می‌شود.

وی افزود: خشونت علیه زنان همچنین عواقب جدی در تلاش ما برای ریشه کن کردن فقر و ترویج توسعه فراگیر و پایدار دارد. خشونت مانع از مشارکت زنان در کلیه مناطق یک جامعه در تصمیماتی می‌شود که بر زندگی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و مانعی برای دستیابی به اهداف ما در سال ۲۰۳۰ است. این اهداف شامل توسعه پایدار، نقشه راه ما برای زندگی صلح آمیز و مرفه در یک سیاره سالم است.

پرامیلا پاتن (Pramila Patten) نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت‌های جنسی هم گفت: خشونت جنسی ناشی از درگیری‌های نظامی تاریخ و جغرافیای مناطق مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در همه سنین و نسل‌ها تأثیر می‌گذارد. خشونت جنسی جرمی است که کمتر گزارش می‌شود و عوامل ایجاد آن کمتر مجازات می‌شوند. قربانیان هم منزوی می‌شوند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13709