printlogo


4700 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند
کد خبر: 14091
رئیس مرکز شرکت‎ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر اساس شاخص نوآوری رتبه کشورمان در جایگاه 61 قرار دارد و همچنین رتبه 88 نیز در شاخص ترکیب اقتصادی برای کشورمان لحاظ شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، صاحبکار خراسانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دستاوردهای و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه گفت: با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب و تأکیدات ایشان در خصوص توجه به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی خوشبختانه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جنبش جدیدی آغاز شده است.

رئیس مرکز شرکت‎ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: اقتصاد بدون نفت، رهایی از خام‌فروشی، ایجاد ارزش افزوده بالا، مبارزه با تحریم، مدیریت صنعت و کشاورزی با تکنولوژی نوآورانه، کاهش نرخ بیکاری افراد تحصیلکرده و ... از جمله دستاوردهای حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه محسوب می شود.

وی افزود: خوشبختانه قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان پس از اجرایی شدن موجب شده 4 هزار و 700 شرکت دانش بنیان پس از ارزیابی و تأیید مورد حمایت قرار گیرند.

صاحبکار خراسانی با اشاره به اینکه شرکت‌های ایجاد شده تاکنون توانسته‌اند 90 هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد کنند، ادامه داد: بر این اساس 300 هزار نفر نیز از طریق شرکت‌های یاد شده مشغول به کار شده‌اند.

رئیس مرکز شرکت‎ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 2200میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه ارائه شده و صندوق حمایت از این شرکت‌ها همواره از هیچ کمکی دریغ نکرده است.

وی با اشاره به اینکه با عنایت رهبر انقلاب و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح امروزه گذراندن خدمت مقدس سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است، تصریح کرد: باید یادآور شد تاکنون 7 هزار مشاوره برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.

صاحبکار خراسانی با اشاره به اینکه 47 پارک علم و فناوری و 230 مرکز رشد با همکاری وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد در سراسر کشور شکل گرفته است، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که امروزه 6 هزار استارت‌آپ در حوزه فناوری و ارتباطات برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‎ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 349 شتاب‌دهنده کسب و کار و مرکز نوآوری در کشور ایجاد شده است، افزود: خوشبختانه اولین کارخانه نوآوری در تهران راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک چندین کارخانه دیگر در مناطقی همچون مشهد، یزد و ... راه‌اندازی خواهد شد که نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها خصوصاً قوه مقننه است.

وی ادامه داد: رتبه کشورمان در شاخص سهولت انجام کسب و کار بین کشورهای دنیا 128 است و همچنین جایگاه 89 بین کشورهای دنیا نیز در حوزه رقابت‌پذیری به ایران تعلق دارد. باید یادآور شد رتبه کشورمان در مؤلفه شروع کسب و کار در جایگاه 147 است که اصلاً جایگاه مناسبی نیست و باید برایر رفع این مهم اقدامات اساسی انجام شود.

رئیس مرکز شرکت‎ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بر اساس 4 شاخص جهانی نوآوری، ترکیب اقتصادی، سهولت انجام کسب و کار و رقابت‌پذیری باید اذعان کرد محیط کسب و کار نامساعد و قوانین ناکارآمدی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه شاهد هستیم، گفت: بر اساس شاخص نوآوری رتبه کشورمان در جایگاه 61 قرار دارد و همچنین رتبه 88 نیز در شاخص ترکیب اقتصادی برای کشورمان لحاظ شده است.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14091