printlogo


معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم:
جایگاه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم ارتقاء یافته است/ مرکز تحقیقات حوادث ترافیکی و جاده‌ای در قم راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 14238
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه جایگاه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم ارتقاء یافت است و از جایگاه 24 به 20 رسیده است گفت: در حال اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات حوادث ترافیکی و جاده‌ای هستیم .
احسان شریفی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: رویکرد ما افزایش تولیدات علمی و ارتقا جایگاه فن آوری دانشگاه علوم پزشکی قم بوده است به همین منظور تمام فعالیت های پژوهشی دانشگاه را به روز کردیم در همین راستا کلیه طرح های پژوهشی، کمیته های مختلف و قراردادهای پژوهشی همگی به روز شدند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بخش ارتباط با صنعت در دانشگاه علوم پزشکی قم فعال شده است که در این زمینه با استانداری و معاون تحقیقات و فن آوری ریاست جمهوری نیز ارتباط برقرار کردیم همچنین زمینه ایجاد و ارتقا شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولید محصولات فن آورانه در حال فراهم شدن است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای انجام شده در بخش پژوهش دانشگاه علوم پزشکی قم این است که شورای استانی سلول های بنیادی و بازساختی را فعال شده است همچنین در بخش ارتباط با صنعت تفاهم نامه هایی با شرکت نفت و شرکت سیمان به امضا رساندیم تا بتوانیم فعالیت های پژوهشی آن‌ها را انجام دهیم.

راه اندازی مرکز تحقیقات حوادث ترافیکی و جاده ای در قم

شریفی خاطرنشان کرد: با جهاد دانشگاهی تفاهم نامه مشترکی در زمینه فن آوری های نو مانند سلول های بنیادی و داروهای ویژه به امضا رسیده تا همکاری های مستمر و برنامه ریزی های جدی جهت طرح های تحقیقاتی با کیفیت بالا انجام شود.

وی تأکید کرد: در حال اخذ مجوز راه اندازی مرکز تحقیقات حوادث ترافیکی و جاده ای هستیم که به زودی این مرکز در قم احداث خواهد شد همچنین ارتباط با هیئت علمی ها، دانشجویان و محققین استان تقویت شده است و در بازدیدهای مکرری که از دانشکده های مختلف و مراکز تحقیقاتی مختلف و مراکز درمانی مختلف داشتیم سعی کردیم تا ایجاد انگیزه را بیشتر کنیم و با حذف محدودیت های طرح های تحقیقاتی روند گسترش پژوهش راحتر انجام شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم در پاسخ به این سؤال که جایگاه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم در کل کشور کجاست؟ گفت: ظرفیت پژوهشی استان قم بسیار بالا است اما جایگاه استان قم رتبه 24 بود در تلاش هستیم این جایگاه را ارتقا دهیم البته در آخرین رتبه بندی که صورت گرفته است قم به جایگاه 20 ارتقا یافته است.

شریفی اظهار کرد: قرار است 3 طرح با اولویت معاونت پژوهش در سطح استان برای رفع چند معضل اصلی انجام  شود و به زودی این طرح ها اجرائی می شود، یک طرح در زمینه سالمندی، یک طرح در زمینه آگاهی و همکاری و مشارکت در خصوص مرگ مغزی و پیوند اعضا ، طرح سوم که در سطح ملی انجام خواهد شد ثبت سامانه کشوری برنامه درمان حاد سکته های مغزی است که قرار است کل کشور را پایش کنیم.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14238