printlogo


کارشناس فضای مجازی:
وزارت ارتباطات هیچ طرحی برای شبکه ملی اطلاعات ندارد / پهنای باند خارجی منبع درآمد دولت است
کد خبر: 14266
کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه وزارت ارتباطات هیچ طرحی برای شبکه ملی اطلاعات ندارد، گفت: پهنای باند خارجی منبع درآمد دولت است.
  حجت‌الاسلام محمد کهوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: ایجاد و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از خواسته‌های اصلی دلسوزان نظام است به‌طوری‌که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر روی آن تأکید کرده است.

وی در خصوص دلایل عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات بیان داشت: منافع مالی سرشاری که درزمینهٔ پهنای باند خارجی نصیب دولت می‌شود موجب شده است که طرح راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات عملیاتی نشود.

کهوند افزود: نفوذ در نهادهای تصمیم‌ساز موضوع دیگری است که موجب شده هیچ‌گاه اجرای شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان یک ضرورت تلقی نشود و علاوه بر این روحیه استقلال‌طلبی در بین مسئولان دولتی وجود ندارد.

وی در تشریح شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات 4 لایه دارد که شامل محتوا، خدمات، شبکه اتصال و زیرساخت است.

کهوند افزود: در بین این لایه‌ها محتوا که کاملاً واضح و مشخص است اما قطعی اینترنت نشان داد که به چه میزان در شبکه اتصال مشکل داشتیم.

وی تأکید کرد: علاوه بر این درزمینهٔ سیستم‌عامل و برنامه‌نویسی نیز با توجه به تأکیدات دلسوزان نظام هیچ کاری انجام‌نشده است.

کارشناس فضای مجازی به حفره‌های امنیتی در قرارداد اینترنت کشور اشاره کرد و گفت: دربند قرارداد اینترنت درزمینهٔ رمزنگاری متأسفانه طوری عمل شد که کلید این رمزنگاری در دست آمریکا است.

وی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت نیز به علت سوء مدیریت مشکل‌داریم درحالی‌که توانایی این کار در کشور وجود دارد.

کهوند با انتقاد از وزارت ارتباطات ابراز داشت: این وزارتخانه هیچ طرحی برای شبکه ملی اطلاعات ندارد و ادعای صورت گرفته مبنی بر پیشرفت 80 درصدی از سوی وزارت ارتباطات صحیح نیست.

وی افزود: در حوزه شبکه ملی اطلاعات نیازمند مدیریت جهادی هستیم و قطعاً حمایت از دانشمندان بومی در این زمینه نتیجه‌بخش خواهد بود.

کارشناس فضای مجازی بیان داشت: دولت درزمینهٔ شبکه ملی اطلاعات مقررشده است طرح بدهد که باید این طرح با پیوست فرهنگی همراه باشد.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14266