printlogo


استاندار قم: پرستاران نقشی ویژه در تحقق برنامه‌های نظام سلامت دارند
کد خبر: 14965
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت مقام پرستار، انتظاراتی که بیماران از پرستاران دارند را موردتوجه قرار داد و افزود: جامعه پزشکان و پرستاران وظیفه بسیار خطیری در تحقق برنامه‌های نظام برای عدالت درمانی به عهده دارد.

وی نام‌گذاری ولادت حضرت زینب(س) به‌عنوان روز پرستار را موردتوجه قرار دارد و بابیان این‌که این نام‌گذاری نشان از دلسوزی و جایگاه پرستاران در جامعه اسلامی دارد، افزود: رسالت پرستاران در کمک به التیام دردهای بیماران فراتر از وظایف دولتی و اداری است.

وی اضافه کرد: در چنین روزی انتظار از مسئولان این است که نقش مدیریتی خود را نسبت به قشر زحمت‌کش پرستاران ایفا کرده و آن‌ها را از مزایای متناسب با سختی کارشان بهره‌مند سازند.

سرمست با تاکید بر این‌که تحقق برنامه‌های نظام سلامت در گرو تعامل هماهنگ و فعال همه بخش‌هاست، ادامه داد: اگر پرستاران نقش خود را ایفا نکنند، وظایف حوزه سلامت تا حد زیادی بر زمین خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: امروز حس نابرابری و تبعیض در بین پرستاران وجود دارد و مسئولان وظیفه‌دارند تا در کنار تلاش برای حل مسائل مالی، منزلت این عزیزان را آن‌چنان‌که باید احیا کنند.

در پایان این آیین، از تعدادی از پرستاران مراکز درمانی قم قدردانی شد.

در حال حاضر ۲ هزار پرستار در ۶ بیمارستان دولتی شامل کامکار عرب‌نیا، شهدا، حضرت معصومه(س)، شهید بهشتی، ایزدی و نکویی خدمت می‌کنند.

یک هزار پرستار نیز در بخش غیردولتی شامل بیمارستان‌های خصوصی،‌ خیریه،‌ ۶۰ درمانگاه و پنج مرکز جراحی محدود در حال خدمت‌رسانی هستند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14965