printlogo


آیت الله سید احمد خاتمی:
تنها راه چاره اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است/حضور آمریکا در هرجایی برابر با توطئه است
کد خبر: 15075
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضور آمریکا در هر جای عالم به معنای حضور توطئه است، گفت: باید تا آخرین نفر آمریکایی ها با سیلی از عراق اخراج شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه اگر مدیریت حاج قاسم سلیمانی نبود امروز همچنان داعش در عراق حضور داشت، اظهار داشت: یکی از ویژگی های حاج قاسم سلیمانی که رهبری بر آن تاکید داشتند این بود که عاشق بی‌قرار شهادت بود و اشک می‌ریخت که چرا از قافله شهدا عقب‌مانده است و در روزهای اخیر بی‌تابانه از شهادت می‌گفت و از مقام معظم رهبری درخواست کرد برای شهادتش دعا کند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سه واژه قرآن در واژه مقابل مقاومت است، گفت: واژه اول واژه وهن، یعنی به معنای ضعف جسمی و روحی است که در جنگ وهن همان واژه ضعف روحی است.
وی ادامه داد:واژه دوم ضعف است؛ فرهنگ نمی‌توانیم فرهنگ مقابل مقاومت است و واژه سوم به این معنی که تسلیم دشمن شدن است.

سردار سلیمانی سردار مقاومت بود
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی سردار مقاومت بود، ابراز داشت: ادبیاتی که دیروز و امروز در بین مردم و مسئولین تکرار می‌شود و اول از همه رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند ادبیات انتقام است.

مسئولین مصمم به انتقام هستند
وی افزود: دست‌نوشته‌هایی هم که امروز در دست دارید همین سخن است؛به شما این بشارت را می‌دهم که مسئولین مصمم به انتقام هستند.
عضو خبرگان رهبری عنوان داشت: آمریکایی‌ها پیغام دادن که همان اندازه‌ای که ما انجام دادیم انتقام بگیرید که مسئولین در پاسخ اعلام کرده‌اند هر طور که بخواهیم انتقام خواهیم گرفت.

این انتقام، انتقام مقدس است
وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن در این خصوص، گفت: این ادبیات، ادبیات قرآن است؛ این انتقام، انتقام مقدس است، انتقام مقدسی که دشمن را باید سرجای خود بنشاند و باید با انتقام جانانه  آمریکا را از این جنایات مأیوس کرد.
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: این همه عقده بخاطر چیست، اینها از چه چیزی عقده دارند، بسیج مردمی عراق چه کرده که مورد هجمه هواپیماهای نظامی آمریکا قرار می گیرد، حاج قاسم سلیمانی چه کرده که این چنین شهادتی بزرگ نصیب او می شود شهادت به دست شقی‌ترین آدم ها و آدم نماهای دنیا.
وی اضافه کرد: قرآن به صراحت پاسخ می دهد جرمشان ایمان است، جرمشان خداباوری است.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: انتقام از ایمان است انتقامی که از ایران اسلامی می گیرند بخاطر حاکمیت دین است بخاطرآن است که آرمان الهی داریم ما می خواهیم دین خدا و قانون خدا در دنیا حاکم باشد.
وی افزود: تمام دعوای ما با دشمنان بر سر همین یک جمله است؛ ما می گوییم خدا، دین و ارزش های الهی حاکم شود دشمنان اسلام این را بر نمی‌تابند و توطئه می کنند و ما هم در مقابل آنها می ایستیم؛ ملت ایران 40سال ایستاده و مقاومت می کند  و خسته نشده ولی دشمنان را خسته کرده است.

دشمنان بسیار هزینه می کنند اما این هزینه به ضرر آنهاست
آیت الله خاتمی بیان داشت:  دشمن در این راه هزینه ها می کند ولی به تعبیر قرآن ناکام است؛ خیلی خرج می کنند ولی این خرج ها به ضرر آن‌ها تمام می شود؛ ابتدای سال جاری رهبری در مشهد فرمودند عربستان در تدارک تأسیسات هسته ای است ما ناراحت نیستیم اما انشالله این تأسیسات به دست نیروهای  حزب الله خواهد افتاد.

دشمنان از هیچ توطئه و برنامه ریزی کوتاه نمی آید
وی با اشاره به اینکه آیا بالاخره این‌ها موفق می شوند یا نه، گفت: قرآن می گوید دشمنان شما کوتاه نمی آیند و تمام تلاش خود را به کار می برند تا معنویت، ارزش ها و نور خدا را خاموش کنند.
استاد برجسته حوزه با اشاره به وعده خداوند و ائمه در قران و احادیث در خصوص حاکمیت اسلام در آینده نزدیک در دنیا، تصریح کرد: قرآن به صراحت وعده می دهد که این ها ناکام هستند و به یاری خداوند دین آینده جهان دین اسلام ناب محمدی است.
وی ادامه داد: نه تنها در آینده دراز مدت بلکه در کوتاه مدت هم همه‌جا نشانه های پیروزی را خواهیم دید.
آیت الله خاتمی بیان داشت: امروز حلقه مقاومت این چنینی در کشورهای منطقه شکل گرفته است که امیدواریم همه این ها پیش مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.

تنها راه چاره اخراج آمریکایی ها از منطقه است/حضور آمریکا در هرجایی مساوی با توطئه است
وی با اشاره به اینکه راه چاره در این مقطع هیچ جزء اخراج امریکایی ها از منطقه نیست ، تأکید کرد: حضور آمریکا در هر جای عالم به معنای حضور توطئه است حضور دولت آمریکا در هر جایی یعنی به وجود آمدن توطئه در آن منطقه است؛هر جا که این جنایتکاران رفتند به دنبال سلطه بودند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: طرحی در مجلس عراق است، از حزب اللهی های مجلس عراق می‌خواهیم به این طرح رای دهند تا یک آمریکایی در عراق نماند؛ تا وقتی آمریکایی ها در عراق باشند آن‌ها امنیتی ندارند.

باید تا آخرین نفر آمریکایی ها با سیلی از عراق اخراج شوند
وی افزود: باید تا آخرین نفر از آمریکایی ها با سیلی از عراق اخراج شوند؛ حیات حاج قاسم سلیمانی حیات مبارکی بود و شهادت او هم باید این چنین باشد و خون پاک او موجب خواهد شد هیچ آمریکایی در عراق نماند.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15075