printlogo


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
کشورهای محور مقاومت خونخواه سردار سلیمانی هستند/مردم جز به درک واصل شدن ترامپ رضایت نمی‌دهد/ 36 پایگاهی نظامی آمریکا زیر برد موشک‌ها ایران
کد خبر: 15095
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی با اشاره به اینکه 36 پایگاهی نظامی آمریکا در منطقه زیر برد موشک‌ها ایران است گفت:کشورهای محور مقاومت خونخواه سردار سلیمانی هستند که در اختیار ما نیست و مردم جز به درک واصل شدن ترامپ رضایت نمی‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری شامگاه امروز طی سخنرانی در مسجد فاطمی محله نیروگاه قم اظهار کرد: مردم نیروگاه همیشه پای انقلاب ایستاده‌اند و همواره در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشتند اما این منطقه از نظر اقتصادی از مناطق محروم قم است البته رویکرد محرومیت‌زدایی در منطقه آغازشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی مجلس افزود: دولت در ماجرای افزایش قیمت بنزین بی‌تدبیری کرد و برنامه‌ای را که باید در 5 سال اجرا می‌کرد یک‌شبه و به‌صورت غافلگیرانه اجرا کرد و باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد، سال 96وقتی طرح استیضاح رئیس‌جمهور را مطرح کردم بسیاری از نمایندگان مجلس با تهدید و تطمیع دولت رأی خود را پس گرفتند نماینده یا باید دهانش را ببند یا جیبش را! وقتی  نماینده‌ وامدار باشد مجلس ناکارآمد می‌شود.

وی گفت: البته در این چهل سال پیشرفت‌های بسیار زیادی داشتیم این نظام و انقلاب ناکارآمدِ نبوده است.

مردم عاشق سردار سلیمانی بودند

ذوالنوری ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی هم جزی از مسئولان بود اما مردمی که بعضاً از مسئولان متنفر هستند بعد از شنیدن خبر شهادت سردار به‌صورت خودجوش به خیابان هار ریختند و معابر را سیاه‌پوش کرده و به عزاداری پرداختند این به این خاطر بود که حاج قاسم با عشق کار می‌کرد، ولایتمدار بود و اسیر دنیا نبود در گمنامی زندگی می‌کرد اگر روزی مسئولان مانند سردار سلیمانی کارکردند حتی اگر کمبودهایی وجود داشته باشد از مشکلات عبور می‌کنیم.

نماینده مردم قم خاطرنشان کرد: مردم از فساد و تبعیض ناراحت هستند از کمبودها ناراحت نیستند می‌گویند اگر نیست برای همه نباشد اگر هست برای همه باشد، کمیته‌ای در مجلس تشکیل‌شده تا بررسی  شود این یارانه معیشتی که دولت می‌گوید به چه کسانی داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس ابراز کرد: شهید قاسم سلیمانی از 18 سالگی در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و در 21 سالگی فرمانده تیپ شدند سردار محبوب دل‌ها بود مهران 3بار اشغال شد دریکی از اشغال‌ها برای آزادسازی به 70 گردان نیاز بود اما این تعداد نیرو وجود نداشت تا اینکه امام پیامی صادر کردند مهران باید آزاد شود سردار سلیمانی گفت محور قلاویزان با من،  سردار رضایی به او گفت نیروی برای تو باقی نمانده سردار سلیمانی گفت من یک گردان گریه کن دارم از همان ابتدا حاج قاسم با معنویت کارش را شروع کرد.

اگر سردار سلیمانی نبود ناموس مملکت به تاراج می رفت

ذوالنوری تصریح کرد: آمریکا به همراه اسرائیل به دنبال ایجاد یک خاورمیانه جدید بودند که این خاورمیانه دو محور داشت یکی حذف جمهوری اسلامی ایران و دیگری محور شدن اسرائیل در خاورمیانه اما سردار سلیمانی و هم‌رزمانش در محور مقاومت اجازه این کار را ندادند هدف اصلی همه درگیرهای در منطقه، جمهوری اسلامی ایران بود اما سردار نگذاشت این اتفاق بیفتد.

وی گفت: آمریکا 8 تریلیون دلار برای حضور در منطقه هزینه کرده درحالی‌که اگر ما تمام تلاشمان را انجام دهیم 20میلیارد دلار در یک سال صادرات نفت داریم یعنی آمریکا 400برابر صادرات یک‌ساله نفت ایران در منطقه خرج کرده اما همه این 8 تریلیون دلار که در منطقه هزینه شد باوجود تلاش‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی بی‌نتیجه ماند.

نمایند مردم قم تأکید کرد: آن‌هایی که می گویند ما در سوریه و عراق چه می‌کنیم باید برانند داعش 120 هزار زن مسلمان، مسیحی و ایزدی را به‌عنوان برده جنسی به اروپا صادر کرد و فروخت، اگر سردار سلیمانی نبود چه اتفاقی در داخل کشور می‌افتاد چه بلایی سر ناموس مملکت می‌آمد؟

مردم جز به درک واصل شدن ترامپ رضایت نمی‌دهد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس گفت: مردم ایران جز به درک واصل شدن ترامپ که دستور این حمله را صادر کرد راضی نخواهند شد، بعد از شنیدن خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی  بیش از 3 ساعت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور وزارت اطلاعات و سپاه جلسه برگزار کرد.

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران نیروهای نظامی آمریکا در منطقه تروریست هستند

ذوالنوری گفت: دراین جلسه 3 محور موردبررسی قرار گرفت، بررسی ابعاد این حادثه ، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران نیروهای نظامی آمریکا در منطقه تروریست هستند ، همچنین تدابیری که شورای امنیت ملی می‌تواند اتخاذ کند تا جواب این حرکت آمریکا داده شود، ما دنبال جنگ نیستیم و جمهوری اسلامی از جنگ استقبال نمی‌کند ما جنگ را شروع نمی‌کنیم اما نمی‌گذاریم کرامت و حیثیت ملت ایران ضایع شود.

نماینده مردم قم افزود: مردم ما نگران هستند و می‌گویند به‌سرعت انتقام گرفته شود ما سرعت را کنار نمی‌گذاریم اما عجله هم نمی‌کنیم حساب‌وکتاب خواهیم کرد به شکلی عمل خواهیم کرد که کمترین مشکل برای مردم و بیشترین خسارت و تلفات به دشمن وارد کند ، مکان، زمان و هدف عملیات در اختیار ما است و اسیر فضاسازی‌های آمریکا نخواهیم شد.

وی بیان کرد: 36 پایگاه نظامی آمریکا از نزدیک‌ترین آن در بحرین و دورترین آن در دیگو گارسیا زیر بردهای موشک‌های ما است آمریکا از عمل خود پشیمان خواهد شد اضطراب و دلهره آن‌ها شروع‌شده است آمریکا تصور نکند آرامش پیدا خواهد کرد.

کشورهای محور مقاومت خونخواه سردار سلیمانی هستند که در اختیار ما نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس تصریح کرد: حاج قاسم متعلق به ما نیست قاسم سلیمانی سیدالشهدای شهدای مدافع حرم است حاج قاسم  برای تمام جبهه مقاومت و در جهان است، مردم افغانستان، سوریه، لبنان ، عراق و یمن دیدند که ناجی آن‌ها شهدای مدافع حرم با محوریت حاج قاسم سلیمانی بود آنها می‌دانند  اگر حاج قاسم سلیمانی نبود چه بلایی سر ممالک اسلامی می‌آمد آن‌ها همه منتقم خون حاج قاسم سلیمانی هستند که این دیگر در اختیار ما نیست خونخواهان حاج قاسم سلیمانی محدود به کشور ما نییت ترامپ گفت برای آسایش آمریکایی‌ها این کار را انجام داده اما بداند با این کار دیگر روی آرامش را نخواهد دید و کابوس و بحران آمریکائی‌ها شروع شد.

نماینده مردم قم گفت: در تمام جهان جبهه مقاومت و جهان اسلام که نظام سلطه و آمریکا بغض داشتند و به سردار سلیمانی عشق می ورزند ایستاده‌اند که انتقام بگیرند، امروز یک نماینده  مجلس اهل سنت شرق کشوربه من گفت اولین جایی که در ایران به خونخواهی سیدالشهدا قیام کرد سیستان بوده است ما اهل سنت این منطقه آماده‌ایم زیر پرچم مقام معظم رهبری اولین گروهی باشیم که به خونخواهی حاج قاسم سلیمانی حرکت کنیم

ذوالنور تصریح کرد:  مسیحیان عراق برای سردار مراسم برگزارمی کنند و می‌گویند ما برای شما مرثیه نمی‌خوانیم زیرا شما به ما حماسه را یاد دادید ما از شما یاد گرفتیم به استقبال شهادت برویم.

وی افزود: رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم تا خودروی حامل سردار سلیمانی که در آن به شهادت رسید و بدنش اربن اربا شد به ایران بیاید و در موزه نگهداری شود.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15095