printlogo


فرمانده انتظامی قم:
مجرمین سایبری در استان بین 14 تا 18 سال سن دارند/ حل مشکلات ترافیکی نیازمند همکاری همه مسئولان است
کد خبر: 15925
سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به رشد جرایم سایبری در استان، گفت: مجرمین جرائم سایبری در استان بین 14 تا 18 سال سن دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث چند هفته اخیر در کشور، اظهار داشت: مردم متدین و انقلابی قم بار دیگر در آزمونی دیگر موفق و سربلند بیرون آمدند و نشان دادند که در مسیر آرمان‌های انقلاب و رهبری حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور باشکوه مردم انقلابی قم در تشییع پیکر سپهبد حاج قاسم سلیمانی نشان داد که مردم قم به آرمان‌های انقلاب و شهدا پایبند بوده و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود.

سردار آقاخانی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت 10 ماهه نیروی انتظامی استان قم پرداخت و بیان داشت: در 10 ماهه امسال شاهد کاهش یک‌درصدی سرقت نسبت به ده‌ماهه سال گذشته بودیم و علاوه بر این در سرقت‌های مهم نیز با 3 درصد کاهش روبرو بودیم.

وی افزود: درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر با 40 درصد افزایش کشفیات روبرو بودیم به‌طوری‌که 7 تن مواد مخدر کشف‌شده و 32 باند نیز در این زمینه متلاشی‌شده است.

فرمانده انتظامی قم بابیان این‌که مبارزه با سوداگران نیز افزایش داشته است، گفت: امسال 10 درصد نسبت به مشابه سال گذشته در دستگیری قاچاقچیان رشد داشتیم و انشالله این روند ادامه خواهد داشت.

وی حل مشکلات ترافیکی را خواستار شد و ابراز داشت: درزمینهٔ ترافیکی در داخل شهر وضعیت مناسبی نیست که باید مسئولان امر وارد شوند چراکه نیروی انتظامی به‌تنهایی نمی‌تواند در این زمینه عمل کند.

سردار آقاخانی بابیان این‌که در تصادفات درون و بیرون شهری با افزایش 3 درصدی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: از مجموع تصادف‌های 81 درصد خسارتی، 1 درصد فوتی و 18 درصد جرحی بوده است و علاوه بر این 86 درصد تصادف‌ها در داخل شهر بوده است.

وی ادامه داد: درزمینهٔ مقابله با کالای قاچاق شاهد افزایش 26 درصدی در تشکیل پرونده قاچاق را داشتیم و میزان دستگیری‌ها نیز 134 درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی افزود: درزمینهٔ جرایم سایبری نیز شاهد افزایش 197 درصدی بودیم که در این میان توان کشف پلیس فتا 81 درصد افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: سنین مجرمین در این زمینه بین 14 تا 18 سال است و علاوه بر این 42 هزار فقره مشخصات کارت‌های بانکی از این متهمان کشف‌شده است.

سردار آقاخانی در خصوص شکسته شدن شیشه برخی از بانک‌ها در هفته‌های گذشته نیز گفت: فردی که اقدام به این کار می‌کرده دستگیرشده که کارتن‌خواب و از معتادان متجاهر بوده است.

وی ادامه داد: این شخص 20 مورد سابقه داشته که در کمتر از 24 ساعت دستگیرشده و اصلاً ساکن قم نیز نبوده و از استان‌های هم‌جوار به قم آمده بود که دستگیر شد.

سردار آقاخانی برنامه‌های پیش رو این نهاد نظامی را موردتوجه قرارداد و گفت: در هفته‌های پیش رونیز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش خواهیم داشت و بر اساس قانون انتخابات نیروی انتظامی مسئول حفاظت از صندوق‌ها را بر عهده خواهد داشت.

وی به ایام تعطیلات نوروزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این ایام نیز پلیس برقراری امنیت و آرامش در استان را وظیفه‌ای خود می‌داند تا شهروندان بتوانند با خیالی آسوده به مسافرت بروند.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15925