printlogo


تعارض قوانین کار حفظ حریم شهری را با مشکل مواجه کرده است
کد خبر: 15946
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، موسوی شهردار منطقه یک عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران، گفت: بر اساس قوانین موجود حریم نقاط بلافصل پیرامون شهر تهران است که مدیریت آن برعهده شهرداری تهران است.

وی افزود: ما در موضوع حریم هم قانون تقسیمات شهری را داریم و هم چند قانون دیگر و همین موضوع باعث شده است که این تعارض قوانین دست تصمیم گیران و مدیران شهری را ببندد.

موسوی ادامه داد: برای مثال قیام شهر نباید شهر می شده است اما به واسطه وجود دو قانون متعارض یکدیگر این شهر بعد از افزایش جمعیتش به شهر تبدیل شده و امروز مشکلات ناشی از آن را می بینیم.

شهردار منطقه یک تهران گفت: تا زمانی که قوانین یک دست نشود نمی توان یک مدیریت یکپارچه را در حریم شهر متصور باشیم. امروز حریم برای شهر تهران یک تهدید محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته اگر این حریمی چه خودش تهدید است به صورت درست مدیریت شده و دسترسی هایی برای آن در نظر گرفته شود می تواند به یک فرصت خوب تبدیل شود.

موسوی افزود: ما امروز هنوز منتظریم تا طرح ساختاری حریم شهر تهران به تصویب برسد و دلیل این امر هم این است که ما برای حفظ و مدیریت حریم نیازمند همکاری همه بازیگران این عرصه هستیم.

شهردار منطقه یک شهر تهران ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که حریم شهر تهران روز به روز گسترده تر می شود و متاسفانه برخلاف قوانین موجود امکانات رفاهی مثل آب و برق به این حریم ها داده می شود.

وی گفت: یکی از مشکلات ما این است که نگاه ما بخشی نگر بوده در حالی که باید از نگاه جزیره ای پرهیز کرده زیرا تهران یک پایتخت بوده و منطقی نیست که با آن برخوردهای چندگانه صورت گیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: تسریع در تصویب و ابلاغ طرح جامع و پهنه بندی حریم از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید یادمان برود که تقویت اقتدار مدیران حریم یک موضوع لازم و حیاتی است تا بتوان با تخلفات این حوزه برخورد کنند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15946