printlogo


تاملی بر یک جریان سازی کاذب؛
به نام مراجع به کام سیاسیون!
کد خبر: 16334
نکته حائز اهمیت ارتباط دادن حضور موسی پور در حوزه انتخابیه قم به بیوت مراجع عظام تقلید است که در روزهای اخیر از سوی برخی طرفداران دولت و رئیس مجلس بارها تکرار شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  در روزهای اخیر حضور حجت‌الاسلام موسی پور در حوزه انتخابیه قم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی شد، هرچند که از دوره‌گردی‌های مساجد و مراسم‌های مذهبی وی در این ایام به نظر می‌رسید که حضورش از قم برای انتخابات قطعی باشد اما به‌هرحال برای شوی انتخاباتی هم که شده بهتر تصمیم این بود که وی در میانه راه تصمیم نهایی خود را برای حضور در قم بگیرد.

از سوی دیگر وی در حوزه انتخابیه قم به‌نوبه خود می‌تواند تنور انتخابات را داغ‌تر بکند البته نه در بین مردم بلکه در بین سیاسیونی که تنها هدفشان ضربه زدن به شورای هماهنگی اصولگرایان است.

حال این سیاسیون می‌توانند طرفداران دولت و رئیس مجلس باشند و یا برخی به‌اصطلاح سیاسیونی که تنها ژست سیاسی بودن می‌گیرند و دوست دارند بیشتر دیده شوند.

در این میان موضوعی که حائز اهمیت است ارتباط دادن حضور وی در حوزه انتخابیه قم به بیوت مراجع عظام تقلید است که در روزهای اخیر از سوی برخی طرفداران دولت و رئیس مجلس بارها تکرار شده است.

فارغ از این‌که افرادی اقدام به این کارکرده‌اند که در سال‌های نه‌چندان دور شدیدترین توهین‌ها و انتقادات را علیه موسی پور داشته‌اند، نکته قابل‌تأمل ارتباط دادن دعوت از وی به مراجع عظام تقلید است که با توجه به شناختی که از مراجع عظام وجود دارد قطعاً نادرست و کذب است چراکه ایشان حتی در انتخابات ریاست جمهوری که به‌مراتب از درجه اهمیت بالایی نسبت به انتخابات مجلس برخورد است اصل بی‌طرفی را حفظ می‌کنند و انتخاب را حق قانونی مردم می‌دانند.

هرچند که در صورت تکرار چنین ادعاهایی قطعاً واکنش بیوت مراجع را شاهد خواهیم بود اما سؤال اصلی اینجاست که به چه میزان منافع مادی و سیاسی افراد برایشان مهم و ارزشمند است که دست به دامن چنین دروغ‌هایی می‌شوند تا بلکه بتوانند اندکی اعتبار و وجهه برای کاندیدای موردنظرشان جلب کنند.

آیا بهتر نبود به‌جای دروغ بستن به بیوت مراجع و یا به عبارت ساده‌تر هزینه کردن از مراجع علناً می‌گفتند که وی موردحمایت رئیس مجلس یا این‌که هم‌فکر و هم‌عقیده او است،

به‌هرحال انتظار می‌رود افراد و جریان‌های سیاسی در رفتارها و جریان سازی‌های خود حداقل انصاف وامانت داری را نگه‌دارند یا لااقل دروغ نگویند.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16334