printlogo


کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:
نماینده مجلس باید ظرفیت بهره‌برداری از اختیارات نمایندگی را داشته باشد
کد خبر: 16431
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم به نماینده عاقل رأی دهند نه نماینده‌ای که وعده‌هایی می‌دهد که در حیطه وظیفه و اختیاراتش نیست.
حجت الاسلام حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگارقم فردا، اظهار کرد: با توجه به اختیارات وسیعی که  نماینده گان مجلس دارند طبیعتاً کسانی باید وارد مجلس شوند که ظرفیت بهره برداری از این اختیارات را داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نقش اساتید پزشکی در دانشگاه این است که هویت جراحی، ضرورت جراحی را با وسایل جراحی را  در محیط دانشگاه بیان کند و کار اجرایی جراحی در دانشگاه انجام نمی شود و بیماری در دانشگاه به عنوان مخاطب وجود ندارد اما پزشک در مطلب و بیمارستان با واقعیت علمی با بیمار برخورد دارد کار نماینده مجلس مانند آن استاد دانشگاه و کار دولت کار آن پزشک در بیمارستان است.

 نمایندگان مجلس وظایف کلان ملی دارند

  وی تصریح کرد: یکی از اشتباهات بزرگی که وجود دارد این است که خود مردم در این اشتباه سهیم هستند جای استاد دانشگاه و جراح اتاق جراحی را جابجا می کنند مردم به اشتباه از نمایندگان مجلس انتظار آسفالت محله هایشان و بردن امکانات خاص به محله و استان حوزه انتخابیه را دارند در حالی که این امور وظیفه شهرداری و شورای شهر است نه نمایندگان مجلس، نمایندگان مجلس وظایف کلان ملی دارند.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: وقتی انتخابات مجلس به سمتی برود که وظایف نماینده مجلس به وظایف یک عضو شورای شهر تقلیل پیدا کند طبیعتاً چه به دروغ و چه به صحت چه با منابع فاسد و چه با منابع سالم و توزیع ناسالم کاندیداها وعده های دروغ  به مردم می دهند که باعث می شود عاقل ها به مجلس نروند بلکه وعده دهنده ها وارد مجلس شوند.

وی گفت: منابع فاسد در اینجا اشراف پولداری هستند که به کاندیدای مجلس پول میلیاردی می دهند تا بتواند برخی از وعده های سطحی و ساده خود را پوشش دهد و زمانی که وارد مجلس شد مصوبات را به نفع اشرافی که در اقلیت هستند و علیه عموم مردم و نظام تصویب کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: منابع سالمی که توزیع آن‌ها ناسالم است آن منابعی است که نماینده مجلس بودجه ای به مسئولان اجرائی می دهد در حالی که در حیطه اختیارات یک نماینده مجلس نبوده، که در اینجا باید گفت وقتی نماینده این کار را انجام داد دیگر نمی تواند به این مسئول اجرایی نظارت کند.

مردم تقاضای سطحی از نمایندگان مجلس نداشته باشند

غفاری فر تأکید کرد: به صورت کلی باید نامزدهای مجلس تقوا داشته باشند و انقلابی باشند اما این به صورت کلی مطرح است چه بسا که ظاهر این کاندیدا انقلابی باشد اما سر بزنگاه خطا می کند پس باید مردم دقت داشته باشند به چه کسی رأی می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: نماینده مجلسی که طرح استیضاح را به خاطر وعده ها و بودجه‌هایی که برای حوزه انتخابیه خود دریافت می کند پس می گیرد و عملاً رشوه دریافت می کند به درد مجلس نمی خورد این ها سطحی نگری است اگر حوزه وی استحقاق بودجه بود نیاز به این کارها نبود و باید در قالب قانون بودجه را دریافت می کرد اگر استحقاق بودجه را نداشت باید بررسی کرد دولت بودجه کدام پروژه ملی را لغو کرده و به حوزه این نماینده اختصاص داده ند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: از مردم درخواست می کنیم از کاندیداها و نمایندگان مجلس تقاضای رفع و رجوع مسائل سطحی و شهری را نداشته باشند و کاندیداها هم وعده هایی که وظیفه آن‌ها نیست ندهند اگر مردم به این سمت بروند نماینده یا مجبور است از مسئولان باج بگیرد یا به مفسدان اقتصادی باج بدهد که اگر این چنین شد نماینده دیگر نماینده ملت نیست و نمی تواند بر مدیران اجرائی و دولت نظارت کند.

انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16431