printlogo


معاونت فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف قم مطرح کرد:
افزایش معنویت در جهان با برگزاری اعتکاف/حضور پیکر شهید گمنام یا مدافع حرم در مراسم اعتکاف امسال
کد خبر: 16529
معاونت فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف قم با اشاره به اینکه اعتکاف باعث افزایش معنویت در جهان می شود، گفت: امسال با هماهنگی های صورت گرفته سعی شده است در ویژه برنامه مکتب حاج قاسم پیکر یک شهید گمنام و یا شهید مدافع حرم هم در بین معتکفین آورده شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین سیدباقر تکیه ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در ساختمان ستاد اقامه نماز برگزار شد با اشاره اینکه اعتکاف در روحیه مردم بسیار تاثیر دارد، اظهار داشت: شعار امسال اعتکاف «اعتکاف تجلی معنویت و اخلاق منتظران» است.
وی ادامه داد: در اعتکاف هدف این است که معتکفین با خواندن قرآن،ادعیه و... با خدای خود خلوت کنند.
معاونت فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف قم با اشاره به برخی برنامه های اعتکاف امسال، گفت: سرور عارفان(شعر خوانی، مداحی و..)، صحیفه دل(قرائت بخش های مختلف صحیفه سجادیه)، سیمای منتظر(سخنرانی با موضوع اخلاق)، مکتب حاج قاسم(معرفی شخصیت دینی و عبادی شهید قاسم سلیمانی)، اعتکاف، معنویت و گام دوم انقلاب اسلامی(ترسیم وظیفه اجتماعی معتکفین)، سوگواره حضرت زینب(س)، ویژه برنامه ام داوود، پیمان ایمان(عهدنامه پایانی معتکفین)، محفل نور، چشمه معرفت، غرفه های فرهنگی مشاوره و...، یادمان شهدای مدافع حرم و سفره مومنانه از عناوین برنامه های مختلف در اعتکاف امسال است.
وی بیان داشت: امسال با هماهنگی های صورت گرفته سعی شده است در ویژه برنامه مکتب حاج قاسم پیکر یک شهید گمنام و یا شهید مدافع حرم هم در بین معتکفین آورده شود.
حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به برخی برنامه های مقدمه ای اعتکاف، خاطرنشان کرد: قبل از شروع اعتکاف با مراجع دیدار خواهیم داشت.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های دیگر آموزش آنلاین خادمین توسط استاد قرائتی و آموزش مبلغین اعتکاف و برگزاری نمایشگاه تخصصی اعتکاف و همکاری با بسیج هنرمندان می باشد.
معاونت فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف قم با اشاره به کارگروه فضای مجازی، گفت: اطلاع رسانی و ارتباط معتکفین از طریق این کارگروه ها انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: به دلیل نقش اعتکاف در معنویت جهان در جنبه بین المللی هم دیدارهایی انجام گرفته است تا اعتکاف در برخی کشور های دیگر هم توسعه داده شود.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16529