printlogo


رئیس ستاد اقامه نماز قم خبر داد:
برگزاری همایش تجلیل از واقفین و خیرین مسجد ساز در قم
کد خبر: 16535
رئیس ستاد اقامه نماز قم از برگزاری همایش تجلیل از واقفان و خیرین مسجد ساز در روز ۱۴ اسفندماه در استان قم خبرداد و گفت: خیرین و واقفان مسجد ساز در این همایش در سه سطح تجلیل می‌ شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد خامه یار پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برپایی نماز جماعت در ایام نوروز، اظهار داشت: ستاد اقامه نماز در استانداری تشکیل شده است و وظیفه نظارت بر اجرای نمازجماعت را دارد.

وی ادامه داد: این نظارت در چهار سطح در ایام نوروز برگزار خواهد شد که سطح اول بازدید از هتل ها و اقامتگاه های زیرنظر ستاد اقامه نماز؛ سطح دوم بازدید از بوستان ها و خیمه های نماز برپاشده توسط هلال احمر خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز قم افزود: در سطح سوم بازدید از نمازخانه های مدارس و مکان های اقامتی نوروز و در سطح چهارم  بازدید از نمازخانه های مجتمع های بین راهی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در استان قم 170 مجتمع بین راهی وجود دارد که نمازخانه این مجتمع ها مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

خامه یار با اشاره به اینکه گشت های نوروزی از 5اسفند ماه شروع خواهد شد، گفت: اقامه نماز جماعت در دو نوبت ظهر و شب با کمک شهرداری برگزار خواهد شد البته امسال تلاش شده است تا در مکان های شلوغ نماز جماعت صبح هم برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد:کارگروهی با حضور ده نهاد از جمله سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، ستاد اقامه نماز و استانداری تشکیل شده است تا کمبود ها و ضعف ها بررسی و رفع شود .

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد:با توجه به برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در این راستا امسال 100 برنامه و نشست دانش آموزی برگزار شده است و 200 نشست دیگر تا پایان سال در نظر گرفته شده است.

وی افزود:  14 اسفندماه برای اولین بار همایش تقدیر از واقفان و خیرین مسجد ساز با حضور بزرگانی از حوزه های علمیه در جامعه مدرسین برگزار خواهدشد که در این مراسم در سه سطح از افرادی تقدیر و تجلیل خواهد شد.

خامه یار عنوان کرد: سطح اول ویژه کسانی است که یک مسجد را از ابتدا تا انتها ساخته اند که در این سطح تاکنون 14 نفر معرفی شده اند؛ سطح دوم ویژه افرادی است که به توسعه و بازسازی مساجد پرداخته اند و سطح سوم نیز برای کسانی که همت ویژه ای برای اقامه نماز در مسجد  داشته اند هرچند تمکن مالی چندانی در این جهت نداشته اند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/16535