printlogo


شهردار قم:
۵۰ تن زباله بعد از کرونا به پسماند قم اضافه شد/خط جدید شستشو در آرامستان ایجاد شد
کد خبر: 17349
شهردار قم با اشاره به ایجاد خط جدید شستشویی اموات در آرامستان، گفت: روزانه در قم 700تن پسماند تولید می شود که بعد از شیوع بیماری کرونا 50تن به آن اضافه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل ده کمیته برای مقابله با بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: این کمیته ها شامل کمیته‌های کشتارگاه‌ها، آرامستان ها، آتش‌نشانی، فضای سبز و زیباسازی، تاکسی‌رانی و اتوبوسرانی و سازمان میادین است.
وی ادامه داد: در کمیته آرامستان ها یک خط جدید شستشو راه اندازی شده است که امروز بحث تفکیک خواهر و برادر در آن انجام خواهد شد.
شهردار قم بیان داشت: با توجه به اینکه شهر یک موجود زنده است و با وجود بیماری کرونا در شهر ، اما کمیته خدمات شهری با جدیت بحث گل آرایی و در خت کاری را در شهر انجام می دهد.
وی عنوان داشت: قبل از بیماری کرونا روزانه در قم 700تن پسماند و زباله تولید می شد که بعد از شیوع بیماری کرونا 50تن هم به آن اضافه شده است که این مسئله را کمیته پسماند پیگیری می کند.
سقائیان نژاد با بیان انجام اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حد وسیع برای همشهریان قمی عنوان کرد: از دیروز 50 بنر و هزار آویز در زمینه پیشگیری و آموزش همشهریان در سطح شهر نصب‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: کمیته تاکسیرانی و اتوبوسرانی هرشب بحث ضدعفونی و میکروب زایی را انجام می دهد و یک سیستم شستشو جدید هم در شهر راه اندازی خواهیم کرد.
شهردار قم با اشاره به اینکه دفن بیماران کرونایی رایگان بود و از امروز افراد مشکوک به کرونا هم رایگان شده است، گفت: با مصوبه شورای شهر قم، 500 میلیون تومان برای بخش خدمات شهری جهت خرید ماسک و دستکش پرسنل پیش‌بینی‌شده است.
وی با بیان اینکه ستاد پیش‌بینی و آموزش همگانی در ورودی‌های شهر کارش را از امروز شروع می‌کند، افزود: اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای داخل خانه‌ها نیز انجام‌شده که ازجمله آن‌ها برگزاری مسابقات در خانه‌ها از طریق سیستم‌های مجازی است.
سقائیان نژاد در خصوص آخرین وضعیت دفن افراد کرونایی در آرامستان نیز گفت: هنوز اشکلات شستشو و تطهیر و ورود افراد موردبحث است اما  سعی کرده‌ایم که این مسائل ساماندهی شود،  مشکلات قبلی پایدار شده و به دنبال مدیریت مشکلات پیش‌بینی‌شده هستیم.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17349