printlogo


شهردار قم در پیامی به زبان انگلیسی خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه دارویی آمریکا علیه ایران شد
کد خبر: 17577
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سید مرتضی سقائیان نژاد در این پیام آورده‌است: پیامی برای شما دارم، برای کسانی که به انسانیت اهمیت می‌دهند و کسانی که به حقوق بشر توجه می‌کنند، چه تفاوتی میان رویکرد " ترامپ" و " ویروس کرونا" نسبت به ملت ایران وجود دارد؟ هر دو مردم ایران را می‌کشند.

وی به عنوان شهردار شهری که مردم آن بیشترین آسیب‌ها را براثر شیوع کرونا متحمل شده‌اند، اضافه کرده‌است: سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را یک همه‌گیری جهانی مشخص کرده‌است و تاکنون ما همه‌گیری که قابل‌کنترل باشد را ندیده‌ایم، واژه همه‌گیری را نباید سبک یا بدون احتیاط به کاربرد، این واژه‌ای می‌باشد که اگر نادرست از آن استفاده شود ممکن است سبب ایجاد وحشت غیرمنطقی شده یا این باور را ایجاد کند که مبارزه با آن تمام‌شده است و سبب ایجاد درد و رنج غیرضروری شود.

سقائیان نژاد دراین پیام تصویری افزوده‌است: ما قبلاً همه‌گیری که توسط ویروس کرونا ایجادشده باشد را ندیده بودیم و این نخستین همه‌گیری است که توسط یک کرونا ویروس ایجاد شده‌است، هم‌اکنون بیش از ۱۷۰ هزار بیمار در بیش از ۱۵۷ کشور جهان وجود دارد و ۵ هزار نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی در ادامه آورده است: همچنین هزاران نفر نیز برای زندگی‌شان در بیمارستان‌ها مبارزه می‌کنند،در روزها و هفته‌های پیش رو ما منتظر دیدن مبتلایان و فوتی‌ها هستیم و کشورهایی که تحت تأثیر قرارگرفته‌اند بیشتر خواهند شد و طبق ارزیابی سازمان بهداشت جهانی این ویروس همه‌گیری و تهدیدی برای عموم است.

شهردار قم دراین پیام اضافه کرده‌است: همچنین این مساله روی عملکرد سازمان بهداشت جهانی و آنچه را کشورها باید انجام دهند نیزتأثیر ندارد، اولویت کنونی سازمان بهداشت جهانی علیه همه‌گیری ویروس کرونا صدور تجهیزات بدون هیچ تبعیض، محدودیت و یا انحصار است، دسترسی به تجهیزات پزشکی هیچ مرزی و هیچ تفاوتی را نمی‌شناسد.

دربخش دیگری از پیام شهردار قم آمده‌است:‌ ویروس کرونا یک چالش جهانی است که نیازمند یک‌راه حل جهانی می‌باشد، اما ایرانی‌ها حتی در مسیر از بین بردن ویروس کرونا نیز با تبعیض روبرو هستند، اعلام همه‌گیری جهانی ویروس کرونا زیر سایه تحریم‌ها بی‌معنی است، افزایش حداکثری تحریم‌های غیرانسانی دارو و تجهیزات بهداشتی علیه ملت ایران توسط ترامپ در زمان سرایت ویروس کرونا، نفرت و وحشی‌گری ترامپ را علیه بشریت تأیید می‌کند.

وی ادامه داده است: شکست همه‌گیری ویروس کرونا اگر بیماری درونی ترامپ معالجه شود، ممکن است، تبعیض علیه دسترسی ملت ایران به دارو و تجهیزات پزشکی یک جنایت برای بشریت است، لطفاً اجازه بدهید ملت ایران به دارو و تجهیزات پزشکی دسترسی پیدا کند، دارو و تجهیزات پزشکی را به ایران به‌صورت آزادانه ارسال کنید.

بر اساس آخرین آمار شمار مبتلایان به بیماری کرونا درکشور به ۱۶هزار و ۱۶۹ تن رسید، خوشبختانه پنج‌هزار ۳۸۹ تن از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند وه ۹۸۸ نیز جان خود را از دست داده اند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17577