printlogo


۳۰ پایگاه غربالگری و ۱۰۰۰ تخت نقاهتگاهی بیماران کرونا توسط ارتش در قم مستقر می‌شود
کد خبر: 17627
استاندار قم از استقرار ۳۰ پایگاه در سطح استان به‌منظور پایش و غربالگری بیماران و افراد مشکوک به کرونا توسط ارتش خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست در حاشیه بازدید فرمانده نزاجا از بیمارستان سیار شهید هجرتی ارتش در پردیسان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تسلیت شهادت امام کاظم(ع) و تبریک سال جدید اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا مخاطراتی برای مردم استان ایجاد کرده که با همدلی و همکاری همشهریان قطعاً از این شرایط عبور می‌کنیم.

وی با تشکر از خدمات نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: ما از مردم تقاضا داریم در خانه بمانند تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را کنترل کنیم و اجازه افزایش صدمات جبران‌ناپذیر را ندهیم.

استاندار قم با بیان اینکه ارتش از ابتدا با استقرار بیمارستان سیار و ضدعفونی شهر به کمک ما آمد، ابراز کرد: 1000 تخت نقاهتگاهی توسط ارتش برای استان قم پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم این تخت‌ها بیشتر جنبه احتیاطی پیداکرده تا اینکه بخواهیم از آن استفاده کنیم.

وی از استقرار 30 پایگاه در سطح استان به‌منظور پایش و غربالگری بیماران و افراد مشکوک‌ به کرونا توسط ارتش خبر داد و افزود: همشهریان پیش از مراجعه به بیمارستان‌ها می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها از وضعیت خودآگاه شوند و با قرنطینه خانگی بیماری را شکست دهند.

سرمست با تأکید بر همکاری ارتش در کنترل ورودی‌های شهر قم یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی با استقرار در ورودی‌های شهر خودروها را ضدعفونی کرده و به ارائه خدمات مشاوره‌ای به هم‌وطنان خواهند پرداخت.

وی با ابراز نگرانی از افزایش پیک بیماری در استان به‌واسطه تعطیلات 14 روزه نوروزی اضافه کرد: مردم باید از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و باید قرنطینه خانگی را تقویت کنیم تا شاهد کاهش حجم بیماری باشیم.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17627