printlogo


راه اندازی گسترش مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها و پاسگاه ها
کد خبر: 17673
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: از مجموع پرونده‌هایی که در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری استان مورد بررسی قرار گرفت بیش از ۸۴ درصد از پرونده‌ها منجر به مصالحه و سازش شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سرهنگ مهرداد حاجی زاده ،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار کرد: امروزه در کنار تغییرات سریع و گسترده اجتماعی، پلیس نیز متناسب با مأموریت‌های خود با اتکاء به علوم جدید، نیروهای متخصص و تجارب سالیان متمادی، گامی بلند به سوی مقابله با وقوع و فراوانی جرائم برداشته است، چنان که مشهود است بخش وسیعی از علل وقوع جرم و بزهکاری در قلمرویی قرار می‌گیرد که مستقیم و غیر مستقیم از طریق ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره مددکاری اجتماعی و روان درمانی قابل پیشگیری است.

وی افزود: همواره پایدارترین نظام‌های دولتی از حیث امنیت ملی، نیرومندترین شبکه‌های خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطح جوامع خویش پوشش داده و آثار درخشان آن را در امنیت پایدار کسب نموده اند، یکی از اقدامات مهم پلیس راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه هاست، این دوایر مشاوره که درتمام کلانتری‌های استان قم نیز دایر هستند بسیاری از پرونده‌ها را بدون دخالت دادگاه حل و فصل کرده و بسیاری از خانواده‌ها را از متلاشی شدن باز داشته و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.

حاجی زاده عنوان کرد: پارسال تعداد یک هزار و ۷۵۰ نفر با درخواست خدمات مشاوره فردی به مرکز مشاوره و مددکاری و مشاوره مستقر در کلانتری‌های استان قم ارجاع شد؛ از مجموع پرونده‌هایی که در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری استان مورد بررسی قرار گرفت بیش از ۸۴ درصد از پرونده‌ها منجر به مصالحه و سازش شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم بیان کرد: با تلاش کارشناسان اداره مشاوره آرامش پارسال، تعداد ۶ هزار و ۲۴ مورد خدمات مشاوره روانشناختی، یک هزار و ۴۴۷ مورد خدمات روان سنجی، ۳۸۹ مورد خدمات مددکاری اجتماعی و ۷۱۴ مورد مشاوره حقوقی-انتظامی به مراجعین ارائه شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران کلانتری‌ها باچندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غم‌های مردم تغییر داده است.

سرهنگ حاجی زاده تصریح کرد: اداره مشاوره آرامش استان قم هر روز به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و ... است و شهروندان می‌توانند همه روزه در ایام نوروز از ساعت ۷ تا۱۴ و به این اداره واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب درمانگاه حضرت زینب (س) – ساختمان معاونت اجتماعی- اداره مشاوره آرامش حضور و یا با شماره تلفن‌های ۳۶۶۰۶۰۸۵ یا ۲۱۸۲۲۵۵۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17673