printlogo


شیمیدُر قم گلزن‌ترین تیم لیگ برتر بسکتبال ایران
کد خبر: 17683
تیم بسکتبال شیمیدُر قم عنوان گلزن‌ترین تیم مرحله مقدماتی رقابت‌های فصل 99 – 1398 لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در شرایطی که فصل 99 – 1398 مسابقات لیگ برتر بسکتبال مردان ایران با رقابت 14 تیم برای مدت 26 هفته دیدارهای رفت و برگشت توسط فدراسیون بسکتبال برنامه‌ریزی شده بود، تیم شیمیدُر عنوان گلزن‌ترین تیم مرحله مقدماتی آن را به خود اختصاص داد.

 

رتبه سومی شیمیدُر با 42 امتیاز از 24 بازی

این در حالی است که این دوره از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور با رقابت 14 تیم استارت خورد اما در هفته‌های پایانی دیدارهای مرحله مقدماتی با کناره‌گیری عجیب و قریب تیم توفارقان آذرشهر، تعداد تیم‌ها به 13 تیم کاهش یافت و تیم‌ها به جای 26 بازی در نهایت با 24 مسابقه به کار خود پایان دادند.

 

بسکتبال قم بعد از 8 سال در لیگ برتر

اتفاق ویژه برای قمی‌های علاقمند به بسکتبال این بود که بعد از سال 1390 که تیم جهش‌ترابری آخرین نماینده قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی بسکتبال ایران یعنی لیگ برتر بود و با سقوط به دسته پائین‌تر به کار خود پایان داد، در این دوره از مسابقات لیگ برتر تیم شیمیدُر به نمایندگی از قم به میدان رفت.

 

شیمیدُر قوی‌ترین خط حمله مرحله مقدماتی

شیمیدُر با هدایت محمدرضا اسلامی فصل را بسیار خوب آغاز کرد و با توجه به رتبه‌ای که در جدول رده‌بندی به دست آورد، در واقع مرحله مقدماتی لیگ برتر را با رتبه‌ای مطلوب به پایان رساند، تیمی که با وجود مواجهه با محدودیت بازیکن در این فصل سرانجام عنوان گلزن‌ترین تیم لیگ را از آن خود کرد.

 

رتبه سوم شیمیدُر بعد از شهرداری و پتروشیمی

نماینده بسکتبال استان قم در مرحله مقدماتی این دوره از بازی‌های لیگ برتر رتبه سوم را به خود اختصاص داد، در شرایطی که تیم شهرداری گرگان با 22 برد، 2 باخت و 46 امتیاز در صدر ایستاد، پتروشیمی بندر امام با 19 برد، پنج باخت و 43 امتیاز مکان دوم را در اختیار گرفت و شیمیدُر قم با 18 پیروزی، 6 باخت و 42 امتیاز در مکان سوم جدول ایستاد.

 

خط حمله شیمیدُر قوی‌تر از صدرنشین لیگ

نکته قابل توجه و حائز اهمیت این است که تیم شیمیدُر قم در مرحله مقدماتی 1935 گل در مجموع 24 مسابقه به ثمر رساند و با این عملکرد عنوان گلزن‌ترین تیم لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد، در حالی که تیم ششم جدول یعنی آویژه صنعت پارسا مشهد با 1856 گل در رده دوم تیم‌های گلزن لیگ بعد از شیمیدُر قرار گرفت.

در این رتبه‌بندی تیم رده پنجمی مهرام تهران با 1835 گل زده عنوان سوم گلزن‌ترین تیم‌های مرحله مقدماتی را کسب کرد، تیم رده دوم جدول یعنی پتروشیمی بندر امام با 1823 گل زده در رده چهارم جای گرفت، اکسون تهران با 1777 گل زده پنجم شد و نکته عجیب این است که تیم صدرنشین شهرداری گرگان با 1757 گل زده عنوان پنجمین تیم گلزن لیگ را نصیب خود کرد.

 

جدال شیمیدُر با پارسا مشهد در پلی‌آف

شیمیدُر قم با کسب رتبه سوم جدول رده‌بندی حریف تیم رده ششمی آویژه صنعت پارسا مشهد در مرحله پلی‌آف شده است و برای عبور از این مرحله باید برنده سه مسابقه از پنج بازی پیش‌بینی شده سازمان لیگ باشد، در حالی که برنامه بازی‌ها هنوز به دلیل شیوع کرونا توسط فدراسیون اعلام نشده است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17683