printlogo


گلریزان برای مبارزه باکرونا درقم تاطرح تقدیرازخانواده‌های مدافعان سلامت
کد خبر: 17996
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، قرائت دعا در شب نیمه‌شعبان، فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه شعبان، دعوت به پویش «در خانه با قرآن بمانیم»، لزوم تجهیزات بهداشتی نانواییها ،اجرای طرح ابتکاری تقدیر از خانواده جهادگران سلامت و فرونشست مرگبار میدان کشاورز همچنان در دست بررسی؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.

کمک آیت‌الله وحید خراسانی به تیم بهداشت و درمان، غربالگری ۷۸۲۵ مادر باردار، شناسایی ۱۱ هزار نیازمند پیگیری فوری کرونا، جمع‌آوری ۲۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی به کادردرمانی وآسیب دیدگان،تقدیر استاندار ازهمراهی خوب مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی،غربالگری سلامتی مسافران قمی پس ازبرگشت از سفر،توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی درمناطق کم‌برخوردار،هنرمندان قم در پویش «درخانه بمانیم»،گلریزان یک میلیارد تومانی برای مبارزه باکرونا، پیگیری وضعیت سلامت خانواده بیماران بهبودیافته کرونایی، چهار مورد مسمومیت الکلی، مشارکت ۶۰ پزشک متخصص درطرح مطب درخانه، کاهش ۶۵ درصدی مصرف بنزین، اجرای طرح منع ورود افراد غیربومی درتمام بخش‌های قم، اجرای طرح ابتکاری تقدیر از خانواده جهادگران سلامت، قطع سهمیه ۲۱ نانوایی متخلف، تاکید استاندار بر تسریع در بهره برداری از فاز نخست مترو و بسکتبال قم پس از ۱۰ سال در آستانه قهرمانی؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.

توصیه آیت‌الله وحید برای خواندن دعای فرج در نیمه‌شعبان

آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، با توصیه‌ای معنوی به مردم برای رفع کرونا گفت: توصیه می‌شود همه راس ساعت ۱۱ شب نیمه‌ شعبان، دعای «الهی عظم البلاء…» را بخوانند.

دراین توصیه معنوی آمده‌است: ابواب رحمت خداوند متعال، درشب نیمه شعبان بر روی بندگان باز است؛ امیدواریم با توسّل به حضرت ولی‌عصر(عج) رحمت واسعه پروردگار، شامل حالمان شده و این بلا رفع شود.

جمع‌آوری ۲۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی به کادر درمانی و آسیب‌دیدگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم؛ با قدردانی از مشارکت خیرین، مردم و گروه‌های جهادی استان در مقابله با بیماری کرونا گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای کمک به کادر درمانی و افراد آسیب‌دیده در استان جمع‌آوری‌شده است.

بیژن سلیمان‌‍پور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان قم، همکاری مردم با دولت در مقابله با بیماری کرونا را چشمگیر دانست و افزود: عملکرد کادر درمانی و دقت نظر پزشکان در معالجه بیماران بسیار خوب بوده است.

دعوت به پویش «در خانه با قرآن بمانیم»

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با صدور پیامی ضمن دعوت از مردم برای شرکت در پویش «در خانه با قرآن بمانیم» گفت: در این ایام که مردم شریف مجبور به خانه نشینی هستند؛ فرصت خوبی حاصل شده است تا با فراغ بال انس بیشتری با کلام خدا بگیریم که این ارتباط معنوی آرامش بخش دل‌هاست.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در این پیام آورده است: در این روزها که جهان با یک ابتلای عمومی درگیر است و مردم با ترس از بیماری فراگیر کرونا و مشکلات حاصل از آن، مثل مشکلات اقتصادی و از دست دادن عزیزان مواجه هستند، تنها راه چاره صبر و رعایت مسائل بهداشتی است و خداوند به صابران مژده داده است.

تمدید تعطیلی مرکزهای آموزشی تا ۲۰ فروردین

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید تعطیلی تمام مرکزهای آموزشی استان قم تا بیستم فروردین‌ماه جاری خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: مهدهای کودک، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حوزوی قم تا بیستم فروردین‌ماه تعطیل هستند. 

قم در اعلام و پیشگیری ویروس کرونا پیشتاز است

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: قم پیشتاز در شناخت ویروس کرونا و اعلام و پیشگیری از آن بود و حوزه و روحانیت نیز در این قضیه پیشتاز بودند و در همه کارها و اقدامات خود نظریات کارشناسان را چه در بحث قرنطینه و چه در سایر تصمیمات اعلامی مدنظر داشته‌است.

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار محمد ترکمان مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، با بیان این‌که حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد و در داد و ستد فرهنگی و اجتماعی حضوری جدی و فعال داشته باشد، افزود: هویت روحانیت در کنار هویت فرهنگی و مشاوره ای و دینی یک هویت خدمتگزار و امداد رسان نیز بوده است.

تامین تجهیزات بهداشتی نانوایی‌ها       

فرماندار قم، با بیان این‌که تجهیزات بهداشتی نانوایی‌های قم تامین شود، گفت: عملکرد اتحادیه نانوایی‌ها در توزیع و تامین ماسک ضعیف است و درصورتی‌که این اتحادیه توانایی لازم را نداشته باشد، باید از ظرفیت داروخانه‌ها بهره ببریم.

مرتضی حیدری در جلسه ستاد بسیج ملی مبارزه با کرونا افزود: ۱۲ هزار ماسک تاکنون در نانوایی‌ها توزیع‌ شده است که فقط نیاز پنج روز آنان را برطرف می‌کند.

کمک آیت‌الله وحید خراسانی به تیم بهداشت و درمان

آیت الله حسین وحیدخراسانی از مراجع تقلید، بیش از یک هزار ماسک N۹۵ و همچنین ۲۰۰ دست لباس سرهمی ویژه بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی قم اهدا کرد.

این مرجع تقلید به منظور کمک به ریشه کن کردن ویروس کرونا این تجهیزات پزشکی را به تیم بهداشت و درمان قم اهدا کرد.

قرائت دعا در شب نیمه‌شعبان

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شب نیمه شعبان برای موفقیت کادر درمانی و پزشکی کشور دست به دعا بر خواهیم داشت، خداوند متعال به برکت وجود ائمه اطهار(ع) این بلایی که تمام بشریت را در حیرت و سردرگمی قرار داده یاری خواهد کرد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در پیام ویدیویی که به مناسب قدردانی از کادر درمانی و طلاب جهادی مراکز درمان کرونایی استان قم منتشر کرده، افزوده است: دین ما عقلانیت است و ما در کنار توصیه‌های پزشکی که مردم آن را رعایت می‌کنند و در خانه می‌مانند تا بقیه مردم آسیب نبینند، گنجینه گران‌بهایی از ادعیه را نیز داریم که باید از آن‌ها بهره ببریم.

حوزه به ۲۰ محور درخصوص شبهات درباره کرونا پاسخ بگوید

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ۲۰ محور در پاسخگویی به شبهات، سئوالات و کج‌اندیشی‌ها درباره کرونا احصا شده است که حوزه باید به این شبهه‌ها پاسخ بگوید.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست علمی فقه معاصر افزود: ستاد حوزوی حوادث و بحران با همراهی طلاب و نیروهای جهادی حوزه در سطح کشور شکل گرفت و طلاب وارد فضای اجتماعی و همدلی و گره گشایی از مشکلات شده‌اند.

تقدیر استاندار از همراهی خوب مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

استاندار قم، با صدور پیامی از همراهی و مشارکت عموم شهروندان و نهادها در اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ویژه عمل به در خانه ماندن در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) تقدیر کرد.

بهرام سرمست هفته گذشته دراین پیام آورده‌است: طرح فاصله گذاری اجتماعی که از اواخر هفته گذشته و با هدف کاهش اجتماعات و تسریع در قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور آغاز شده است، به شکل مطلوب و با مشارکت و هم افزایی عمومی قابل تقدیری در سطح استان نیز در حال اجراست.

غربالگری ۵۸۲ هزار تَن توسط هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم، با اشاره به ایجاد و مشارکت ۱۸ پایگاه هلال‌احمر در مبادی ورودی و خروجی استان، برای اجرای طرح ملی غربالگری کرونا گفت: تاکنون ۵۸۲ هزار و ۴۸۳ تن در قالب این طرح توسط تیم‌های هلال‌احمر غربالگری سلامت شدند.

محمد گلفشان در گفت‌وگویی، با ارائه گزارشی از اجرای طرح ملی غربالگری کرونا در این استان افزود: از تاریخ ۹ اسفند ۹۸ تا ۱۲ فروردین سال ۹۹، از ۱۵۰ هزار و ۸۵۸ دستگاه خودروی در حال تردد در مبادی ورودی و خروجی قم غربالگری انجام‌شده است.

غربالگری ۷۸۲۵ مادر باردار

تمدید بخشنامه دورکاری کارکنان دولت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: دوسوم کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی استان قم تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری به‌صورت دورکاری خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمدرضا گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق دستورالعمل جدید سازمان اداری استخدامی کشور، دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی تا بیستم فروردین‌ماه جاری تمدیدشده است.

فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه‌شعبان

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن مقدس، فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های فرهنگی و معنوی نیمه شعبان است.

یونس عالی‌پور درجلسه ستاد تسهیلات زائران با موضوع نیمه شعبان افزود: اگرچه کشور درگیر ویروس کروناست، اما فرصت مهمی در تبیین آموزه‌های فرهنگی و دینی در قالب فضای مجازی فراهم‌ شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم؛ با بیان این‌که از هفت هزار و ۹۰۰ مادر باردار در قم، هفت هزار و ۷۸۲ تن غربال شدند، گفت: از این تعداد ۲۱۵ نفر نشانه‌های مشکوک داشتند و از این مادران ۷۰ تن به پزشک ارجاع شدند و ۱۱ تن نیاز به بستری داشتند.

محمدرضا قدیر روز جمعه (دیروز) در گفت وگویی، با بیان این‌که قم از نظر غربالگری سلامت در منطقه سبز قرار دارد، افزود: ۷۴ درصد مردم قم تحت غربالگری قرار گرفته اند.

غربالگری سلامت ۷۳ درصد جمعیت قم  

سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:  ۹۷۲ هزار و ۸۹۱ تن از ساکنان شهر قم معادل ۷۳ درصد به‌صورت فعال توسط مراقبان سلامت غربالگری و در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت‌شده‌اند.

شناسایی ۱۱ هزار نیازمند پیگیری فوری کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، از شناسایی و رسیدگی فوری به ۱۱ هزار و ۷۳۶ بیمار مشکوک به ویروس کووید ۱۹ در این استان خبر داد.

سیامک محبی روز جمعه (دیروز) در گفت‌وگویی افزود: تا به این لحظه ۴۸۵ هزار و ۱۸۸ تن از مردم استان قم در سامانه سلامت https://salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

ضرورت ثبت‌نام در سامانه سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر ضرورت مشارکت همه قمی‎ها به منظور ثبت نام در سامانه سلامت گفت: تا این لحظه ۴۶۸ هزار و ۵۱۸ تن از مردم قم در این سامانه ثبت نام کرده اند.

سیامک محبی در گفت وگویی افزود: از همشهریان می خواهیم که در این سامانه ثبت نام کنند و در راستای مبارزه با این ویروس کمک تیم های بهداشتی باشند.

غربالگری سلامتی مسافران قمی پس از برگشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با هشدار نسبت به سفرهای غیرضرور گفت: وضعیت سلامتی کسانی که به مسافرت رفته‌اند، درصورت بازگشت به استان، غربالگری می‌شود.

محمدرضا قدیر درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: عمل به توصیه‌های پزشکی و قرنطینه خانگی در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا ضروری است.

فرونشست مرگبار میدان کشاورز همچنان در دست بررسی

جلسه بررسی ابعاد حادثه نشست میدان کشاورز که به دلیل نشست زمین و سقوط ۲ دستگاه خودرو در گودال هفت متری ناشی از آن، منجر به جان باختن ۳ عضو یک خانواده قمی در بامداد چهارم فروردین ماه جاری شد؛ با حضور استاندار قم برگزار شد و با تاکید بر ادامه بررسی علت‌های آن پایان یافت.

بهرام سرمست استاندار قم در این جلسه، با اشاره به حادثه مذکور گفت: باید دلایل این حادثه به سرعت مشخص و تمهیداتی اندیشیده شود تا چنین حادثه‌ای به هیچ وجه دوباره تکرار نشود.

کنترل مبادی ورودی شهر

فرمانده انتظامی استان قم، با تاکید بر ضرورت استمرار قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره شیوع کرونا گفت: نیروی انتظامی مبادی ورودی شهر را در روز طبیعت به‌شدت کنترل می‌کند.

عبدالرضا آقاخانی افزود: برای کنترل ورودی‌های قم، ۵۰ تیم عملیاتی به منظور جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی مستقر شدند و در درون استان نیز ۱۳ اکیپ سیار از سوی راهور به شناسایی خودروهای غیربومی پارک شده در قم و تماس با مالکان آنان اقدام کردند.

کاهش مصرف کاغذ و تردد در شهر از هدف‌های مدیریت سبز در دارایی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم گفت: کاهش استفاده از کاغذ و تردد در سطح شهر از دستاوردهای اجرای خزانه‌داری الکترونیک در استان است که هر ۲ از مصادیق حمایت از محیط‌زیست و مدیریت سبز می‌باشد.

عادل علیپور در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به این‌که خزانه‌داری الکترونیک یکی از مصادیق مدیریت سبز است، افزود: با اجرای خزانه‌داری الکترونیک در استان، مراجعه رابطان دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها و خزانه معین استان برای وصول مطالبات و پیرو آن، استفاده از کاغذ در آن نزدیک به صفر رسیده است.

توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ۱۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار قم توزیع شد که با این اقدام پویش ملی «احسان سلامت» ستاد اجرایی فرمان به طور رسمی در کشور آغاز شد.

محمد ترکمان در گفت وگویی افزود: این پویش ملی به همت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت، از قم شروع شده است و پس از آن، این طرح در پنج  استان دیگر از جمله مازندران و گیلان نیز اجرا می‌شود.

هنرمندان قم به پویش «در خانه بمانیم» پیوستند

انجمن های هنری استان قم، با صدور اطلاعیه ای ضمن تاکید بر همراهی با مدافعان سلامت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از پیوستن جامعه هنری قم به پویش «در خانه بمانیم» خبر داد.

در این اطلاعیه آمده‌است: انجمن‌های هنری قم نیز همراه با سایر اقشار فهیم قم به پویش «درخانه بمانیم» و «کتاب بخوانیم» پیوسته و اقدامات و فعالیت های خود را از طریق فضای مجازی پی گرفته  ودربخش‌هایی نیز به یاری مدافعان سلامت پرداخته‌است.

آمادگی برای احتمال افزایش ابتلا به کرونا

استاندار قم گفت: این استان تاکنون عملکرد مطلوبی در زمینه کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته است، ولی باید آمادگی کامل برای احتمال افزایش ابتلا به کرونا در قم همچنان وجود داشته باشد.

بهرام سرمست در ستاد پیشگیری هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم، با تاکید بر هم افزایی بخش های مردمی و دولتی در مسیر مدیریت مبارزه با بیماری کرونا افزود: بسیج همه ظرفیت ها در دستور کار مدیریت استان است.

گلریزان یک میلیارد تومانی برای مبارزه با کرونا     

رئیس ستاد کمک‌های مردمی قرارگاه کریمه اهل بیت(ع) قم گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در گلریزان مجازی ویژه مبارزه با کرونا جمع آوری شده‌است که انتظار داریم این رقم تا ۱۰ برابر افزایش یابد.

محمود پارچه باف در حاشیه بازدید آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور از این قرارگاه افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و فشار به قشرهای گوناگون مردمی، این ستاد در تلاش است تا علاوه بر اقدام‌های لازم در مقابله با کرونا، بخشی از کمک ها را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

پیگیری وضعیت سلامت خانواده بیماران بهبودیافته کرونایی

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت سلامت و درمان بیماران بهبودیافته کرونایی قم و همچنین غربالگری و ارائه آموزش های بهداشتی به خانواده این بیماران پیگیری می شود.

سیامک محبی در گفت وگویی افزود: با هماهنگی های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی، اطلاعات افراد ترخیص‌شده یک ماه گذشته بیمارستان ها جمع آوری و پس از بررسی های لازم اطلاعات در سامانه سیب معاونت بهداشت وارد شد.

چهار مورد مسمومیت الکلی

بازپرس ویژه قتل دادسرای مرکز قم گفت: مسمومیت الکلی در قم تنها ۴ تن بود که متاسفانه ۲ تن از آن‌ها بر اثر استفاده از مشروبات الکلی در این استان جان خود را از دست دادند.

احمد عظیمی افزود: با توجه به تبلیغات مسموم فضای مجازی که با هدف تخریب اعتقادات مردم و به دور از مبانی علمی، به‌صورت گسترده انجام‌گرفته، در برخی استان‌ها شاهد استفاده گسترده از مشروبات الکلی برای مقابله با ویروس کرونا و متعاقب آن مسمومیت و فوت افراد بوده‌ایم.

وی ضمن هشدار نسبت به خطرات ناشی از مسمومیت الکلی از مردم قم خواست: ضمن خودداری از توجه به تبلیغات غیرعلمی فضای مجازی، با رعایت قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی که مورد تایید متخصصان است به شکست این ویروس منحوس کمک کنند.

مشارکت ۶۰ پزشک متخصص در طرح «مطب در خانه» 

رییس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: ۶۰ پزشک متخصص قمی در گام دوم طرح «مطب در خانه» مشارکت دارند و از طریق فضای مجازی اقدام به مشاوره و پاسخگویی به بیماران می‌کنند.

سیدحسن عادلی در گفت‌وگویی افزود: در گام نخست اجرای طرح «مطب در خانه»، ۳۳ پزشک متخصص استان حضور داشتند که در این ایام اقدام به مشاوره و پاسخگویی از طریق پیام‌رسان واتساپ می‌کردند.

کاهش ۶۵ درصدی تصادف‌ها در نوروز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: با اجرای طرح نورروزی سال جدید از ۲۴ اسفندماه ۹۸ تا نهم فروردین ماه جاری، میزان تصادفات در این استان به طور مسانگین ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

محمد شهیدی در گفت وگویی افزود: در مدت اجرای طرح نوروزی سال ۹۹، ۳۲۱ ماموریت به دنبال حوادث ترافیکی در قم به این مرکز اعلام شده است که نسبت به آمار سال گذشته در همین بازه زمانی ۶۲ درصد در تصادفات شهری و ۷۰ درصد در تصادفات جاده ای کاهش نشان می دهد.

کاهش ۸۲ درصدی مسافران نوروزی جابجا شده با ناوگان عمومی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۰ فروردین‌ماه ۹۹، حدود ۱۸ هزار و ۴۷۰ مسافر در قم توسط ناوگان عمومی جابجا شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است.

محمدحسن کلهری در گفت‌وگویی افزود:  بدون شک یکی از عوامل اصلی انتقال و شیوع ویروس کرونا، سفرهای برون‌شهری و بین استانی است که توجه هموطنان برای اجتناب از سفرهای غیرضروری در این ایام قابل‌تقدیر است.

کاهش ۶۵ درصدی مصرف بنزین

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده ‎های نفتی منطقه قم گفت: مصرف بنزین از نوروز ۹۹ تاکنون نسبت به مدت مشابه در نوروز ۹۸، ۶۵ درصد کاهش‌یافته که نشان‌دهنده توجه مردم به رعایت دستورات و الزامات بهداشتی و عدم تردد و سفر است.

سید محمود طاهری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مصرف بنزین در اسفندماه ۹۸ نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷،  ۴۵ درصد و نسبت به بهمن‌ماه، ۳۵ درصد کاهش داشته است.

اجرای طرح منع ورود افراد غیربومی در تمام بخش‌ها

رییس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: به‌منظور اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی،‌ طرح منع ورود افراد غیربومی در تمام بخش‌های پنجگانه استان اجرا می‌شود.

جواد ایل سعادتمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصمیم‌گیری‌های گرفته‌شده و به‌منظور حفظ سلامت مردم، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام مناطق استان به‌ویژه طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه جاری با جدیت اجرا می‌شود و از رفت‌وآمد مردم و ورود افراد غیربومی به بخش‌های مرکزی،‌ کهک، جعفریه، سلفچگان و خلجستان جلوگیری می‌شود.

اجرای طرح ابتکاری تقدیر از خانواده جهادگران سلامت

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: طرح ابتکاری«حامیان سلامت» به منظور تقدیر از خانواده جهادگران عرصه سلامت که ایثارگرانه مشغول خدمت به بیماران کرونایی و مقابله با شیوع این بیماری هستند، در قم اجرایی شد.

محمد مصباحی در گفت وگویی افزود: در این طرح، جوانان و مسئولان جمعیت هلال احمر قم در حرکتی زیبا و خودجوش و در راستای تکریم انسان هایی که برای کمک به سایرین و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها در این روزهای کرونایی ایثارگرانه به یاری مردم شتافتند، قدردانی خود را اعلام می کنند.

قطع سهمیه ۲۱ نانوایی متخلف

مدیر گروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، بابیان این‌که ۶ بار تمام فضای شهری قم ضدعفونی شده است، گفت: حدود ۲۰ هزار بازرسی بهداشتی از مشاغل گوناگون در قم انجام‌شده که نتیجه بخشی از این بازرسی‌ها قطع سهمیه ۲۱ نانوایی متخلف در این استان بوده است.

نرگس جعفری در گفت‌وگویی، با اشاره به بخشی از فعالیت‌های سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای گندزدایی از نقاط مختلف استان افزود: با مشارکت نیکوکاران ۵۰ تُن هیپو کلریت سدیم،  هزار و ۷۰۰ لیتر پروکسان،۳۰۰ کیلو ویرکن اس، ۵۰۰ لیتر الکل و هشت تُن دی اکسید کلر برای گندزدایی تهیه‌شده است.

تاکید استاندار بر تسریع در بهره‌برداری از فاز نخست مترو

استاندار قم، بابیان این‌که متروی قم یک طرح بسیار مهم و تاثیرگذار برای عمران شهری است، گفت: تحرک و تسریع در اجرای این طرح نیازمند قابلیت و توانمندی‌های مدیریتی و حمایت‌های فرابخشی است.

بهرام سرمست در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم افزود: با توجه به سوابق عملیاتی و تجربیات سرپرست جدید سازمان قطار شهری انتظار داریم در تسریع این طرح و بهره‌برداری از آن با نهایت تلاش، برنامه‌ریزی و برقراری تعامل و همکاری با مدیران استان هرچه سریع‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/17996