printlogo


آن روی کرونا!
کد خبر: 18013
در بسیاری از کشورها مانند چین، ایتالیا و چند کشور نیروهای نظامی با دستور نظامی وارد عمل شده و خدماتی را برای بیماران انجام می‌دهند، اینجا در ایران خبری از دستور و حکم برای خدمت‌رسانی به بیماران نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ویروس کرونا امروز در صدر اخبار دنیا قرارگرفته و روزی نیست که خبرهای مختلفی از شیوع آن گرفته تا تحقیق بر روی درمان و اقدامات پیشگیرانه کشورهای مختلف برای مقابله با آن مخابره نشود.

فارغ از نوع اقدامات پیشگیرانه‌ای که کشورهای مختلف برای مقابله با آن در پیش می‌گیرند، واکنش مردم و همدردی آن‌ها با بیماران نیز در کشورهای مختلف با یکدیگر فرق دارد.

اگر از اقدامات غیرانسانی و غیراخلاقی کشورهایی مانند انگلستان و ایتالیا که درمان افراد سالخورده به این بیماری را انجام نمی‌دهند و معتقدند امکانات باید در اختیار جوان‌ترها قرار بگیرد، واکنش مردم کشورمان در زمان شیوع این بیماری در نوع خود بسیار جالب و کم‌نظیر بوده است.

درحالی‌که در بسیاری از کشورها مانند چین، ایتالیا و چند کشور نیروهای نظامی با دستور نظامی وارد عمل شده و خدماتی را برای بیماران انجام می‌دهند، اینجا در ایران خبری از دستور و حکم برای خدمت‌رسانی به بیماران نیست.

از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در قم که چند بیمارستان شهر به این بیماران اختصاص داده شد، بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و به‌منظور جلوگیری از شیوع این بیماری به همراهان بیماران اجازه داده نمی‌شد که در بیمارستان‌ها حضور پیدا کنند.

علاوه بر این ورود تعداد زیادی بیمار به بیمارستان‌ها با وضعیتی مشابه و در برخی اوقات ناراحت‌کننده، خدمت‌رسانی به این بیماران را مشکل‌تر کرده بود.

از سوی دیگر فعالیت‌های مداوم نیروهای درمانی نه‌تنها ازلحاظ جسمی بلکه ازلحاظ روحی نیز کادر درمانی را با مشکل مواجه کرده بود.

در چنین شرایطی نیروهای جهادگر طلاب و بسیجی از همان روزهای نخست وارد عمل شدند و جلوه‌ای دیگر از انسانیت و همدردی مردم ایران اسلامی را نشان دادند.

طلاب، بسیجیان و مردم انقلابی کشورمان به‌مانند روزهای جنگ دفاع مقدس از هر نژاد و قومیتی تنها یک هدف را دنبال می‌کردند و آن‌هم خدمت‌رسانی به بیماران و کادر درمانی کشورمان بود.

نه‌تنها در قم بلکه در جای‌جای این کشور پهناور جهادگران وارد عمل شدند و فارغ از کمک‌هایی بسیار زیادی که انجام داده و می‌دهند به کادر درمانی و نیروهای جان‌برکف در خط مقدم درمان این بیماری دلگرمی و روحیه دادند.

انتشار تصاویر همدردی و همراهی مردم ایران با بیماران در مراکز درمانی به‌سرعت در فضای مجازی پخش و واکنش‌های بسیار زیادی را نیز در بین مردم کشورهای مختلف دنیا به همراه داشت.

حتی در برخی از کشورهای منطقه و اسلامی نیز عده‌ای از جوانان با الهام از این اقدامات جهادی آن‌ها نیز وارد عرصه خدمت‌رسانی در کشور خودشان شدند.

درواقع باید گفت هرچند که کرونا چهره‌ای مرگ‌بار و خشنی از خود به ما نشان داد اما آن روی کرونا که همدردی، همدلی و همراهی مردم ایران اسلامی با بیماران و کادر درمانی بود را هم باید دید.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18013