printlogo


فوتبالی‌ها برای مبارزه با کرونا دست به کار شدند
کد خبر: 18784
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رقابت‌های ورزشی با شیوع گسترده ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است. شیوع ویروس کرونا از ۲ ماه قبل باعث شده تمام رقابت‌های ورزشی از جمله المپیک ۲۰۲۰، انتخابی جام جهانی قطر و لیگ‌های داخلی فوتبال لغو شود.

لغو بازی‌های لیگ در کشور‌های مختلف باعث شده باشگاه‌های فوتبال در آستانه ورشکستگی قرار بگیرد.

به دلیل برگزار نشدن مسابقات حامیان ملی، حاضر نیستند پولی به باشگاه‌ها بدهند و چون مسابقه‌ای از تلویزیون پخش نمی‌شود حق پخشی هم به باشگاه‌ها نمی‌رسد. همین موضوع باعث شده حتی غول‌های فوتبال جهان هم در خطر ورشکستگی احتمالی قرار بگیرند.

شرایط به گونه‌ای است که باشگاه‌ها در پرداخت حقوق ماهانه کارمندان خود نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

فوتبالی‌ها برای مبارزه با کرونا دست بکار شدند

پس از این موضوع بود که برخی از باشگاه‌ها به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پیشنهاد دادند تا دستمزد بازیکنان خود را کاهش بدند. با کاهش حقوق فوتبالیست‌ها باشگاه‌ها می‌توانند حداقل دستمزد کارکنان خود را پرداخت کنند.

البته باشگاه‌ها اعلام کرده اند که این کاهش از کل قرارداد نیست و فقط دستمزد بازیکن تا زمانی که مسابقات تعطیل است کم می‌شود.

قبل از اینکه این مسئولان فیفا این پیشنهاد را بررسی کنند، بازیکنان خودشان برای کمک به باشگاه‌ها دست به کار شدند و پیشنهاد کاهش دستمزد‌ها را اجرا کردند.

در گام اول ستاره‌های دنیای فوتبال اعلام کردند حاضرند برای جلوگیری از ورشکستگی باشگاه‌ها تا ۳۰ درصد دستمزد خود را کاهش بدهند.

بازیکنان تیم فوتبال برایتون هم برای کمک به این باشگاه انگلیسی همین کار را انجام دادند.

البته این ماجرا زمانی جالب شد که باشگاه برایتون از بازیکنان خود تشکر و اعلام کرد در حال حاضر به این کار نیاز نیست.

فوتبالی‌ها برای مبارزه با کرونا دست بکار شدند

این در حالی است که بازیکنان لیگ برتر کشورمان بی توجه به این موضوع هستند و حاضر نشدند بخشی از دستمزد خود را برای کمک به باشگاه‌های که منبع درآمد آن‌ها هستند ببخشند.

البته بازیکنان بزرگ ایران برای کمک به بیماران کرونایی کار‌های زیادی انجام داده اند.

سیدجلال حسینی، محمد نادری، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی و ... برای جلوگیری و کنترل ویروس کرونا و کمک به بیماران مبتلا به این ویروس کار‌های زیادی انجام داده اند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/18784