printlogo


بعد از ماه ها کشمکش؛
کرونا یا کم‌کاری مدیران، کدام یک عامل تاخیر در اجرای پروژه تقاطع کیوانفر است؟
کد خبر: 19075
کم‌کاری و عدم همکاری مدیران استان در اجرای پروژه تقاطع خیابان شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی موجب شده که هرروز بر هزینه اجرای آن افزوده شود، هزینه‌ای که نه از جیب آن‌ها بلکه باید از جیب مردم هزینه شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  نزدیک به 4 ماه از آخرین جلسه برای تعیین تکلیف پروژه‌ای می‌گذرد که بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه باید هم‌اکنون در میانه راه بود اما نه‌تنها این امر محقق نشده بلکه مدیران شهری و در رأس آن‌ها شهردار که بر اساس گفته‌های خودش بابت این پروژه خجالت‌زده مردم نیز شده، هنوز تکلیف این پروژه را مشخص نکرده‌اند.

پروژه‌ای که بر اساس رأی شورای اختلاف استان باید عملیاتی شود و نکته مهم‌تر سرمست استاندار قم نیز نظر بر اجرای آن دارد اما هنوز به دلیل آنچه عدم‌تأیید طرح انحراف ترافیکی است، بلاتکلیف مانده است.

در این میان به نظر می‌آید شیوع بیماری کرونا و بسیج امکانات استان برای مهار این بیماری موجب شد که مدیران به‌طورکلی این پروژه را به فراموشی بسپارند.

فارغ از این‌که پروژه نقش کلیدی در ترافیک طولانی خیابان امام و همچنین خیابان کیوانفر دارد و علاوه بر این می‌تواند بااتصال به بلوار زینبیه و درنهایت میدان راه‌آهن گره ترافیکی این نقطه را تا حدودی باز کند اما به نظر می‌آید با مخالفت شورای ترافیک و معاون عمرانی استانداری همچنان تکلیف این پروژه در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

علاوه بر این کم‌کاری و عدم همکاری آن‌ها در اجرای این پروژه موجب شده که هرروز بر هزینه اجرای آن افزوده شود، هزینه‌ای که نه از جیب آن‌ها بلکه باید از جیب مردم هزینه شود.

آیا مدیرانی که نمی‌توانند برای این پروژه طرح انحراف ترافیکی مناسبی را تهیه و اجرایی کنند، فردا روز می‌توانند برای پروژه‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر، طرح مناسبی آماده کنند؟

آیا زمان آن نرسیده که شهردار قم به‌جای خجالت‌زده شدن به‌صورت جدی وارد میدان شده و اجازه ندهد هرروز هزینه اجرای پروژه بیشتر شود؟

آیا این وظیفه‌ای شورای اسلامی شهر نیست که اجازه ندهد بیش از این، هزینه‌بر مردم تحمیل شود؟

به‌هرحال عدم اجرای پروژه به دلیل تهیه نشدن طرح انحراف ترافیکی مناسب لااقل برای مردم توجیه خوبی نیست و به نظر می‌آید شهردار می‌خواهد بیشتر همه را راضی نگه دارد تا این‌که مشکل را حل کند.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19075