printlogo


محصولات پزشکی ایران در قلب پزشکی اروپا
کد خبر: 19214
صادرات محموله کیت تشخیص ویروس کووید ۱۹ از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد آلمان انجام شد، این اقدام پاسخی عملی به آنهایی است که نسبت به عزم، اراده، توان و فناوری زیست بوم اقتصاد دانش بنیان ایران تردید داشته اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امروز در صدر اخبار برخی روزنامه ها خبری با تیتر صادرات 40 هزار کیت ایرانی تشخیص کرونا به آلمان منتشر شد. خبری که برای هر ایرانی غرورانگیز بود چراکه این کیت ها به کشوری صادر شده است که خود مهد پزشکی جهان است.
با شیوع ویروس کرونا در چین و سپس ورود آن به کشور، بسیاری از کشور های اروپایی و آمریکایی فکر می کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بسیار سختی را خواهد خورد و دشمنان ایران و نظام هر روز در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای با برنامه های مختلف پیش بینی مرگ های بسیاری را بر اساس این ویروس در ایران را داشتند.
اما امروز این مسئله برعکس شده است و کشورهای اروپایی با پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات در مقابل ویروس کرونا زانو زده اند اما ایران در صدر مبارزه با این ویروس قرار دارد و حتی کانون نگاه ها برای پیدا کردن واکسن درمان این بیماری به سمت ایران است.
از روزهای اول شیوع ویروس در کشور کادر درمانی و پزشکی کشور همانند روز های دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار گرفت و تمام وقت در این عرصه فعالیت کرد اما این مسئله فقط به این جا ختم نشد و در کنار این عزیزان، گروه های جهادی، بسیجیان، سپاهیان، ارتشیان و همه و همه به میدان مبارزه آمدن و هر کسی با هر توانی که می توانست در این میدان نقش خود را ایفا کرد تا این ویروس منحوس از کشور ریشه کن شود که امروز نتیجه این از خودگذشتگی ها را در آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به خوبی می توان دید.
یکی از بخش هایی که در این عرصه چراغ خاموش فعالیت کردند متخصصین داخلی و شرکت های دانش بنیان هستند که توانستند علاوه بر تامین نیازهای پزشکی داخلی، اقدام به صادرات هم کنند.
امروز کیت های تشخیص ویروس کرونا که ساخت ایران اسلامی است از 60کشور جهان متقاضی دارد و روز گذشته اولین محموله 40هزار کیت ایرانی به آلمان صادر شد تا بازهم ایرانی نشان دهد که ما می توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
امروز این خبرها نشان می دهد ایران هم پای کشورهای پیشرفت دنیا و شاید جلوتر از آنها در امر پزشکی و درمانی در حال حرکت است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19214