printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
137 پرطمطراق اما بدون کار آیی / مدیران به‌جای بازدید از 137 سری به محله‌های محروم بزنند!
کد خبر: 19253
سامانه 137 شهرداری قم در حالی به‌منظور حل مشکلات مردم راه‌اندازی شده است که در عمل نتوانسته خواسته‌های شهروندان را برآورده کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بعد از خوردن چند بوق صدای رسایی می‌گوید: بفرمایید 137 شهرداری قم، در خدمتان هستم، شنیدن چنین جوابی دلگرمم می‌کند، ساعت 7 بعدازظهر، آن‌هم در ماه مبارک رمضان انتظار نداشتم کسی جوابم را بدهد.

به‌هرحال می‌گویم از ساکنان خیابان سوم خرداد هستم و تقاضایی از خدمتان داشتم بی‌درنگ می گوید: بفرمایید.

گفتم محله ما زمین خالی دارد و متأسفانه تبدیل به محلی برای ریختن زباله و ... شده، نمی‌گذارد حرف‌هایم تمام شود و می گوید لطفاً آدرس را بدهید تا قبل از ساعت 9 صبح فردا نیروهای خدمات شهرداری زمین خالی را تمیز کنند.



حیرتم و البته انگیزه‌ام برای دادن آدرس بیشتر می‌شود اما سرعت عمل 137 همچنان شوکه‌ام کرده باز می‌پرسم ساعت 9 صبح فردا می‌گوید بله، تازه می‌توانید فردا تماس بگیرید و بنر هم سفارش بدهید که در محل نصب شود.

به‌هرحال این وظیفه‌ای شهرداری است که این فضاها را نظافت کند و در صورت نیاز به مالک اخطار قانونی بدهد و حتی در صورت عدم اقدام مالک اقدام به فضاسازی مناسب کند (ماده 110 قانون شهرداری‌ها)

آدرس را می‌دهم خیابان سوم خرداد کوچه 28 سمت چپ روبروی پلاک 113 و با کلی تشکر تلفن را قطع می‌کنم.



امروز بیش از 10 روز از این تماس می‌گذرد و من هرروز به ساعتی 9 صبحی فکر می‌کنم که قرار است کوچه ما از شر این زباله‌ها خلاص شود....

این موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و بارها در خصوص کاستی‌های مناطق محروم و خیابان‌های آن با 137 و حتی به‌صورت عینی در کانال و شبکه‌های اجتماعی مشکلات را بیان کرده‌ایم اما درواقع آب از آب تکان نخورده است.

مناطق محروم، فراموش‌شده یا ....

یکی از مشکلاتی که مناطق پایین‌شهر در تمامی شهرهای کشور دارند عدم توجه کافی به مشکلات و درخواست‌های آن‌ها است که البته بخشی از به عدم شناخت ساکنان این مناطق از حقوق شهروندی و اجتماعی آن‌ها می‌رسد و بخشی از آن‌ها هم به نوع نگاه مدیران برمی‌گردد.
این در حالی است که بر اساس قوانین نباید هیچ تبعیضی بین ساکنان و شهروندان در مناطق مختلف وجود داشته باشد.

137 پرطمطراق اما بدون کارایی



نکته زمانی جالب‌تر می‌شود که در سال‌های گذشته خبری بر روی خروجی برخی از رسانه‌های استان قرار گرفت که حکایت از راه‌اندازی اپراتورهای مسلط به زبان‌های انگلیسی و اردو در سامانه ۱۳۷ شهرداری قم خبر می‌داد حال این‌که مشکل شهروندان قمی حل نمی‌شود چه برسد به زائران غیر ایرانی و ...

انتظار می‌رود مدیران شهری و به‌خصوص استانی به‌جای بازدید از سامانه 137 سری به محله‌های پایین‌شهر بزنند و به‌صورت مستقیم مشکلات مردم را ببینند تا این‌که کسی با 137 تماس بگیرد و قول رفع مشکلات در آینده‌ای نزدیک را به او بدهند...





انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19253