printlogo


اصلاح طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام در مجلس
کد خبر: 19465
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 23اردیبهشت) مجلس و در جریان بررسی اصلاح طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی اعاده شده از شورای نگهبان با الحاق یک تبصره به ماده 5 این قانون موافقت کردند.

تبصره(5) الحاقی موضوع ماده‌واحده به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره5- حداکثر سقف سهام سازمان تأمین‌اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جزء(2-3) بند«الف» سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره(1) این ماده در بانک رفاه کارگران سی‌وسه‌ درصد(33%) می‌باشد. سازمان مزبور مکلف است نسبت به واگذاری سهام مازاد بر سی‌وسه‌ درصد(33%) با رعایت شرایط ذیل اقدام نماید:

الف- ظرف سه‌سال از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این تبصره نسبت به تأمین شرایط پذیرش در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس و تعیین تکلیف دیون سازمان به بانک رفاه کارگران و واگذاری سی‌و‌سه درصد(33%) سهام خود در آن بانک اقدام نماید.

ب- سی‌و‌چهار‌درصد(34%) باقیمانده سهام سازمان مذکور در بانک رفاه کارگران حداکثر تا پایان سال چهارم از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این تبصره واگذار شود.

ج- آخرین صورت‌های مالی سالانه تلفیقی حسابرسی‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی تا شش‌ماه پس از لازم‌الاجراءشدن این تبصره و برای سالهای بعد تا پایان شهریور سال بعد انتشار عمومی یابد.

د- سقف رشد مانده بدهی سالانه سازمان تأمین‌اجتماعی با تعریف مالک واحد موضوع تبصره(1) این ماده به بانک رفاه کارگران در سطح حداکثر ده‌درصد(10%) علاوه بر رعایت سایر مقررات بانک مرکزی تعیین شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19465