printlogo


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
اهمیت و ثواب راز و نیاز در شب قدر از هزار ماه بیشتر است
کد خبر: 19494
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شب 19 ماه مبارک رمضان و اولین شب از لیالی قدر، گفت: اهمیت و ثواب راز و نیاز در شب قدر از هزار ماه بیشتر است.
آیت‌الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که شب‌های قدر فرصتی برای راز و نیاز و خلوت کردن با خداوند متعال است، اظهار داشت: سفارش‌های بسیار زیادی از سوی ائمه و اهل‌بیت (ع) مبنی بر فضیلت و ارزش‌های بی‌مانند این شب‌ها صورت گرفته است که نشان‌دهنده اهمیت و عظمت این شب‌ها است.

وی ادامه داد: شب‌های قدر ایام و لحظاتی است که در آن انسان به درگاه حق‌تعالی پناه می‌برد و از ایشان طلب آمرزش و عاقبت‌به‌خیری می‌کند.

 ممدوحی بابیان این‌که نباید این شب‌ها را به‌راحتی از داد، تأکید کرد: عبادت و انجام عمال شب قدر از هزار ماه عبادت بیشتر است و درواقع فرصتی است برای تولد دوباره و از نو شروع کردن آن‌هم برای بشری که همواره غفلت و گناه وی را وسوسه می‌کند.

وی به دعاها و اعمال این شب‌ها اشاره کرد و گفت: دعا و مناجات ویژه‌ای مانند دعای جوشن کبیر برای این شب‌ها سفارش شده است و علاوه بر این مراسم معنوی قرآن بر سر گرفتن نیز بسیار سفارش شده است که مؤمنان و انسان‌ها ائمه و اهل‌بیت (ع) را برای آمرزش و بخشش خودشان بین خود و خداوند واسطه قرار می‌دهند.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19494