printlogo


عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
مقابله با تحریف وظیفه نخبگان سیاسی دینی است/مذاکره دوباره باعث ایجاد مشکلات وآسیب های بیشتری خواهد شد
کد خبر: 19584
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه مذاکره دوباره باعث ایجاد مشکلات وآسیب های بیشتری برای کشور و ملت خواهد شد، گفت: مقابله با تحریف وظیفه نخبگان سیاسی دینی کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان، اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت روز عید قربان به نکات فراوانی اشاره کردند که یکی از این نکات مسئله شکست تحریف مساوی با شکست تحریم است.

وی ادامه داد: اگر سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران و مسئله تحریم هایی که از سوی آمریکا بر علیه ایران و ملت ایران انجام می شود را در نظر بگیریم باید بگوئیم این مسائل جنایت علیه ملت ایران است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بحث تحریم یک مسئله عادی نیست و یک جنایت علیه بشریت است، گفت: اگر سازمان های بین المللی و حقوقی به صورت واقعی و آن گونه که از اسم آنها مشخص است به وظایف خود رسیدگی می کردند و طرفدار ملت ها بودند می توانستیم این موضوع را از طریق جوامع حقوقی پیگیری کنیم اما همه می دانند که این سازمان های بزرگ زیر نظر آمریکا هستند و نتیجه ای نخواهد داد.

آمریکا همیشه دشمن ملت ایران و نظام بوده و است

وی اضافه کرد: بعضی توجه به این نکته ندارند که اولا تحریم یک جنایت است و ثانیا برخواسته از دشمنی آمریکا علیه ملت ایران و علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است به خاطر همین بعضی ها در داخل بحث مذاکره را مطرح می کنند که اگر مذاکره شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بااشاره به برداشت این نوع افراد، خاطرنشان کرد: این برداشت در واقع یک نوع تحریف از واقعیت است. واقعیت این است که ایران هرچه در برابر آمریکا که مصداق یک قدرت دیکتاتور و زورگو در نظام سطله بین المللی است کوتاه بیایید و هرچه وانمود کنیم که حاضر به مصالحه و سازش هستیم بیشتر ضربه خواهیم خورد و خسارات بیشتری را هم متحمل خواهیم شد.

مذاکره دوباره باعث ایجاد مشکلات وآسیب های بیشتری خواهد شد

وی ابراز داشت: باید این را پذیرفت که مطرح کردن مسئله مذاکره به نفع منابع ملی و نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران نخواهد بود و قطعا پیش کشیدن مذاکره می تواند ضربه های سخت تر و مشکلات عدیده دیگری را برای ما رقم بزند.

ملک زاده در ادامه تاکید کرد: در ابتدا باید مسئله تحریف را مشخص کنیم؛ تحریف واقعیت که این گونه القا می شود اگر ما با آمریکا مذاکره کنیم مشکلات ما حل خواهد شد یک تحریف واقعیت است.

وی افزود: تازمانی که این تحریف شکست نخورد و بعضی از نخبگان داخلی و بعضی از سیاستمداران داخلی و بعضی از سلبریتی ها و برخی از افراد که دائما به این موضوع دامن می زنند که ما باید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور مذاکره کنیم از بین نرود تحریم ها شکست نخواهد خورد.

مقابله با تحریف وظیفه نخبگان سیاسی دینی است

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شکست و مقابله با تحریف وظیفه نخبگان سیاسی، دینی و اجتماعی کشور است. ملت مسلمان ایران آگاه و فهیم هستند و بسیاری می دانند که مذاکره منجر به رفع مشکلات کشور نخواهد اما بعضی هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این تحریف را به عنوان گام اساسی ریشه کن کنیم قطعا تحریم هم با شکست نهایی مواجه خواهد شد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19584