printlogo


هشدار؛ خریدهای اینترنتی، امنیت حساب تان را به خطر نیندازد
کد خبر: 19746
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای البرز گفت: شهروندان در زمان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی باید به نماد اعتماد الکترونیک سایتی که از آن استفاده می‌کنند توجه کرده و با کلیک بر روی آن از اعتبار سایت مطمئن شوند.

سرهنگ اقبالی در خصوص نحوه خرید از سایت‌های واسطه‌ای نیز افزود: شهروندان در سایت‌های واسطه خرید و فروش آنلاین، به صرف پایین بودن قیمت کالا‌ها، فریب عده‌ای از کلاهبرداران را نخورند و بیعانه‌ای بابت خرید کالا واریز نکنند، چرا که هیچ کالایی برای آنها ارسال نخواهد شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز خطاب به کاربران گفت: در هنگام استفاده از اینترنت بانک به ویژه با استفاده از کامپیوتر‌های عمومی از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز و پسورد خود استفاده کنید و در زمان واردکردن اطلاعات حساب بانکی از اصالت سایت که مربوط به بانک است اطمینان حاصل کنید، زیرا کلاهبرداران با جعل درگاه‌های بانکی (فیشینگ) اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن می‌کنند.

او افزود: با توجه به الزام بانک‌ها برای عملی کردن رمز‌های یک بار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری باطراحی اپلیکیشن‌های جعلی رمزساز به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا با دسترسی به اطلاعات کاربران نسبت به خالی کردن حساب افراد اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان گفت: همشهریان البرزی توجه داشته باشند فقط با مراجعه به شعب یا سایت بانک‌های مربوطه نسبت به فعال سازی رمز دوم خود اقدام کنند و فریب تبلیغات اپلیکیشن‌های رمز ساز بانکی را در فضای سایبری نخورند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19746