printlogo


کاملیا، شبیه‌ترین گیاه به گل رز را بشناسید
کد خبر: 19766
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کاملیا شبیه‌ترین گل زینتی به گل رز  که از مناطق آسیای شرقی است، پرورش و نگهداری این گیاه در خانه و آپارتمان امکان پذیر است و نیازمند به رعایت نکاتی است. رنگ‌های این گیاه در نوع قرمز، سفید و صورتی است.

نکات نگهداری از گل کاملیا

آبیاری: برای پرورش گل کاملیا به آبیاری مناسب احتیاج دارید، این گیاه قادر به تحمل خشکی نیست. شیوه آبیاری برای رشد گل کاملیا اهمیت زیادی دارد، اما این آبیاری در زمان تابش مستقیم نور خورشید مهم‌تر است. در فصل‌های پاییز و بهار گل کاملیا را دو بار در هفته و در فصل گرم تابستان آبیاری را به هفته‌ای یک بار برسانید. برای آبیاری این گل زینتی بهتر است از آبی بدون املاح بهره‌مند شوید.

نور: نگهداری گل کاملیا در محیط پرنور امکان پذیر است، البته میزان بهره مندی این گیاه از نور مستقیم به بستر حیات گیاه و رطوبت هوا وابسته است. گل‌های قرمز می‌توانند در برابر نور خورشید تاب بیشتری بیاورند. البته اگر میزان رطوبت نسبی هوا بالا باشد، پرورش گل کاملیا در نور مستقیم آسان‌تر خواهد بود. اگر تابش نور خورشید بیش از حد مورد نیاز باشد، این مسئله بروز لکه‌های قهوه‌ای را بر روی برگ‌ها به دنبال خواهد داشت. تابش نور مستقیم را در هنگام کمبود رطوبت و دمای بالا محدود سازید؛ بنابراین این گیاه به نور متمایل است و برای گلدهی به نور نیاز دارد. در صورت کمبود نور، برگ‌های آن با فاصله از یکدیگر دیده می‌شوند.

دما: گل کاملیا در برابر دما مقاومت بالایی دارد، اما بهترین دما برای پرورش این گل ۱۳ تا ۲۱ درجه سانتی گراد است.

خاک: خاک مناسب برای نگهداری گل کاملیا، خاکی حاصلخیز، اسیدی و غنی است. اگر خاک این گیاه از نوع قلیایی باشد، می‌تواند به دلیل وجود کلسیم سبب زردی برگ‌ها و صدمه به آن‌ها شود. 

کود دهی: بعد از اتمام گلدهی کاملیا نوبت به کود دهی می‌رسد، برای تغذیه این گیاه از کود‌هایی با مواد مغذی زیاد بهره‌مند نشوید، کود دهی درفصل بهار بعد از پایان دوران گلدهی آغاز می‌گردد.

اگر در فصل تابستان با رشد کم، پژمردگی و شاخ و برگ ضعیف گل کاملیا رو به رو هستید، بهتر است کود دهی را انجام دهید. البته بهتر است یک روز قبل از کود دهی عمل آبیاری برای گیاه کاملیا انجام شده باشد.

کود دهی برای رشد گل کاملیا اهمیت زیادی دارد و سبب مقاومت آن نسبت به سرما خواهد شد. با این توصیف بهتر است گیاه کاملیا را پیش از آغاز سرما با کود تغذیه نمایید. برای بهره مندی از کود به روی پاکت آن مراجعه نمایید. در این صورت متوجه میزان مصرف آن خواهید شد.

هرس: نگهداری گل کاملیا نیاز به هرس دارد. گل‌های این گیاه در بهار دیده می‌شوند. برای ثمردهی باید یک سال از کاشت کاملیا گذشته باشد. در انتهای تابستان و فصل پاییز جوانه گل‌ها بر روی شاخه یک ساله دیده می‌شود؛ بنابراین هرس کردن در این مورد امری مهم و ضروری به حساب می‌آید. هرس را بعد از گلدهی و پیش از جوانه زنی مجدد گیاه انجام دهید.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19766