printlogo


کرونای خفیف تا چندین ماه، ایمنی‌بخش است
کد خبر: 19774
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یکی از چالش‌های متخصصان درباره شیوع ویروس کرونا در جهان این است که میزان ایمنی بدن فرد پس از ابتلا به این ویروس به چه میزان خواهد بود. سیستم ایمنی بدن، توانایی بالایی در مبارزه با عوامل بیماری زا دارد و در بیشتر موارد پس از یک بار ابتلا، آنتی بادی‌ها (پادتن) با میکروب در خون فرد باقی خواهد ماند.

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از شیوع ویروس کرونا در جهان نمی‌گذرد، دانشمندان تاکنون نتوانسته‌اند در این باره با قطعیت اظهارنظر کنند.

تحقیقات در کشور‌های مختلف جهان نشان می‌دهد افرادی که به صورت خفیف به کووید ۱۹ مبتلا شده اند، در یک بازه طولانی مدت در مقابل ابتلای مجدد به این ویروس مصونیت پیدا می‌کنند. این افراد برای ماه‌ها و حتی در بازه زمانی بلند مدت، بدنشان در مقابل ویروس کرونا به مقاومت دست یافته است.

محققان چینی با بررسی ۳۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ مشاهده کردند که این بیماران شش ماه پس از بهبودی نیز آنتی بادی‌های مربوط به این ویروس در خونشان وجود دارد. وجود این آنتی بادی ها در خون فرد می تواند آسیب پذیری وی را در مقابل ویروس کرونا کاهش دهد. 

 محققان آمریکایی با بررسی بیماران مبتلا به کرونا مشاهده کردند در خون آن‌ها سطح مناسبی از گلبول‌های سفید شامل سلول‌های B و سلول‌های T برای مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد. مطالعات بر روی این افراد ۳ ماه پس از بهبودی نشان داد سطح مناسبی از این سلول‌ها در خون این افراد وجود داشته است که خطر ابتلای مجدد این افراد به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

محققان می‌گویند به دلیل وجود آنتی بادی در خون این افراد، آن‌ها احتمال کمتری دارد که دوباره بیمار شوند و یا به کرونای شدید مبتلا نخواهند شد.

پیشتر تصور عمومی این بود که تنها کسانی که به کرونای شدید مبتلا می‌شوند، سیستم ایمنی بدنشان در مقابل این ویروس ایجاد مقاومت می‌کند. تحقیقات جدید دانشمندان چینی و آمریکایی نشان می‌دهد حتی افرادی که به درجات خفیفی از ویروس کرونا مبتلا شده اند نیز در مقابل آن مصونیت مناسب و بلند مدت پیدا می‌کنند. با این حال، تحقیقات دانشمندان در این باره و تعیین میزان مقاومت بدن افراد در مقابل ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19774