printlogo


رئیس اتاق بازرگانی استان قم:
رونق تولید و صادرات باعث ایجاد اشتغال می شود/ بانک ها بیشترین نقش در ایجاد تورم را دارند
کد خبر: 19845
رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه بانک ها بیشترین نقش در ایجاد تورم را دارند، گفت: رونق تولید و صادرات باعث ایجاد اشتغال می شود.
ابوالفضل خاکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به راه حل خروج توقف تولید، اظهار داشت: کمبود مواد اولیه در کشور باعث عدم رونق تولید شده است که ما را در سال 1399 با مشکلات وارداتی هم روبرو کرده است.
وی ادامه داد: رئیس جمهور در نظر دارد کشور را بدون اتکا به نفت اداره کند،کار بسیار سختی را پیش رو داریم و عدم تامین نقدینگی برای واحدهای تولیدی، مشکلات بسیار زیادی سر راه واردات و صادرات کشور ایجاد کرده و مانع از رونق تولید شده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان قم در ادامه با اشاره به چند پیشنهاد برای تصمیم سازان کشور، گفت: باید ارز حاصل از صادرات تولیدی های بخش خصوصی را به خود آنها واگذار کرد تا بتوانند به صورت صددرصد از آن بهره برداری نمایند.
رونق تولید و صادرات باعث ایجاد اشتغال می شود
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آمار در بانک مرکزی ثبت می شود باید تولیدکنندگان متعهد شوند ارز خود را جهت تأمین مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید خود استفاده کنند بدین ترتیب هم صادرات رونق میگیرد و هم خطوط تولید فعال‌تر می‌شوند و مشکلات در حوزه های مختلف نیز بسیار کمتر می‌شود.
خاکی با اشاره به دیگر پیشنهادات در خصوص رونق تولید، گفت: شرکت های دارای طرح های توسعه ای از پرداخت مالیات تا ۵ سال معاف شوند و کار فرمایان موقتاً از پرداخت بیمه سهم کارفرما برای مدتی در سال معاف گردند که با اجرای این طرح ها در آینده ای نزدیک رونق تولید را خواهد دید.
وی در ادامه با اشاره به سیاست های تورمی اضافه کرد: اگر نگاه ما در شرایط تورمی به همه ابعاد جامعه باشد به نظر می‌رسد بیشترین تاثیرگذاری این شرایط از صاحبان پول و ثروت است که متاسفانه عوامل بازدارنده ای وجود ندارند.



بانک ها بیشترین نقش در ایجاد تورم را دارند

رئیس اتاق بازرگانی استان قم بااشاره به اینکه بانک ها بیشترین نقش در ایجاد تورم را دارند، گفت: باید از درآمدهایی مانند خرید و فروش زمین، سکه، ساختمان و دلار مالیات دریافت شود.
وی اضافه کرد: امروز دولت باید از کارخانه ها و شرکت ها حمایت کند چرا که این مسله هم در ایجاداشتغال و درآمد برای مردم سهم دارد و هم تاثیر بسیاری بر روی اقتصاد سالم کشور ایفا خواهد کرد. اجازه بدهید تولید کنیم و صادرات داشته باشیم در نهایت بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم.
خاکی در ادامه با اشاره به سهام عدالت، ادامه داد: سهام عدالت که دولت تصمیم گرفت به قشر آسیب پذیر جامعه بدهد کار بسیار خوبی است و امیدوار پول های سرگردان جامع به سمت خرید سهام برود تا شرکت‌ها بتوانند خطوط تولید خود را توسعه و ایجاد اشتغال و ایجاد ثروت  برای جامعه داشته باشند.
 تامین کسری بودجه دولت با پیش فروش نفت به مردم
وی با اشاره به پیش فروش نفت به مردم، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این آخرین راه برای نجات از شرایط نقدینگی دولت است که برای آن برنامه ریز ی کرده است تا کسری بودجه خود را تامین کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان قم بیان داشت: خوب یا بد بودن این طرح حتماً نظر کارشناسان را نیاز دارد آنچه مشخص است در دولت به این جمع‌بندی رسیده اند که در شرایط کنونی برای جمع آوری پول های سرگردان که هر ازگاهی به سمت ملک، سکه و... می رود از این روش استفاده کنند.
وی تصریح کرد: جمع کردن نقدینگی از بازار و سوق دادن به سمت خرید نفت می‌تواند کمک خوبی برای برنامه‌های دولت باشد.


حسن حیدری
انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19845