printlogo


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:
8 فیلم نامه برگزیده با موضوع دفاع مقدس تقدیر می شود
کد خبر: 19865
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: هشت فیلم نامه برتر با موضوع دفاع مقدس در جشنواره هشت نوشت معرفی و تقدیر می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی در گفت و گو با خبرنگاران برضرورت توجه به مقوله دفاع مقدس براساس منویات رهبرمعظم انقلاب تاکید و بیان کرد: دفاع مقدس معدنی است که گنج های بسیاری از آن می شود استخراج کرد و به نظر می رسد برای معرفی ظرفیت های دفاع مقدس به نسل های جدید باید فعالیت های مستمر و ثمری را دنبال کنیم. همچنین توجه به برنامه های فرهنگی هنری باید به صورت جدی تر دنبال شود.
وی یکی از تاثیرگذارترین مواردی که می تواند ظرفیت های دفاع مقدس را به نسل جدید معرفی کند را توجه به مقوله فیلم دانست و بیان کرد: نمی شود از تاثیر یک فیلم برجامعه غفلت و آن را نادیده گرفت.
دبیرسومین جشنواره ملی فیلم نامه نویسی هشت نوشت با بیان اینکه برای ساخت فیلم های خوب دفاع مقدس نیازمند فیلم نامه های خوبی هستیم، عنوان کرد: هرچه بتوانیم فیلم نامه های خوبی را تولید کنیم به طور قطع می توانیم فیلم های خوبی را با همین موضوع در خروجی داشته باشیم.
وی با اشاره به پیشنهاد انجمن سینمای جوانان استان قم مبنی بر برگزاری مسابقه ای برای تولید فیلم نامه با موضوع دفاع مقدس بیان کرد: این ایده با استقبال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مواجه شد و در حال حاضر سه دوره جشنواره ای با موضوع فیلم نامه نویسی هشت نوشت در سطح ملی فراخوان می شود و مورد اقبال جوانان قرار می گیرد.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی برای سومین دوره متوالی گفت: از اعلام فراخوان این جشنواره چند ماه می گذرد و مشارکت خوبی را از سوی هنرمندان سراسر کشور شاهد هستیم.
حسینی کاشانی از ارسال 200 فیلم نامه با موضوع دفاع مقدس از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و بیان کرد: با ارزیابی هیأت انتخاب 30 اثر به بخش اصلی جشنواره راه یافت.
وی افزود: از مجموع 30 فیلم نامه ای که به بخش اصلی این جشنواره راه یافته است 8 فیلم نامه برتر در هفته دفاع مقدس معرفی و از نویسندگان آن تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به اینکه امسال برگزاری کنگره شهدا را نیز داریم حال و هوای این برنامه به سمت و سوی شهدای استان نیز کشیده شده است که امیدواریم بتوانیم شهدای استان قم را نیز به صورت شایسته معرفی کنیم تا در این زمینه بتوانیم خروجی های خوبی را داشته باشیم.
وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم هشت فیلم نامه منتخب این جشنواره را در قالب یک کتاب منتشر کنیم، خاطرنشان کرد: این کتاب پس از انتشار در اختیار علاقمندان گذاشته می شود تا زمینه ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوجود بیاید.
وی با تاکید براینکه تولید فیلم با موضوع دفاع مقدس بسیار هزینه بر است، گفت: برای تولید این فیلم نامه ها نیازمند حمایت دستگاه های مختلف هستیم تا بتوانیم مهمترین هدف این جشنواره را که تولید فیلم با موضوع دفاع مقدس است را محقق کنیم.
دبیرجشنواره فیلم نامه نویسی هشت نوشت اضافه کرد: در صورتی که دستگاه های گوناگون به ویژه دستگاه های فرهنگی درزمینه تولید فیلم با موضوع دفاع مقدس ورود کنند می توانیم فیلم های با کیفیت و مطلوبی را برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشیم.
وی با عنوان اینکه در سال های گذشته برخی دستگاه ها اعلام آمادگی کردند تا در تولید فیلم های با موضوع دفاع مقدس مشارکت داشته باشند، گفت: اما به نظر می رسد برای جلب مشارکت در تولید فیلم باید هماهنگی بیشتری صورت بگیرد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/19865